Skip to main content

Lapitekk "Jalutuskäik pohlametsas"

Pohlametsa teki lugu sai alguse siitsamast minu blogist. Nimelt ühe Tallinna kooli lõpuklassi lapsevanemad otsisid käsitöötegijat, kes teeks nende laste õpetajale lapiteki. Ühele lapsevanematest meeldisid minu tööd ja ta võttis minuga ühendust. Olin nõus kokku saama, asja arutama ja sobivusel teki valmis õmblema. Nagu näha, siis meil omavahel kõik klappis - teki kaks põhikangast ja meeldiv tehnika sai välja valitud kohe esimesel kohtumisel.

Kaks lemmikkangast ja teki tehnika
Tehnikaks sai määratud sama, mis mu mannavahusel beebitekil. Selles olevat nii rütmi kui vaba joont. Midagi on korrapäraselt ja samas on ka lihtsalt sisse paisatud elemente. Mulle endale meeldib nii mõelda.

Mõõtudega sai ka üksjagu mõeldud. Voodi laiust me täpselt ei teadnud, kuid vähemalt teadsime seda, et jalutsiosa ei ole. Selle järgi valisime mõõtudeks 2.2 x 2.2 m. Ulatub kindlasti üle äärte ja samas ei jää kahele poole äärtesse lisatud laste nimed liialt mööda maad.

Otsisin lisakangaid. Ja nagu ikka, Karnaluks tuli appi. Ilusad kvaliteetsed kangad, mis värvi ei anna (läbi said pestud 40º C, aga edaspidi üle 30º C ei tasu pesta - värv jääb muidu iga korraga kahvatumaks).

Esimene mahaladumine.

Teine ports plokke poolel teel
Kui esimesel teki mahaladumisel tundus tume tekk tulevat, siis edasi vaheribasid lisades läks tekk muudkui heledamaks. Mulle tohutult meeldib, kuidas naturaalne töötlemata puuvillane kangas toob välja punaste ja roheliste kangaste ilu. Nagu päikesekiired pohlametsas!

Muutub heledamaks
Kui pealmine osa oli kuni heleda raamini koos jäi oodata vaid tikkimistöö saabumist.

Pohlakangast raami ootel. Seda jäi järgi ainult 4 juppi suuruses 6x10 cm :)

Laste nimed plaanisime paigutada kahele küljele. Tikituna. Tellijate soov oli lihtsad, loetavad tähed ilma liigsete konksudeta. Täpselt sellised, nagu me soovisime, tikkiski meile Helena. Ta on nii osav, et tikkis hoolimata 10x10 cm suurusest tikkimisalast kõik nimed ilusti ühesuuruselt ja ühele joonele. Minu poolt suured tänud Sulle!

Tagaküljele sai ka klassi nimi ja lõpetamise aasta.

Nimesid eraldab lapilisest osast pohlakangast raam ja "maha kukkumast" hoiab punane raam.

Selged, loetavad ja ei kriibi silma - täpselt nii nagu sooviti!
Teppimiseks lasin jällegi kõik kihid spreiliimiga kokku. Ma olen liimiusku :D Hea lihtne. Ainult järgmine kord pean vaatama, et alumise kihi parketile kinnitamisel kileteipi ei kasutaks - praegugi on diivani all pikk triip liimi.

Tepitud!
Peale teppimist lõikasin veelkord ääred päris sirgeks. Õmblesin pealmisele poolele masinaga kandi kinni ja kinnitasin tagantpoolt peitpistega. See on esimene tekk, millel ma käsitsi kanti kinnitan. 8.8 meetri peale tuli umbes 13000 pistet, sest piste keskmine pikkus oli 0.6-0.7 cm kanti :D Ausalt öeldes on peitpiste nüüdseks kohe päris selge ;)


Kanditud natuke tumedama punasega kui viimane raam oli
Mitte nii tagasihoidlikult öeldes - olin/olen siiani kohe päris uhke. Suur töö sai tehtud ja minu meelest nägi tõeliselt armas välja. Ma tõepoolest loodan, et töö meeldib õpetajale ja näeb tema voodil mõnusalt kodune ja särav välja!

Minu nimega tüdruk juhtus ka klassis olema! :)

Kogu ilus :)
Aitäh tellitajatele, et mu blogi leidsite ja usaldasite mulle sellise suure töö! Ja aitäh õpetajale, kes on nii hea olnud, et lapsevanemad koos lastega tahtsid talle suurt ja ainuomast kingitust teha! Minu meelest on see üks ütlemata armas mõte ja mul oli hea meel olla osa sellest! Ma tänan!
 

Mõnusaid jalutuskäike looduse rüpes!


Tehniline osa:
Kangad kõik puuvillased, õv on 1 cm (lihtsam arvutada ja õmmelda). Tagumine pool üleni toorpuuvillasest. Vahel mahuline vatiin. 
Teki suurus 2.2 x 2.2 m.
Teki kavand ja tehnika ise välja mõeldud, kuid kindlasti leidub taolisi tekke netis hulgim. 

Comments

Ülle said…
See on nii ilus tekk, super töö oled ära teinud!
Mulle on järjest rohkem tunduma hakanud, et ma pean tegema lapiteki, vähemalt ühe :) Nii põnev tundub kõrvalt vaadatuna.
Ilusat suve sulle!
Lembe said…
Tõesti kaunis. Kadestamist väärt, ma usun, et kingi saaja on väga õnnelik.
Elina K said…
Tõeliselt armas ja meeldejääv kingitus. Usun, et see toob rõõmusära õpetaja silmisse alati, kui tekk nägemisulatuses - st palju ridamisi rõõmsaid päevi !
Kairi said…
Väga armas kingitus! Ja milline vapustav teostus :P
Drex said…
Väga ilus tekk ja kauakestev kingitus õpetajale :)
Arella said…
Uhke tekk! Sellist kingitust saada on suur rõõm :)
egater/Siret said…
Oi-oi kui ilus!!!
Diana Tammann said…
Väga ilus, suur, uhke ja südamlik kingitus. Tubli töö oled teinud.
Anonymous said…
Väga ilus tekk ja super koostöö- õmbleja+ tikkija+ lapsed+ õpetaja= supertiim :D
Kairevahtra