Skip to main content

Ühe projekti lõpp ja teise algus

Aasta alguses ma kirjutasin, et võtan osa ühest FB grupi väljakutsest õmmelda nelja kuu jooksul kaheksa riideeset. Ma sorteerisin ajakirju ja leidsin endale sobivad lõiked, mida õmmelda. Tegin endale sellise väljakutse:

Plaanid, plaanid, plaanid

Mõtlesin, et need pakuvad mulle piisavalt pinget ja samas on teostatavad. Ma oleks väga õnnelik, kui oleksin kogu planeeritu täitnud. Ma olen praegugi õnnelik, sest tänu sellele väljakutse nõudele tuli õmmelda ka nö alumine osa riietusest (ma pükse pole üldse õmmelnud ju!). Ma sain endale päris mitu asja kappi, mis mulle meeldivad ja mis on täitsa minulikud. Ma sain ka teadmise, et retuusid-tuunika pole kohe üldse minulikud ja kuigi nad oma olemuselt mu päevarütmiga ilusti klapiks, siis ma ei oska neid kanda ja ei tunne end mugavalt. 

See väljakutse andis nii palju positiivset tagasisidet! Nii hea oli lugeda julgustavaid kommentaare FB-s, samuti oli põnev näha teiste töid. Alustas vist üle saja inimese (või isegi üle 200?) ja 85 nendest lõpetas. Nende hulgas olin ka mina :)

Mida ma siis tegelikult selle väljakutse raames valmis õmblesin? Osa asju on siit juba läbi käinud, mõni veel mitte. Esiteks tegin endale dressipluusi. Ma olen nii rahul sellega! Ma plaanin midagi samas stiilis veel õmmelda.



Teiseks ja kolmandaks esemeks sai õmmeldud tuunika ja retuuside komplekt. Tuunika läks kahjuks kohe ümber tegemist nõudvate asjade kasti, retuusid on aeg-ajalt käigus. Eks talve poole paksude pükste alla pannes saab neid rohkem kasutada. 

Järgmisega toimus juba muudatus plaanides - ühe kleidi asemel õmblesin teise. Mu väike must kleit vähese lillaga on üks mu praegustest lemmikutest ja ma usun, et sügise poole saan seda mõnuga veel kanda. 

LBD? :)

Viiendaks õmblesin ühe varrukateta särgi, mille lõiget olen juba tükk aega vaadanud ja mõelnud, et sellest saaks ühe hea rõivaeseme, mis sobib paljude asjadega kokku. Ma pean lõiget väheke endale sobivamaks timmima järgmine kord. Praegune on natuke pikk ja natuke õlgadest lai - arvasin, et kumbki asi segama ei jää ja seljas paistab ilus, kuid kandes on tunda, et saaks veel paremini. Tegelikult tahaks sellest teha omale põhilõike, mida vastavalt tujule muuta. Praegune variant on kuni rinna alla voodriga, see on ka üks asi, mis suvise särgi puhul võib häirima jääda.

Ottobre 2/2014 ajakirjast, kangas Disainkangaste tellimise grupist

Kuues oli planeeritud kleit, mida ma nüüd täitsa fännan. Nii mõnus selga visata. Lõike kohandamised tasusid ikka väga ära, sest algse lõike järgi õmmeldud tuunikat kannan pigem ainult kodus. 

Eelviimaseks kohustuslikuks rõivaks sai plaaniväline kleit. Kangas tellitud kunagi ammu Minervacraftist, tegin ühest osast pluusi ja siiani ülejäänu ootas. Tundub, et ootamine läks asja ette, sest nüüd on mul üks mõnus jahedama suvise ilma kleit. Lõige ei ole tegelikult üldse mulle sobiv (krooked ja läbilõige mu keha kõige laiemal joonel) aga see on seljas kuidagi nõnda mõnus ja mugav, et ma kavatsen seda ikka kanda. 

Lõige Ottobre 2/2013 ajakirjast

Väljakutse nõudis, et õmmeldud oleks nii pluuse kui pükse (või siis kleite). Ma plaanisin õmmelda kahed päris püksid. Esimeste jaoks võtsin lõike juba maha aga kangast välja lõikama hakata ei jõudnudki. Teised aga lõikasin softshellist välja ja õmblesin valmis. Ainuke asi, et ilmad läksid enne soojaks ja kanda neid sel kevadel ei saanudki. Tegelikult hea kah - oleksin pidanud rohkem arvestama oma nõgusa seljaga ja värvlit koomale tõmbama. Nüüd tuleb sügisel pükste kohendamine ette võtta ja siis kandma hakata.

Helkurribadega softshellist püksid Ottobre 5/2009 ainetel

Boonusena lisasin ühe kiire džempri, mis valmis ehk juba märtsikuus. Hall kangas oli kunagi Abakhanist ostetud just taolist lõiget silmas pidades aga pesus kiskus kõik kangas kiiva ära ja seisis lihtsalt kapis. Seda on seal ühe eseme jagu veel kahjuks. Lõige on mu tavapärane NewLook 6735. Ainult, et nüüd tuleb hakata ka seda lõiget kohandama - puusast on see liiga lai ja miski häirib rinna piirkonnas (tõenäoliselt aitaksid sissevõtted). 

Lennusadam on üks me pere meeste lemmikmuuseumitest, ei pääse ka mina seal käimisest :)

Lennusadamas käimise päeval oli aga väljas täiesti sügistalvine ilm - tuiskas lund ja lörtsi. Mul oli ülimalt hea meel, et oma salli siiski jope alla viskasin, sest selle andis ninani välja tõmmata. Salli kangas pärit Abakhanist ja seda oli kohutav õmmelda, sest sellel on sissekootud paksud nupud, mis nõela külge kinni jäävad. Narmad kunagi Karnaluksist edevushoos ostetud just salli äärde õmblemise mõttega. Selle teema lõpetuseks siis projektiväline sall. Ma loodan, et enne sügist ma seda uuesti kapist välja võtma ei pea :) 

Roosad narmad roosal sallil. Mulle meeldivad!

Nüüd hakkas samas grupis uus projekt! Eestvedajad tegid nimekirjad ja järgmise nelja kuu jooksul tuleb õmmelda neli rõivaeset (vabal valikul 13 asja seast). Üheks inspiratsiooniks oli neil Tim Gunni nimekiri rõivastest, mis igal naisel olemas peaks olema. Ma võtan kindlalt osa ja kavatsen esimese asjana õmmelda ...




.... midagi sellest nimekirjast ;)

Comments

Tiiu said…
Äge projekt. Igatsen ka õmblemist. See sinisekirju kleit meeldib mulle väga - pilk jäi kohe peale. Ilus sinine värv, lahe muster, pikendatud piht ning kolmveerandvarrukas. Ideaalne minusugusele lühikerelisele ja puusatule. :D
Kadri Kivistik said…
Tiiu - sa pead siis lihtsalt kätte võtma ja endale ühe taolise kleidi valmis õmblema! :) Aga projekt oli tõesti äge, andis ikka motivatsiooni kuhjaga. Eriti kuna auhinnad loositi ka osalejate vahel välja (lõiked, kangad jne :D ).