Skip to main content

Koolitööd ja puhkus

Ma olen juba mõnda aega pidanud plaani enda tehtud koolitööd või vähemalt osa nendest ilusti pildile püüda ja blogis ka ette näidata. Nüüd Hiiumaa puhkusereisi ajal tekkisid väga head võimalused kui abikaasa vanades sõjaväerajatistes kondas ja laps autos magas. Muu hulgas sai pildistatud hulganisti orhideesid, mis teedeääri kaunistasid. Hiiumaa on armsaks saanud ja ägedaid mälestusi mulle loonud.

Sokid ja kindad said kootud Tekstiilide modelleerimise II loengu jaoks. Täpsemalt oli siis neli sokki ning kaks ja pool kinnast vaja: üks sokipaar, üks näidissokk kiiluga kannaga ja üks näidissokk, mis varbast alustatud; kinnastepaar ja sõrmik, millel on kiiluga pöial, lõpuni kootud väike sõrm ja neljas sõrm võis olla poolik. Soki-, kindapaari ja varbast alustatud näidissoki jaoks kasutasin Steinbach Wolle Supersport (80% villa, 20% polüamiidi) lõngasid (pärit Kadaka tee Kanga ja Nööbis olevast Lianni poest). Algselt oli plaanis kinnaste peale ka dinosaurused tikkida, kuid siiani pole veel seda mõtet teoks teinud. Eks näis, kas sügisel paneb laps need ilma kaunistusteta ka kätte või mitte.

Heegeldatud öökullid tuli valmistada töötoa jaoks. Pisike juhend sai ka kirjutatud, kuid need on nii lihtsad, et juhendit järgides läheb hoopis kauem aega. Kotid on heegeldatud lihtsalt näidisteks - ei tahtnud mina hunnikule proovilappidele lisaks veel näidiseid heegeldada, seega said kõiksugu silmused ja sambad hoopis kaheks väikeseks kotiks. Kasutatud on erinevaid puuvillaseid lõngu.

Lühikesel puhkusel sai tehtud kohe hunnik pilte - mis teha, kui orhideevaimustus on mindki haaranud ja kaamera kõik see aeg kaelas rippus. Nüüd passin igal pool kraavikaldaid ja teede ääri - Ämarisse sõites leidsin kraavikaldalt kaks sõrmkäppa (täpsemat liiki ei oska öelda); eile rabas kohtasin soo-neiuvaipasid lausa kümnete-kümnete kaupa. Õnneks ja õnnetuseks oli kaamera kaasas (õnnetuseks, sest mälukaart andis otsad...). Täna tuleb uuesti sõitma minna :)

Nüüd aga piltide juurde. Suur-suur aitäh võõrustajatele! Küll me veel tagasi tuleme ja siis võin priimuse vabalt koju jätta :P

Esiteks leidsin orhideed. Lõimastus
Sügiseks ehk parajad või natuke veel suured

Mõlemal välisküljel üks dinosaurus, laps tundis ära küll
Näidissokid said näidise mõõtu
Labakud täiesti tavalised
ja täiesti ühesugused
Näidiseks poolik sõrmik. Ei tea, kas ma sõrmikute töö niisama ette võtangi enam...
Raamatukullid ehk järjehoidjateks mõeldud öökullid.

Heegeldamise loenguks vajalik pisike töö, lõngad puuvillased
Kahte väikest kotti heegeldades sai kasutatud kõiksugu põhi- ja tuletatud silmuseid

Narmad peaks effekti andma...
Tahkuna tuletorni vaatasin seekord vaid kaugelt
Pärnaõied jäidki korjamata...
Kõpu tuletorn vaadatud põlvede värinal. Üks teine turist hoidis samuti seinast kinni ja äärele ligidale ei läinud, tundsime hetkega hingesugulust :)

Ristna tuletornis sai ka käidud. Ma olen vähemalt ühest kohalikust ees! ;)
Vanajõe ürgorg oma ilus, tõeliselt mõnus jalutuskäik.
Majutuskohas oli õhtuks tellitud ilus päikeseloojang, udu ja öised pikad jutuajamised

Kõrrelised

Udus. Tõenäoliselt mõni siil kah
Soo-neiuvaip Kõrgessaare orhideeaias

Tumepunased neiuvaibad Tahkuna tuletornini viiva tee ääres

Vaieldamatult minu lemmikkäpaline

Väike lohutus peale 2 km pikkust vööni nõgestes, kõrtes ja heinas tatsamist. 17 kg kukil vähemalt ei virisenud :)

Comments

Siret said…
Ma vist lähen korjan neid pärnaõisi veidi :)
Anonymous said…
Lõpuks. Juba ammu tahtsin koolitöid näha. Terje
Kadri Kivistik said…
Ehee - see on tegelikult väike osa kõigest. Ma neid näidiselappe ei viitsinud kaasa vedama hakata, seega õmblemise, heegeldamise ja kudumise erinevate võtete näidislapid on kõik mappides. Kui külla tuled, saad vaadata :)
Kadri Kivistik said…
Mu oma kaa :) Õnneks on seal sõjaväerajatised, millest osad veel avastamata. Seega mu ülejäänud pere on ka nõus sinna uuesti minema :P Tegelikult võiks me ise ka mingi kord kahekesi minna kolmandale seltsi :)