Skip to main content

Beebiteki õmblemise koolitus Ruthi ateljees

Minu armastus lapitöö vastu sai alguse pea umbes 9 aastat tagasi, kui ma avastasin beebidele mõeldud imeliste tekkide maailma ja tahtsin oma esimesele lapsele ise sellist õmmelda. Mäletan, et plaanisin rõõmsat tekki, kus oleks liigutatavad pildid peale õmmeldud; tekki, mis oleks pehme ja mõnus ja mida laps tahaks terve elu alles hoida.

Minu tegelikkus? Tekk, mis seisab õnnetuna kapinurgas, sest kasutasin põhiliselt polüestrist kangaid, mis lähevad särtsu täis. Tagumiseks pooleks kasutasin fliisi, mis korjab kogu mustuse külge ja tekk ise pole midagi erilist - suured kangatükid kuidagimoodi kokku õmmeldud. Minu esimesest tekist (mida mul on nüüd natuke häbi lugeda ja näidata) saab juttu lugeda siit. Oh, oleks siis vaid keegi välja kuulutanud, et tule kursusele ja õpi algtõed selgeks!
 
Lapitööle olin selleks hetkeks aga sõrme andnud ja lapitöö võttis lisaks käe ja hinge. Muidugi läksin ma kursusele. Tallinna Rahvaülikoolis tegi Marja Matiisen algajatele mõeldud lapitöökursusi ja ma võtsin sellest osa. Kohe sai õmmeldud mu elu teine lapitekk, mis siiani ongi mu lapse lemmik. Siis läbisin edasijõudnute kursuse, tänu millele saime kokku imelise seitsmeliikmelise inimestegrupi, kellega tänini koos käime ja kellega oleme erinevate õpetajate pool veel juurde ja juurde õppinud.

Nüüd on nii hea oma arengut näha - see esimene tekk ja nüüdsed tekid :) Erinevad tehnikad ja lapiplokid, mida oskan õmmelda, õmblusoskuste meeletu areng. Aeg tundub paras, et teen mõnele algajale elu lihtsamaks - annan edasi ühe nunnu beebiteki õmblemise oskused!

Valmis lõigatud ruudud ja näidistekk koolituseks. Koolituseks lapiruute on tegelikult rohkem kui pildil paistab :)

Selleks kraamisin kapist välja oma esimese õmblusmasina, lõikusin palju kangaruute ja õmblesin näidisteki. Nostalgiaks just oma esimese õmblusmasinaga, mis koolitusel kedagi aitab tema enda esimese teki õmblemisel! Sarnase tegumoega teki õmblemist saabki õppida mu käe all märtsis, Ruthi Sotniku ateljees. Tule ka! 

Just taolise teki õmblemist saab õppida juba märtsis!

Teki tagumine pool sai seekord teistsugusest kangast.

Teki õmblesin mina, imeilusad pildid tegi Ruth :) Aitäh!

Comments