Skip to main content

Inkrustatsioonitehnikaga kaunistet pluus

Mul oli sügissemestri esimesel poolel üks tore aine. Täiesti vabatahtlikult panin end sinna kirja ja mitte kordagi ei kahetse. Arvestus on küll alles tulemas ja peale seda saan loovtekstiili aine käigus tehtud töödest pikemalt kirjutada, kuid praegu tahan näidata üht pluusi.

Üheks kohustuslikuks kursuse tööks oli teha ettekanne ja praktiline ese ühes aplikatsiooni õmblemise tehnikas. Valikus oli näiteks Hawaii tehnika, Mola tehnika, kileaplikatsioon, liimaplikatsioon, Pärsia aplikatsioon, mahuline aplikatsioon ja minu valituks osutunud inkrustatsioonitehnika. Pika ja raske sõna taga on tegelikult suhteliselt lihtne tehnika.

Alguses oli tavaline pluus, millele ma peale joonistasin ja sisemisele poolele teise kanga kinnitasin

Inglise keeles reverse aplique (otsetõlkes tagurpidi aplikatsioon) tähendab seda, et pealiskangale pannakse alla teine kangas, õmmeldakse kihid endale meelepäraselt kokku ja lõigatakse pealiskangasse augud sisse. Minu praktiliseks esemeks sai Selveris soodusmüügi ajal ostetud täiesti tavalise pluusi kaunistamine lehekujuliste väljalõigetega. Alla panin tumepunase kanga ja kihtide ühendamiseks kasutasin pärlniiti. Sõlmed said omakorda kaunistusefekti. 

Pooleliolev töö seestpoolt

Ma olen oma uuendatud pluusi juba paar korda selga ajanud - väga lihtsast ja tagasihoidlikust pluusist sai vähe viisakam ese, mida on mõnus teksadega kanda. Eks näeb, mis asjast peale pesu saab. Kas ongi ühekordseks kandmiseks või mitte :)

Selfie läks untsu ;)

Koolis. Lõhe-juurviljarulle valmistamas. Tänud Kadrile!

Comments