Skip to main content

Kolm korda kolm :)

Kuidagi on juhtunud nii, et viimased tööd on kolme kaupa. Esiteks õmblesin endale kolm kaelussalli (torusalli). Esimene tuli natuke liiga kitsas, teine natuke liiga lai ja kolmas täpselt paras. Öökullidega kangas on taaskasutus - tellisin kunagi endale kaks suurt torusalli aga kuna ma neid kanda ei osanud, siis lõikasin ühe katki ja tegin kaks väiksemat. Lilla ja roosa ühevärviline on tavaline ühekordne trikotaaž nagu ka lilleline. Hall aga oli kunagi üks kleit - seda on nüüd jupp jupi haaval erinevatesse esemetesse jõudnud.

Piisavalt õhukesed, et saab mantli lõpuni kinni nööpida, aga samas hoiavad kaela soojas.

Teine kolmik tuleb UFOde hulgast. Inglisekeelsetes õmblusringkondades kasutatakse nii lahedaid väljendeid ja lühendeid. UFOd on näiteks lõpetamata tööd (unfinished objects), WIP-d on pooleliolevad tööd (Work in progress) ja PhD-d on pooleldi tehtud tööd (Projects half Done). Nii lahe, et nad saavad öelda I'm working on my PhD ja õmblejad teavad, et töötatakse pooleldi valminud tööga, samas kui teised võivad arvata, et töötatakse doktorikraadiga :D 

Esimene UFO ootas lihtsalt kaelusekanti ja varrukaotste ning allääre lõpetamist. Easy-peasy! Väga lihtsalt sai poolikute tööde korvist minu riietekappi. Kangas Minervacrafts.com lehelt ja lõige Ottobrest - olen seda varem juba õmmelnud. 

Viskoostrikotaaž on mõnusalt langev.

Teine UFO oli algselt plaanitud kleidiks. Õnnetuseks oli taljel vahepaneel, mis minule liiga lai ja kogu kleit nägi välja nagu lopergune kartulikott. Võtsin eelmisest pluusist malli ja tegin õnnetusehunnikust teise sarnase pluusi veel. Neid on pidevalt vaja ja tänu sellele sai mu poolikute tööde hunnik veidike väiksemaks. Kangad Facebooki Studio Liv Fabrics grupist puuvillased trikotaažid, lõige erinevatest kokku pandud. 

Järjekordne. Mis seal ikka :D

Kolmas UFO on mul aastaid poolikute tööde korvis istunud. Tõenäoliselt nii 5-6 aastat. Jällegi algselt plaanisin kleiti aga materjali polnud vist rohkem, sest nii mini ei kandnud ma isegi siis, kui säärejooks tunduvalt peenem oli... Igal juhul lõikasin esi- ja seljatüki kampsuni pikkusesse, lisasin varrukad ja soonikud ning saingi endale ühe mõnusa kampsuni. Varrukate materjal on pärit Abakhanist (see jube kangas on tegelikult keerdus aga varrukad annab enam-vähem sirgelt välja lõigata). Kehaosa tükid on kõik taaskasutus minu vanadest kampsunitest. 

Hea soe igapäevane kampsun

Kaeluses punane tükk nimega laiskus...

Kui ma kiirustades õmblesin kaelusekanti külge (väikse noormehe lõunaune aeg hakkas lõppema), ei pannud ma üldse tähele, et panin kandi ühendusõmbluse täpselt lõua alla. Harutama ka ei viitsinud ega tahtnud hakata, seetõttu sai sinna peale üks punane tükk. Ma nimetasin ta Laiskuseks. Ilma selle Laiskuseta oligi kampsun liiga igav :D

Kolmas kolmik on aga täiesti isetu õmblemine. November on ju täitsa meeste kuu - isadepäev ja meestepäev. Viimane polnud mul üldse meeles aga kui ma reedel nägin, et pühapäeval peaks meestele head päeva soovima, siis plaanisin oma ammuse mõtte teoks teha. Minu suureks õnneks anti mulle laupäeval ka piisavalt õmblusaega ja nii ma pühapäeva hommikul üllatasin oma kolme armast meest särkidega. Üks küll keeldus seda selga panemast aga ju me temaga räägime veel ja vaatame, kes on boss ;) Kangad jällegi FB Studio Liv Fabrics grupist, puuvillased trikotaažid. Lõiked on pärit Ottobre 3/2015 numbrist. 


Suurused 48, 128 ja 92(98).

Mul on nii hea meel, et mu õmblussoolikas on jälle töövõimeline ja mu õmmeldud asjad ka selga sobivad. Alustuseks lihtsalt pluusid-särgid ja sallid, edasi mõne keerukama projektiga ka ehk. Praegu on kaks pikkade käistega särki käsil, sellised natuke rokilikuma olekuga :) Projekte ja mõtteid on tohutult, tuleb lihtsalt piisavalt aega võtta ja masina taga aega mõistlikult kulutada. Ma väga loodan, et edasi on lihtsam õigel joonel püsida :)

Comments

Õmblusmamsel said…
Sul tuleks kiiresti Õmblustoas "Õmbleme vähemalt midagigi pisikest iseenesele" projektid käima panna. Siis saaks vast mõnedki ufo-d toanurgast minema. Ja need pluusid on ju kolme karu pluusid. Suur karu, keskmine ja kõige tillem karu.