Skip to main content

Kangavähendamise projekt

Kalendri järgi on suvi juba rohkem kui poole peal ja mu viimane postitus oli üle kuu aja tagasi. Vahepeal olen kõvasti erinevas vanuses poisse kantseldanud, mõned korrad õmblusmasina taha jõudnud, ühe korra päikese käes ära põlenud ja oma vanuse numbrit vahetanud. Isegi uue passi ja id-kaardi sain kätte. Aga ma pole jõudnud ühtki ägedat jakki endale õmmelda, ebasümmeetrilise alläärega kleidi proovivariant on ikka pooleli ja teksast lühikesed püksid alles kangana ootavad käärida alla minemist. Mulle tundub juba, et alati on poolikuid töid ja ideid liiga palju - valmis nendest jõuab vaid üksikud.

Juulis keskpaigas, kui olin neli päeva ainult väiksema noormehega kahekesi kodus, otsustasin oma ahnuse tulemustega tegeleda. Sorteerisin ja lappasin kangaid ilusti kokku, et need kappi ära mahuks. Ma pean siinkohal silmas vaid rõivaste õmblemiseks mõeldud kangaid (lapitöö omad ei mahu ammu enam kappi...). Siis jäi silma nii palju kangaid, mis on ilusad, mõnusad, pehmed ja ... üldse mitte minulikud. Ehk et nendest õmmeldud rõivaid ma avalikkuse ees ei kannaks. Mida siis nendega teha? Algul plaanisin osad müüki panna aga siis algas suvi ja oli korraks isegi soe. Liiga soe, et pikkades tuduriietes magada. Niisiis ma otsustasin kangamüügi asemel hoopis need kangad endale kodu- ja tuduriieteks õmmelda.

Pükstega oli asi väga lihtne - lõige oli mul pikkade pükste tegemisest olemas, uued said välja lõigatud vastavalt kangale - heledaid ristikulehelisi sai tegelikult kaks paari (1m kangast realiseeritud), tumedate jaoks kulus kokku 2m kangast. Ainult mõned suuremad tükid läksid jääkide kasti, et ehk leiavad koha mõnes teises projektis. Jah, poest oleks kindlasti saanud sarnased püksid (ja poolpikkade puhul tõenäoliselt isegi odavamalt) aga noh ahnuse tagajärjed...

Need on nii mugavad, et mõnuleks nendes päev otsa ringi :P

Nõndaks. Pükste aastavaru on kindlalt olemas, järg tudupluusi käes. Mul oli üks imearmas roosade lindude ja lilledega kangas, mida ma jällegi niisama ei kannaks. Kasutasin Ottobre 2/2014 ajakirjast pärit lõiget, mida siis enda jaoks paremaks püüdsin muuta. Algselt oli see õlgadest lai (hoolimata sellest, et võtsin nagu enda suurusele vastava lõike maha), natuke liiga pikk taljest ja kuna nüüd kasutasin äärte lõpetamise kanti, pidi neid ka suuremaks tegema.

Tudusärk

Seejärel läksin ma kääridega hoogu - ühe soojaga sai välja lõigatud veel hunnik särke, mis suvel kindlasti ära kuluvad. Või noh, juba praeguseks on kulunud. Kõikide puhul algne lõige sama, lihtsalt siit-sealt üritasin asja paremaks muuta.

Selle särgi seljaosa on ühevärvilisest lillast kangast.

Jää abil värvitud kangas. Eelmise aasta särk on nüüdseks suhteliselt luitunud.

Lillelist oli vaid 50 cm ja nabapluusi ma just õmmelda ei tahtnud. Seega alumine pool ühevärvilisest viskoostrikotaažist.

Õlapaeltega särke plaanisin ka mitmeid teha aga jõudsin vaid ühe valmis. Kasutasin nii ees kui taga venivat pitsi, millega särki vähe edevamaks teha. Pitsil aga puht praktiline eesmärk ka - sama lõike järgi tehtud eelmine särk kippus rinnust eemale hoidma ja kummardudes oli kõik näha. Veniv pits aga hoiab palju paremini vastu keha ja ma ei pea nii väga enda liikumist jälgima.

Särk võiks ehk 1-2 cm lühem olla, siis oleks ideaalne pikkus.

Pits Kangas ja Nööbist, õnneks on seda veel alles järgmise särgi jaoks ka.

Lisaks õmblesin ühe suvise kleidikese. See kirsiõitega puuvillane trikookangas on mul kapis "karjunud" juba eelmisest suvest saati, nüüd vähemalt pool sellest sai ära kasutatud. Kleidi lõige on pärit Ottobre 5/2015 numbrist - seal oli see küll pikkade varrukatega ja taskutega. Ma taolisi taskuid õmmelda ei tahtnud ja esimese hooga lisasin taskud küljeõmblustesse. Sedasi nägin välja kui kohe-kohe lõhkev pirn ja nii need taskud sealt küljeõmblustest kadusid. Teine kord juba sama reha otsa astuda...

Natuke lühike see suvine kleidike :D

Kõik kangad on pärit FB Studio Liv Fabrics grupist (välja arvatud sinine viskoostrikotaaž). Ilmselgelt olen tellimistega väga hoos olnud :D

Oma õmblusmaratoni käigus jõudsin välja lõigata ka ühe kardigani. Seda ja veel mõnda õmblustööd näitan juba järgmine kord. Mul on isegi pildid tehtud! :D Hetkel aga naudin suve väikelinnas :)

Comments