Skip to main content

Säärane mulk ehk Paistu pooltanu kiri lapitöös

 HOIATUS! Palju pilte ja palju juttu!

Teadsin juba eelmine aasta IT Suure Lapitekikonkursi ajal, et järgmine aasta tahan mina ka osaleda. Konkursi alguses otsisin ja otsisin SEDA ideed, mida tekiks teha. Mõtteid oli igasuguseid, kuid mitte ükski polnud just see... Nii mõnigi idee sai üles joonistatud ja ühe jaoks isegi tellitud masintikandiga lapiruudud. Kuid polnud ikka veel see õige värk. Kuni sattusin lehitsema Eesti tikandi raamatu teist osa. Üks muster ilusam kui teine! Sel hetkel teadsin, et siin raamatus peitub minu tekimuster. Suuremale sõelale jäi 4-5 mustrit, millest ühega tundsin suurt äratundmisrõõmu. Minu tekk! 



Joonistasin mustri ümber neljale kokkukleebitud A4-le. Kahest äärest joonisin ise veel ruute lisaks... Tekk pidi tulema suur. Plaanisin sinna 2.5 m kanti... 

Koos esialgsete arvutustega...
Samal ajal tuulasin mööda poode - teadsin, et tekk tuleb punase ja valgega, aga kuskohast leida õiget tooni punast, mis valgele värvi ei annaks? Oma kanga leidsin Eesti Tekstiili poest - Leedus toodetud kvaliteetne punane satiinkangas, mis isegi 40-kraadise pesuga ei teinud valgele mitte ühtegi roosat plekki. Ning siis jäi asi soiku. Olin registreerinud end kahe tekiga (et konkurss ikka toimuks ja teise teki raha hea meelega toetuseks jättes) ja ma muudkui venitasin. Aeg oli raske. Kõiksugu hoidiseid oli vaja kokku keeta ja sada muud miljonit toimetust teha. Tuju polnud. 

Kuni üks hetk peas lahvatas - ainult nädal on augusti lõpuni! 

Kiired arvutused joonise peal ja keskosa hakkas ilmet võtma. Minu ehmatuseks ainult kuidagi väga suurel kujul. Uued arvutused näitasid, et olin vajalikul hetkel jätnud ära kahega jagamise - see tähendanuks 5x5 meetri suurust tekki! Jälle tuju läinud. Mõtlesin, et jätan kõik sinnapaika. Aga samas tahtsin näha, kas minu tekk ka kellelegi teisele meeldib. Edevus... mis teha...

Vale ja õige teki keskosa
Õmblesin igal võimalikul hetkel kui mul poeg vähegi lubas. Teinekord õmblesin koos pojaga - istus süles ja vaatas, kuidas emme muudkui kangatükke kokku laseb. Siis "tulistasin" õmblusmasinaga ka öösiti (sedasi ütles mees mulle, kui ma tal järjekordselt rahulikult magada ei lasknud). 

Kaks erinevat valget kangast - õnneks vahet pole väga näha...
Tagantjärgi mõeldes tean, et ei oleks esimeseks tähtajaks enda tekki mitte kuidagi valmis jõudnud. Seega minu suureks õnneks tähtaega pikendati. Minu motivatsioonile see nii hea polnud - kaks päeva möödusid nii, et õmblusmasinat ei saanud kordagi sisse lülitatud. 

Minu lemmikosa õmblemisel

Arvutused. Erinevad tekitükid. Õmblemise järjekord.
Saabumas oli viimane piltide saatmise päev. Eelmine õhtu polnud mul kogu tekipealne veel kokkugi õmmeldud. Õmblesin kella 2-ni öösel. Viimase päeva hommikul kell 7 ärkasin ja õmblesin kuni keskpäevani. Siis hakkasin liimima - poja oli õnneks vanavanematega väljas ja mina sain rahus tegutseda. Poole teki peal sai liim otsa. Kihutasin Karnaluksi, tõin uue laari... Teppimine toimus vist ülehelikiirusel - tegin ära kõik põhitepingud ja siis sai mõistus otsa - peaks tegelikult veel kuidagi teppima, kuna tekki on plaanis päevatekina kasutada. Siiani ei ole päris kindel, kuidas seda teha. Suur hirm on tekk ära rikkuda. 

