Skip to main content

Itch to Stitch Atenas jacket ehk parim teksatagi lõige üldse!

Kui ma aprillis Itch to Stitch testijate tiimiga liitusin, polnud mul aimugi, et septembriks olen ma testinud seitset erinevat lõiget ja rõõmust kilgates panen end kirja klassikalise teksatagi nimega Atenas jacket õmblemisele. Kennise koostatud lõiked ja juhendid on nii head, põhjalikud ja lausa õnnistuseks õmblemisel ning ma olin väga imestunud, kui täna välja tulnud lõike raskusastmeks märgiti advanced (ehk edasijõudnutele, kõige keerukamad, mida ITS pakub). Minu meelest polnudki niivõrd keeruline kui vaid aeganõudev ja head masinat vajav projekt.

Mu esimene (ise õmmeldud) teksatagi!

Atenas teksatagi näeb välja nagu klassikaline teksatagi - ees topelt printsessiõmblused, klapiga rinnataskud, liistuga raamiõmmeldud taskud, passed üleval ees ja taga ning krae. Kergelt pikendatud õlg ja õiged teksanööbid eelnevale lisaks, ma ei saaks rohkem rahul ollagi! Ma ei teadnud isegi, et ma täpselt seda lõiget olen oodanud ja nüüd tundub, et ilma enam olla ei saaks :) 

Kõrge kaelusega kampsun sobib väga hästi mu uue absoluutse lemmiku tagi alla.

Ma olen endale tükk aega kaubandusest head teksatagi otsinud ja kui taljest on paras, on õlgadest kitsas ja kui õlgadest ja õlavartest paras, on taljest hiiglama lai. Nii ma siis Atenase tagi suurustega mängisin ja sain enda jaoks ideaalse tulemuse - õlgadest ja varrukatest piisavalt ruumi liigutamiseks, käed saan vabalt ette tõsta ja taljelt on samuti jakk paras. Sügise tulles mahub ilusti pikkade varrukatega pluusi või kampsuni sinna alla panema. 

Varruka õmbluste teppimine.

Oma Atenase jaki õmblesin kahest erinevat värvi teksakangast. Leidsin need kaks tükki oma kapisügavikest ja kuna värvid sobisid ilusti kokku ja päris heledat teksat juurde panna ei tahtnud, saigi klapitatud ja pusletatud jaki lõigete detailidega. Välja tuli parem kui ma isegi loota julgesin! Mõlemad teksakangad olid umbes sama raskusega ja kumbki ei veninud üldse. Lisaks on mõlemal natuke sellist karvasust peal - kangas on vana aga näeb lahe välja. Nüüd ma tahan kangesti teise jaki veel õmmelda - natuke venivast (u 5% venivust ehk) teksakangast. Millal küll ma selleni jõuan, pole veel teada. Raske on nii, kui plaane ja ideid peas liiga palju tekib. 

Esimene kord teksanööpe kasutada

Atenase jaki õmblemisel kasutasin ma (liht)kappõmblusi (ehk õmbled detailid paremad küljed koos kokku, äärestad ja siis tepid pealt poolt läbi), kuid juhend ja lõiked on koostatud nii, et saab ka kaetud lõikeäärega kappõmblust kasutada (ehk seda õmblust, mida teksade sammuõmblustes kasutatakse). Oma jakile õmblesin klapiga rinnataskud, kuid liistuga taskuid ei teinud. Jällegi järgmise jaki puhul teen need ka ära ja kasutan kaetud lõikeäärega kappõmblust.

Lapitatud siit ja sealt

Üks nutikas idee ka siia vahele - oma järgmise jaki õmblemisel kavatsen üles seada oma mõlemad tavalised õmblusmasinad. Ühe peale panen tavaniidid ja teise peale teppimise jaoks niidi. Praegu muudkui vahetasin niiti ja kuigi see läheb küll kiirelt, on see ikkagi natuke tüütu. Teine variant on teppimise niidi asemel kasutada kolmekordset pistet, kuid kohtades, kus mitu kangakihti koos, võib see raskeks minna. Paksud volditud kohad saab tangidega enne kokku vajutada (või haamriga õhemaks taguda) ja kui masinaga aeglaselt õmmelda, saab kõigest ilusti üle.

Nii mõnus peale visata ja sobib pea kõigega, mida igapäevaselt kannan.

Teksanööbid ostsin Rivetist, kus lisaks väga heale kaubale ja hindadele saab ka asjalikku nõu ja rõõmsa tuju. Õmblesin jaki valmis ja 10-st löödud nööbist läks vaid üks halvasti. Selle lõikasin tangidega ära ja lõin uue. Pildistamise päeval sõitsin uuesti Rivetisse ja ostsin täpselt neidsamu nööpe juurde. Kui midagi head leiad, tasub seda kohe rohkem hankida - iga õmbleja vanasõna vist ;) 

Kel selle lõike vastu suurem huvi tekkis, minge vaadake teiste testõmblejate tehtud jakke. Nii lahedaid lillelisi, velvetist ja isegi võlts seemisnahast jakke on seal ja inspiratsiooni leiab kuhjaga! Siis tuleb lihtsalt piisavalt aega leida ja endale ka selline iludus valmis õmmelda. 

Kohtumiseni!

Comments

Anneli T said…
Kadestamisväärselt kena jakk ja veel rohkem kadestan su õmblemisoskust.
Ja ma sain nüüd teada, et oma pükste puhul olen ka kasutanud seda liht-kappõmblust :) Jään uut jakki ootama! Edu!
Kadri Kivistik said…
Aitäh, Anneli! Ma ise ka imestasin, et hakkama sain. :)