Skip to main content

Rohkelt roheline koos kelmikalt kollasega :)

Alustasin pojale lapiteki tegemist juba eelmise aasta lõpus. Novembris kogusin kangaid ja pilt oli selline. Osad tellisin läbi E-bay, osad sain siinsest kaubandusest. Plaan oli kindel - rohelise ja kollasega tekk, mille peal on lapsel hea ja mõnus.


Esimesena tegin enda käsitöökausta joonise. Siis teise joonise. Seejärel kolmanda. Kuna suurus oli tähtis (meil on võimlemismattidest alla pehmendus tehtud), siis lõpuks panin kolmest kavandist kokku oma teki joonise. Kõige keskmine plokk sai valmis eelmise aasta lõpus või jaanuaris, enam täpselt ei mäletagi. Edasi hakkasin ääreplokke tegema. Märtsi alguses oli seis selline:


Nurkadesse tegin pildiruudud, nende kõrvale kokku 8 palkmaja ruudukest. Siis jäi asi jälle seisma. Mai alguses tuli aga mõelda TK Hubase kodu mai töö peale ja võtsin teki tegemise uuesti käsile. Jupp jupi haaval ja pidevalt poega õmblusmasina talla juurest eemale vedides sain lõpuks pealse osa enam-vähem valmis.


Mida rohkem tekk ilmet võttis, seda suurem isu oli minul sellega tegeleda :) Ainuke mure oli keskmise osa ja äärte kokkupanemine - mida küll sinna vahele teha? Lõpplahenduseks tulid tagusega samast kangast ribad. Et tekile suurust anda, said äärtesse veel erineva pikkusega jupid pandud ja veelkord täpiline roheline kangas. Teki suuruseks peale teppimist sai 140x140. Täpselt nii nagu tahtsin :)


Teppimine oli muidugi omaette ooper - ürita ühe marakratiga koos olles kihte omavahel nõeltega kinnitada ja siis veel õmmelda. Nii saigi enamasti seda tehtud lõunauinakute ja õhtuse magamise ajal. Alguses sai pealne osaliselt tepitud 100% puuvillasele voodrile (leidsin selle Pärnu mnt Abakhanist, tänu Sutsukesele oskasin otsida ;)). Seejärel õmblesin küljed pahupidi kokku ja pöörasin teki ümber, õmblesin käsitsi ümberpööramise ava kinni ja teppisin kogu teki. Puuvillane vooder ajas valgeid nn tolmutorte - kogu tuba ja mu enda riietus olid neid täis - ainuke viga selle muidu väga mõnusa voodri juures.


Tagusega olen ise kohe väga-väga rahul - mitte kuskile ei tekkinud volte ja mulle meeldib see teppimise muster :)




Õmblused ei tule veel kõige sirgemad, kuid mind ei häiri - kogu selle teki õmblemine on mulle olnud suureks õppimiskogemuseks ja näpud sügelevad juba uue õmblemise järgi :) Selle teki teppimise puhul kasutasin 100% puuvillast niiti ja õmblusmasinal ülakanga sööteseadet (Karnaluksi definitsiooni järgi nimetades). Sellega on hea lihtne - kangas ei kisu ja volte ei teki :)



Selline on poja mängunurk siis, kui olen poisi magama pannud ja asjad kokku koristanud :) Eile õhtul ei saanud kuidagi rahulikult heegeldatud ega arvuti taga istutud - vaja oli pidevalt tekki käia imetlemas ja silitamas... Oh seda naiste edevust ;)


Märtsi kuu TK Hubase kodu tööna valmis mänguasjakott. Valisin samad kangajupid ja õmblesin kotiks. Vahele sai ühekordne mahuline vatiin. Kott sai ainult sutsu väike - seega varsti tuleb suurem õmmelda :)


Tekist sai ka minu blogi taust - mis muu ikka käsitööblogisse taustaks paremini sobiks kui tegija enda suurim ja armsaim töö :)

