Skip to main content

Taaskasutusest tulnud õlakott

Ma võtan osa Marja Matiiseni Lapitehnika edasijõudnutele kursusest. Loengud on korra kuus ja jaanuaris toimunud loengus nägin ühe kaaskursuslase väga ägedat õlakotti. Lapitehnikas muidugi :) Pilti kahjuks ei teinud, kuid silme ees on see kott küll väga selgelt. Tahtsin muidugi kohe omalegi taolist. 

Sobivateks materjalideks koukisin kapist välja varemalt tükkideks lõigatud enda vana miniseeliku (meenutab villast, tegelikult vist mitte), ema vana hallitriibulise seeliku (tõenäoliselt ka kunstmaterjal), ühe musta pluusi (jämedakoeline puuvill), ühe uuskasutuskeskusest toodud pruunikirju seeliku (siid! ja kunst koos). Voodrikangaks sai jupp mingit puuvilla-polüestrisegust kangast, mis kuidagi on minuni jõudnud ja mida ma ei ole osanud kuskil kasutusele võtta. Lukuks mu enda põhikooliaegse jope kergelt lainetav lukk. Pisike tasku sai luku ema kunagiselt pusalt. Mälestustekogum missugune!

Tagumine pool
Lapitehnikas osa õmmeldud alusriidele (nõukaaegne tugev puuvillane, mis pärit mehe vanaisa käest; kahjuks plekkidega, mis pesus maha ei tulnud). Äärmiste ja keskmise osa vahele õmblesin ise nöörkandi (sees on tegelikult täiesti beebiroosa pael :P).

Lapitehniline osa :)

Kotitegu oli lihtne. Mingit lõiget ees polnud, tuli nii nagu tahtis. Isegi pealmine lukk kukkus kuidagi nii hästi välja, et alles hiljem avastasin ühe olulise detaili. Nimelt põhjalaius/pikkus peaks klappima ju kotisuu laiuse-pikkusega :D Mul peaaegu klapibki, kuigi ma sellele teadlikult rõhku ei pannud...

Tagumine pool kokkuõmmelduna :)

Kotti esimest korda poodi viies tuli muidugi hetkega meelde, miks ma ei salli kahe sangaga kotte - üks sangadest vajub kogu aeg õlalt alla kui kott ei ole just hiiglama raske laadungiga täidetud... Ehk järgmise koti õmblemise ajaks on see ikka meeles ;)

Tühi kott ei seisa püsti, täis kott aga küll!

Sees kolme vahega tasku pudi jaoks

Jällenägemiseni!

Comments

Siret said…
Vastik-vastik-vastik!! ;)
Aga seda kotti, mis eeskujuks oli, nägin ma sel korral ka.
Ülle said…
Äge kott! Ajasid mulle isu peale, pean oma tagavarad kõik kappidest välja tirima :)
Kadri Kivistik said…
Aitäh Ülle! Ma juba ootan Su kotti - see tuleb kindlasti väga äge :P

Siret! Ei ole vastik :D Mul oli vaja ainult sangad külge õmmelda ju... Ja pealegi - ma käisin täna ja ostsin Tyvekit. Tahad levitan sulle ka seda ägedat materjali? Oleks kodus musta vilti leidunud, käiksin juba mustade pärlitega ehitud kõrvarõngastega ringi... :D
Lembe said…
No vot säänse koti teeks endalegi... väga vinge!
Siret said…
Ikka oleks sõber ja prooviks ka seda mullitavat asja :)
Aga ma ei saa õmmelda - tahan sügisel kohalikku rahvariide kooli minna (http://mojaso.ee), mida mu väga tubli vilistlane teeb, ja ta ütles, et ma enne ei tohi tulla, kui magistritöö tehtud :) Aga seda ju ei tee keegi :/