Skip to main content

Teksatekk

 

Kõik algas Sutsukese teksatekist, mida ma suu ammuli vaatasin. Siis tegid tekke ka MariMarike, Adelliine ja teised. Ning hoolimata kõigist hoiatussõnadest pesumasina rikkumise ja hullu sodihulga kohta, lõikusin mina enda teksadevaru 15x15 cm suurusteks ruutudeks (suuremaid lihtsalt ei saanud lõigata, kuna siis oleksid enamikel pükstel sääreosad lõikamata jäänud).

Teksatekk enne õmblemist ;)
Teksaste lõikumine läks ludinal tänu lõikenoale, matile ja headele joonlaudadele. Teksa õmblemine aga nii kähku ei läinud - esiteks sain õmmelda ainult siis, kui mul poiss üleval oli. Sest mehe jutu järgi "tulistas" mu õmblusmasin nii kõvasti, et sel ajal ei saa keegi magada. Mõtlesin küll, et see tekk ju ei vaja teppimist ega tagust ja seega saab kiirelt valmis, aga võta näpust! Õmblesin sik-sak pistega, laius 3mm ja tihedus 0,7 (nagu Sutsuke soovitas), eelnevalt läbi ei teppinud.

Tekk maha laotatuna enne õmblemist
Niiti kulus kogu tööle müstilised 1600 meetrit. Kaks suuremat niidirulli kadusid nagu hundikurku, järgmised 100-sed niidirullid veelgi kiiremini. Õnneks oli poes sama värvi niiti veel müügil, nii ma seda koju vedasingi muudkui. 

Tekk kokku õmmeldud, lõikamist pole veel ette võtnud.
Peale õmblemist oli järgmine mure - lõikumine. Ääred oli lihtsad - seal võis suurte kääridega tera keskosadega lõigata, miskit ju ette ei jäänud. Aga keskmised õmblused valmistasid tohutut peavalu. Mul on majapidamises 12 paari kääre (otsisin kõik välja ja lugesin üle) ja mitte ükski nendest polnud piisavalt hea, et teha terade otstega 1 cm pikkuseid sisselõikeid neljakihilisse õmblusvarusse. Lõpuks sain oma lühemate kangakääridega hakkama nö topelt tööga - lõikasin kõigepealt 2 kihti ja siis teised kaks. Väiksel näpul oli peal hiiglama suur vill. Ja ma vandusin endale, et mitte kunagi, mitte kunagi ei võta ma sellist tekitegu enam ette. Aga asi polnud lõikumisega veel lõppenud :D

Lõikumised tehtud, valmis pesumasinasse minekuks!

Enda suures tuhinas ja ka lolluses panin teki pesumasinasse vastu ööd. Aga ilmselgelt mitte piisavalt hilja, sest jäin ise veel vaatama, kas äkki pesumasinaga midagi ei juhtu. No muidugi juhtus - ketras ja käristas seda pumpa seal juba jupp aega kui üks hetk lõi ekraanile veateate C2 - ehk et käsitsi tuleb masin tühjaks lasta ja pump puhastada ning alles seejärel võib uuesti tööle panna. Lõpuks peale mitut tundi masina kõrval istumist, sain tol ööl alles peale kahte magama. Masinast tuli prügikühvlitäis teksakiude välja. 

Rõdul tekki kloppides lendas teksakiude igasse suunda ja kõikide teiste rõdudele. Seega otsustasin tekiga edasi tegeleda alles maal vanemate kodus. Kloppisin klopperi puudumisel tennisereketiga, harjasin riideharjaga, kloppisin ja harjasin, kloppisin ja harjasin. Lõpptulemusena oli kogu muru sinisekirju. Aga tekk muutus kohevaks.


Teki pealmine pool
Kahjuks suutis see pikk masinas ligunemine osadele kollastele ja rohelistele flanellitükkidele jätta kergelt määrdunud mulje, kuid kuna tekk läheb kasutusse nagunii ranna-piknikutekina, siis ma selle üle väga kurb ei ole. Aga järgmine kord läheb tekk küll pesumajja pesusse :D

Ja karvane pool
Teki mõõtudeks tuli 190x166 cm. Materjaliks kulus 4 paari täiskasvanu pükse, 3 paari noorte teksaseid, 3 teksapluusi, 1 teksatagi ja ühed lühikesed teksapüksid. Kokku lõikasin välja 224 tk teksast ja 224 tükki flanelli. Teki kaaluks 2,8 kg. 




Comments

Triine said…
Milline suur töö - aga tulemus on super!
Ülle said…
Suur ja kannatusterohke töö...aga tulemus on ju seda väärt! Kihvt tekk! Ja ma ei usu, et see sul viimaseks jääb:)
Lahe tekk, aga hullu töö kirjeldus ei kutsu mitte järgi tegema:)
Triin said…
Müts maha Su ees! Võimas ja uhke tekk!!!
Anonymous said…
Tulemust vaadates ehk tasus see mässamine ära :)) Minul on kuidagi nii, et kui ese valmis saab, siis ununeb kõik see vaev ja mässamised ja lubadused mitte kunagi enam midagi teha... :) Sutsuke
Tiina said…
Ja mul tekkis igatsus ka sellist tekki omada :)
Kadri Kivistik said…
Ma tänan kõiki heade sõnade eest! :) Tegelikult tekki vaadates on hea tunne küll - selle eest, et ikka lõpuni valmis tegin ja ei jätnud riiulile tolmu koguma.

Aitäh innustavate sõnade eest - eks ma varsti näita jälle tekki ;)
Helen Lensment said…
Väga kena tekk. Aga ise sellist tegemisst ette ei võtaks.
Kadri Kivistik said…
Ma ise ka enam sellist tüüpi tekki ei tee :) Ühest täitsa piisas, et aru saada kui töömahukas ja palju prahti see töö ajab. Tänud! :)