Skip to main content

Stiilist IV osa: minu stiil

Mai algusest peale olen oma rõivaste stiili üritanud sõnadesse panna. Ilmselgelt peaks hakkama rohkem lugema eestikeelseid artikleid moest ja stiilist, et sõnavara täiendada, sest hetkel kipub olema nii, et pilt on, häält pole. Õnneks on piltide jaoks olemas selline hea lehekülg nagu Polyvore.com, kus saab kollektsioone luua misiganes stiili jaoks. Ma olen sellel leheküljel endale meeldivaid komplekte kokku kleepides vist juba tunde veetnud. 

Sügisene ja talvine näide Polyvore.com abiga.


Algus oli lihtne. Võtsin ette konkreetse sündmuse ja kogemusele toetudes mõtlesin oma rõivastuse peale. Mida selga panna juuni alguses Rammsteini kontserdile? Mõned aastad tagasi Iron Maideni kontserdil käies tekkis selge arusaam, et päris metali ja/või rokiplika ma ei ole - eelistan pisut elegantsemat lähenemist kui rebitud retuusid(teksad) ja bändipildiga t-särk. Mulle väga meeldiks alljärgnev komplekt. Mugavad kingad on olemas, sirgelõikelised mustad teksad samuti. Sarnase särgi kavatsen endale õmmelda, ainult nahkjakiga tekib probleem. Viimase vajadus sõltub juba ilmast ka. Kott on täpselt selline, mida tahaks endale samuti õmmelda (või siis netist tellida, Eesti poodides sarnast kindlasti pole) - ülivinge minu meelest :) Soengupildid on inspiratsiooniks.

Inspiratsiooniks endale

Sedasi alustades avastasin enda jaoks, et rõivad on osa kõigest. Ma ei saa valida rõivastust ainult selle järgi, mis parasjagu meeldib vaid tuleb näha suuremat pilti. Ma tahan, et mu rõivastus oleks osa ja peegeldaks:
  • mu tegemisi-toimetamisi (poistega kodus olles ja väljaspool kodu, nii üksinda kui ka perega olles)
  • mu muusikamaitset
  • mu eelistusi ja põhimõtteid
  • oleks osa minust ja peegeldaks mind kui tervikut

Ma tahan olla rahul ja õnnelik oma garderoobiga. Ma tahan, et iga rõivaese sobiks minuga kokku. Ma tahan, et mu rõivad oleksid:
  • mugavad
  • parajad
  • kergelt kehasse töödeldud
  • tooksid esile mu head küljed
  • omavahel kergelt kombineeritavad
  • enda õmmeldud
  • isikupärased
  • tasakaalukad
  • mulle sobivates värvides
  • pilkupüüdvate elementidega.

Oma stiili peale mõeldes üritasin kirja panna need sõnad, mis mind (ja mu rõivastust) võiksid eelkõige iseloomustada. Leian, et mu stiil võiks olla pidevas arengus, kuid on teatud punktid, mis jäävad. Vastavalt vajadusele võin muutuda esinduslikumaks ja pidulikumaks, kuid hetkel iseloomustab mu stiili selline sõnapilv kõige paremini.

Märksõnad endale

Suviseks olemiseks klopsisin kokku hunniku pilte. Võttes aluseks eelmise suve lemmikriided, uued eesmärgid ja sihid, panin kokku sellise igapäevase rõivastuste pildi. Särgid nii trikotaažist kui ka pidulikumad sitsist, chambray-st vms. Poolpikkade pükste asemel on tõenäoliselt kasutusel hoopis lühikesed püksid ja teksaseeliku asemel mõni mu enda õmmeldud seelik. Tegelikult võiks üks klassikaline teksaseelik ka kapis olla - seda oleks palju lihtsam erinevate särkidega sobitada. Mulle on tähtsad mugavad jalanõud ning lemmikuteks on kujunenud rihmikud (mul on kahed beežid ja ühed mustad samasugused rihmikud) ning mokassiinid. Mu jalad on väga pirtsakad ja isegi kui ma väga tahaks Manolo Blahnikuid kanda, peaksin selle jaoks vähemalt kahest varbast ja poolest jalalabast loobuma.

Igapäevase rõivastuse mõtted

Väljasõitudeks ja üritusteks võiks vähe paremini end riidesse ajada. Selleks puhuks kavatsen endale õmmelda Minervacraftsist tellitud kangastest viksid särgid ja kui täiendada välimust pilkupüüdva koti, ägeda jaki ning ehetega, peaks šikk tulemus kergelt saavutatud olema. Pildil vähemalt näeb äge välja.

Mõnusaks väljasõiduks. Valge jakk peaks minu puhul olema kangast, mis ei määrduks. On sellist? :D

See õlakott oleks nii äge!

Suviseks peoks tahaks endale õmmelda ühe šiki kleidi, mis ei muudaks mind mammiks. Inspiratsiooni sain järgneva pildi kleidist, kangas on olemas, lõige ka enam-vähem. Tegusid on vaja! Taoline lihtne jakk, millel pilgupüüdjateks lukud, oleks ka väga teretulnud minu garderoobi.

Selleks nädalaks oleks taolist komplekti juba vaja...

Mitu suve olen tahtnud endale maani kleiti õmmelda. Kangad on ootamas, kuid kuna ma pole taolisi kleite üldse kandnud, kardan täielikult ebaõnnestuda. Jällegi inspiratsiooni ja parema ettekujutuse saamiseks kleepisin pildile kokku erinevad kleidid ja kui on õige hetk käes, teen oma mõtted teoks.

Milliseid õmmelda? Milliseid omavahel kokku sobitada?


Lisaks rõivastele olen otsinud (ja leidnud) erinevaid viise, kuidas oma juukseid taltsutada. Tavapärane ja kõige kiirem viis on muidugi hobusesaba, kuid kui ma tahan rohkem "ennast" välja näidata, siis ühele küljele punutud peadligi hoidev pats on väga äge. See on ka mitmel päeval järgi proovitud ja ma tunnen end alati kohe edevamana, kui hommikul peegli ees vähe vaeva olen näinud. Faux mohawk on lahe - nüüd ma pean ainult seda korralikult tegema õppima, sest esimeste katsetuste järel nägin välja nagu nädal aega ringi pummeldanud rokkar :D

Inspiratsiooni peegli ees tegutsemiseks.

Prantsuse punupats küljel, väheke meiki ka, mõnusalt pikad rippuvad kõrvarõngad ja tulemus on täitsa vaadatav ;)

Nüüd panen paika mõned konkreetsed õmblusplaanid ja asun tegudele. Viimane aeg! Stiili osas on nüüd asjad enam-vähem paika loksunud ja eks siis järgnevate õmblustööde pealt näeb, kas minust asja ka saab (kui just külm ära ei võta).

Comments

Õmblusmamsel said…
Põnev, põnev! Inspireeriv on vähemalt Kadri stiili kohta lugeda, sest enda oma koha pealt on seis jätkuvalt segane. Õige on, et tegusid on vaja sest viimasel ajal tunnen end kui koiliblika stiili esindaja. Amööbsed dressid ja lohvakas t-särk.