Skip to main content

Kaks muret, kaks pluusi.

Viimasel ajal ma muud ei teegi, kui näitan pluuse. Kapp peaks juba umbes nendest olema. Tegelikkus on aga hoopis teine - pidevalt tundub, et midagi selga pole panna. Eks üks asi ole selline kodus toimetamine ja enamik mu õmmeldud pluuse, särke jms ongi just koju mõeldud. Nii kui vaja kuskil väljas käies vähe viisakam välja näha, on jama majas. Selleks puhuks mul tegelikult üks projekt täitsa pooleli. Ainult õmblusmasina tõrkumise taga on lõpetamine.

Õmblusmasinast rääkides: ma olen oma masinaga muidu väga rahul. Mõnusalt kiire, piisavalt vaikne, täpne, puuvillaseid kangaid õmmeldes väga hea. Aga! Esiteks teppimisel ajas üks jama teist taga. Teiseks on mul üks väga mõnus kangas, mida lihtsalt ei anna õmmelda. Kangas on interlock jersey (ehk see trikotaaž, mis on paksem, tugevam, tiheda koega ja mõlemalt poolt näeb samasugune välja) - äärestusmasinal pole ühtki probleemi seda kokku lasta, tavamasinal aga sentimeetritki õmblust tehtud ei saa. Nõelu olen igasuguseid katsetanud, kõige paremini töötas lõpuks äärestusmasina nõel... Aga mul oleks vaja kaksiknõelaga hoopis õmmelda! Lisaks lagunes iga 50-100cm järel mul astuv jalg tükkideks. Üks polt ei tahtnud omal kohal püsida ja kui see ära tuli, ei saanud enam õmmelda. Iga kord pidin õmbluse pooleli jätma, kogu jala lahti kruvima, pisikese vedru õigele kohale panema, poldi tagasi nikerdama ja kõik uuesti masina külge kruvima. Kogu protsess võttis vähemalt 15 min aega. Õnneks sain sellele murele Karnaluksist lahenduse :) Ma tänan!

Nüüd katsetan erinevate nõeltega ja proovin oma viisakama projekti lõpetada. Lisaks kraamisin oma õmblusnurka ja hunnikutes poolikuid töid tuli välja. Enne nende lõpetamist õmblen aga ühe teki õigesse mõõtu. Tegemist endiselt vähemalt nädala jagu kui vaid saaks hommikust õhtuni masina taga olla. Eks ma võtan oma ajast maksimumi :)



Pildil olev särk on õmmeldud Ottobre 5/2010 nr 1 lõike järgi. Kangas on FB Disainkangaste tellimise grupist tellitud - imeline puuvillane trikotaaž veidikese elastaaniga. Kirjutamise hetkel on masina all sama lõike (aga teistsuguste varrukatega) järgi lõigatud tuduriiete pluus. 




Lillelise pluusi kangas on MinervaCraftsist tellitud (õigemini küll nende Ebay poest) väga mõnus viskoosi ja elastaaniga trikotaaž. Lõige seekord Ottobre 5/2010 nr 7 variant. Sellist õmbleks hea meelega veel endale :) Üldse mulle tundub, et 5/2010 Ottobre on üks minu lemmikutest - seal on mitu lõiget, mille järgi tahaks endale veel rõivaid õmmelda. 

Järgmine kord näitan ühe väikse teki ette ja pajatan ehk blogimisest ja tulevikumõtetest. Nüüd lähen panen ema, vanaema, memme ja teiste lahkunud lähedaste jaoks küünlad põlema.

Rahulikku hingedepäeva kõigile!

Comments