Comments

Ülle said…
Vaat see on üks ilus tekk...väga tubli töö oled ära teinud, peadki selle üle uhkust tundma! Kott ka väga äge!
Anonymous said…
Väga ilusad, nii tekk kui ka kott. Sellised rahulikud, rõõmsad värvid. Ma käiks ka tekki silitamas, kui selline iludus valmis saaks :)
Triine
Kadri said…
mõnus võilillevärvides just maikuusse sobiv projekt sul, väga armas
Sirtsuk said…
Ah, nii ilus! Tahaks ka kunagi ühe sellise tekiga hakkama saada.
Muhv said…
Väga armas tekk, ilusad värvid ja mustrid. Mänguasja ämber on ka hästi lahe just sellisena, ei löö lapsele muhku pähe, kui ümber sikutab :)
Kadri Kivistik said…
Ma väga tänan Ülle, Triine, Kadri, Sirtsuk ja Muhv! Teil endil on lihtsalt võrratud tööd ja hea on kuulda kiidusõnu kelleltki, kelle töid ma ise olen kiitnud ja imetlenud :)
Anonymous said…
Hästi armas tekk! Mulle meeldib, et kõik osad on erinevas tehnikas, väga huvitav ja ilus. Kohe näha, et on tehtud ülima hoole ja armastusega :))Sutsuke
Anonymous said…
Super armas tekk, mis õhkab sooja:)
/Kungla rahvas/
Kadri Kivistik said…
Ma tänan Sutsuke ja Kungla rahvas! :)
Kaire said…
Väga ilus tekk ja mänguasjahoidja! Ja need värvid- nii mõnusalt mahe ja rahulik roheline! Teppimine on väikese lapse kõrvalt tehtud ja isegi väga hästi! Tubli oled!
Kadri Kivistik said…
Aitäh Kaire! :) Mulle endale ka need värvid nii meeldivad.
endine Hiiumaa kursaõde kolledžipäevilt :) said…
Esmalt, kiida tegijat :) tõesti ilus.
Teisalt, kunagi hakkasin ise ka lapitekki meisterdama, õmblema. Sain lapid ilusti mustrisse ka, kuid asi jäi sinnapaika. Ma arvan, et kuskil pööningul kotis on see poolik töö veel alles. Käisin siis põhikoolis ning võtsin asja ette kui suvise projekti, kuid aega ei jätkunud, et töö lõpetada.
Kolmandalt poolt, ma ise olen ka nüüd last oodates õmblushulluks hakanud. Täitsa õudne :) aga seekord ma teen ka asjad valmis. Talvel kudusin ja heegeldasin, ka lapsele papud ja karupüksid, vest on veel pooleli, sest talv sai otsa :D
Kauni Kodu Projekt on mul ka samamoodi käsil. Esmalt õmblesin käterättidele tripid külge :P, pitsid ja muud kaunistused on ammu tehtud, kardinad on ka juba õmmeldud.
Neljandalt poolt, kuna mul õmblusmasin puudub hetkel veel, siis olen seni kõik kardinad ja muu tavaari käsitsi õmmelnud. Isegi suure ca 2,5m*2m tekile tekikoti, mis siiski vajab pisut sättimist veel, väiksemaks tuleb teha. Siiski lubas kallis hr. abikaasa õmblusmasina hankimise pere eelarvesse võtta.

Sinu tekist. Mina ei oleks nii keeruliselt vast teinud, kuigi jah, maitse üle ei vaielda ... vaid kakeldakse :D Teppimist ma ei ole seni oma elus teinud, kuigi ma arvan, et mu ettekujutus sellest ei olegi väga lapsekingades.
Ilus töö ja pead tõesti enda üle uhke olema.
janikaa said…
Super tubli oled ikka, üliarmas ja mõnusates värvides tekike :)
LumiDesigns said…
Ohsaa!!!! No vot see on ikka kusntiteos! Super ilus tekk ja ka mänguasjakott!!!
Kadri Kivistik said…
Oii :) Aitäh teile, Ene, Janika ja endine kursaõde ;)! Mul hakkab imetlusmaania vaikselt üle minema - järelikult tuleb kiiremas korras uuega maha saada :)

Selle keerulisuse suhtes - tahtsin midagi hoopis teistsugust kui tavalised plokitekid - et keskosa eristuks äärtest ja et üldmulje oleks lapselik. Oleks võinud päris keskosale ka ühed ribad ümber õmmelda, aga see selline tagantjärgi tarkus. Ja et ruudukujuline, siis mängumaad oli :)

Ma veelkord tänan kõiki lahkete sõnade eest! :)
Eelika said…
See on väga ilusate toonidega tekk. Ja kott juurde on nagu täpp "i" peale:) Mõnus komplekt
Kadri Kivistik said…
Oh Eelika - aitäh-aitäh! Ma ise käin ja imetlen kogu aeg sinu lapitöid ja üritan ise sama hästi :)