Skip to main content

Itch to Stitch Cerro Alto jakk

Täna on see tähtis päev, kui ma saan viimaks ette näidata oma suurteose! Ma olen kohe väga põnevil. Nimelt õmblesin ma Itch to Stitch lõigete järgi omale Cerro Alto jaki (ma paneks siia järgi kohe mitu kollast mehikest, kel südamed silmadeks). 

Minu absoluutne lemmik jakk koos mu lemmikute Mountain View teksadega.

Millalgi eelmine aasta nägin sarnast jakki Pinteresti lõputus varamus ja palusin Kennisel sellest inspiratsiooni võtta ja sarnane lõige valmis meisterdada. Sel kevadel tuli suure üllatusena, et ta oli mu sõnasabast kinni haaranud (väga-väga toreda üllatusena!) ja mul oli võimalik olla üks lõike testijatest.

Cerro Alto jakk on (jakil on):
  • üleni voodril - nii varrukad kui kehaosa
  • lõiked on erineva rinnakorvi suurustega
  • printsesslõiked nii esi- kui ka tagaküljel, lisaks passed nii ees kui taga
  • kanditud kaelus
  • lukkudega taskud
  • kaheosalised varrukad
  • ja mu lemmikuna: ees asümmeetriline lukk
Ma pole kunagi varem üleni voodril jakki õmmelnud, aga Itch to Stitchi juhendid on nii head ja põhjalikud, et mitte ühtegi probleemi ei tulnud ette. Lähed lihtsalt samm sammu haaval, loed juhendit ja õmbled. Üks hetk avastad, et jakk on valmis!

Teades, et tegemist on mahuka ja aeganõudva projektiga, otsustasin proovijaki teha. Proovijaki õmblemine tasub end väga ära, sest proovijaki jaoks lõikad odavast (sarnasest) kangast välja ainult pealmise osa detailid, õmbled traagelpistega kokku, teed vajalikud õmblused ka kaeluse äärde (et välja ei veniks, inglise keeles stay stitching), õmbled luku ja proovid selga. Teed vajalikud muudatused, proovid uuesti selga jne.

Proovijakk sai õmmeldud mingitest värvist ära läinud ja vanadest kangajääkidest.

Proovijaki valmides teadsin, et pean oma musklitele ruumi juurde andma. Selleks kasutasin Threads'i artikli abi ja andsin cap line'le peaaegu 2 cm varu juurde. Tegelikult oleks piisanud ka 1.5 cm. Igal juhul nüüd saan oma valminud jakis käed ilusti ette tõsta ja veri jõuab ikka sõrmeotsteni :D 

Teiseks sain oma proovijakilt teada, et selja detailid on puusalt liiga ümber. See omakord põhjustab kogu jaki üles tõusmise ja seljal kotti jäämise. Samuti tõstis see õlajoone üles ja kaelus jäi kehast eemale hoidma. Nii ma siis andsingi igale seljaosa detailile puusajoonelt pea 0.5-1 cm juurde (taljelt alates sujuvalt suuremaks joonistades detaile) ja peale seda langes jakk ilusti selga. Ei pidanud mingit nõgusa selja muudatust tegema.

Näitan voodrit
Mul oli plaan kasutada kangaid oma kangavarudest (roosa, valge, halli jms ruudulised), kuid juba tagadetaile välja lõigates sain aru, et ruudulise kanga jaoks mul veel oskusi pole. Püüdsin siis kombineerida erinevaid ja avastasin, et õigeid lukke ei tellinud. Õnneks on Karnaluks lähedal ja avatud! Nii ma siis üks päev oma sammud sinna seadsin ja kui juhtumisi leidsin riiulilt kanga, mida neil veebis üleval polnud ja see kangas vastas kõikidele mu nõudmistele, olin valmis rõõmust ringi keksima. Valitud musta-valge kirju kangas on tviid (ma loodan, et on õige nimetus), mis koosneb polüestrist, villast ja akrüülist (ehk oli ka puuvilla sees, kes seda enam teab). Villa oli 8%, ülejäänud siis muu kraam. Igal juhul on kangas pehme ja mõnus, langeb hästi ja näeb ülimalt äge välja. Lisaks hind! Ainult 8.2€/m kohta.

Mulle tõeliselt meeldib see viltune lukk!

Jaki voodriks kasutasin kehaosas viskoosi ja polüestrisegu neerumustrilist voodrikangast (pärit jällegi Karnaluksist), varrukates aga polüestrist voodrikangast, mis oli veidi paksem. Mul on kätel alatasa külm ja ma loodan, et paksem vooder lahendab selle mure.

Jaki õlgadel kasutasin natuke läikivat kunstnahka.
 
Jaki passedel kasutasin Minervast tellitud kunstnahka, mille tugevdasin igaks juhuks liimiriidega. Muidu oleks see olnud tunduvalt õhem kui jaki põhikangas. Sama kunstnahka kasutasin ka kaelusekandiks ja varrukate kantideks.



Mul on plaan üks jakk veel õmmelda. Kas ma selle sel kevadel valmis saan või mitte, pole veel kindel, aga sügiseks ehk ikka. Sellise juhendi abil pole jaki õmblemine üldse probleem, lihtsalt aega on vaja! :)

Uute põnevate õmblustöödeni!

Comments