Võrdlusmaterja. 
Tänu pihustatavale kangaliimile ei pidanud ma seekord end nõeltega torkima ja teppimine läks oluliselt kiiremini... umbes sealmaal sai liim ka otsa :D
Köögilaua taga tööhoos...
Tepingud tehtud kimasime pojaga teist vanaema vaatama haiglasse ja seejärel pildistama. Päike oli otsustanud mind mitte aidata ja pildid said viletsad. Aga pidid kõlbama, sest järgmist päeva mul enam polnud. Püüdsin küll kodus lambivalgel midagi fotokast välja võluda, aga ei miskit. 

Omal kohal.
Täna tegin toas uued pildid. Täitsa enam-vähem tulid. Hinges on rahulolu - mis sest, et konkursil auhinnalist kohta ei saanud. Tekk on aus ja tean, et andsin endast parima (välja arvatud aja planeerimises). Järgmiseks aastaks on hetkel 2 ideed olemas. Aasta alguses teen endale kindla graafiku õmblemise kohta - siis ei pea ma kiirel hoidistamise ajal end arutuks õmblema :D

Kui punane ei taha õige punasena paista, siis tuleb teisiti teha :)
Ma tänan kõiki, kellele minu tekk meeldis ja kes minu tekile punkte andsid! Igavesti vahva konkurss oli! 

Neli õnnetähte. Igas põhiilmakaares üks. Tasakaal...
Valmis!
Tehniline pool:
Teki suurus 2,43x2,43 m.
Muster pärit raamatust Eesti tikand II osa (lk 53, muster nr 177). Ise kohandatud ja lapitehnikaks sobivaks muudetud. 
Kasutatud punast puuvillasatiini ja valget puuvilla-linase segu kangast.
Vahel tavaline mahuline vatiin.
Kokku pandud pihustatava liimi abil.
Tagumine tükk lõigatud suurem ja ääred ettepoole üle keeratud.
Põhilised tepingud tehtud. Suurema teppimiskogemuse saavutamisel teen ära ka kõik väiksemad tepingud. 

Ma tänan! /... ja hingan kergendatult.../

Comments

Ütlen ausalt, see tekk oli minu esikolmikus ;). Väga meeldib!
Anonymous said…
Mulle ka meeldivad sellised 'kontseptuaalsed' tekid jm vigurid väga hästi.
Anonymous said…
No nii, ja ega siis Sant saa ka suud kinni hoida, sest see tekk ei olnud mitte ainult minu eelistuste esikolmikus vaid ... see tekk oli minu eelistustes esimene ja minu silme läbi just see kõige-kõigem !
Ülle said…
Minu lemmik, kindel lemmik:)
Meeli said…
Tunnistan ausalt, et see oli minu lemmiktekk! See punase ja valge kooslus ning rahvuslik motiiv võitsid minu südame. Su pojale ning mehele ja vanavanematele tuleb ka suur aitäh öelda, et nad lasid sul nii kauni teki valmis teha.
Aga (ma olen nii ülbe, et julgen öelda, et) arvan end teadvat, miks su tekk esikolmikusse ei jõudnud - eelmisel aastal ju võitis valge-punasega tekk :D. Igatahes oled lati kõrgele tõstnud. Jään põnevusega järgmist aastat ootama!
Kuukala said…
Ka minu lemmiktekk! Esikoha valimisega ei olnud üldse raskust, erinevalt teistega :) Superilus! Ja nii suur töö.
Anonymous said…
Hästi armas tekk! Tubli oled, et jätkus tahtmist mässata. :D Sutsuke
Helen Lensment said…
See tekk oli minu valikus esimesel kohal. Super tubli oled!
Malle said…
Väga meeldib! Ja eriti tore on, kui teki saamise lugu ka juurde räägitakse.
Silpsolps
Diana Tammann said…
Imeilus tekk! Värv ja rahvuslik motivv, ja tasakaal. Super! :)
Heily said…
Vau, milline suur ja uhke töö!!! Neid tekke vaadates ei saa teglikult arugi, KUI palju aega ja tööd nende tegemiseks teglikult kulub!
Kadri Kivistik said…
Ma nii tänan kõiki Teid heade sõnade eest! :) Ma ise olin/olen selle teki mustrist vasikavaimustuses, nii hea on kuulda ka Teie kiitvaid sõnu! Aitäh-aitäh! Selle eest võiks kohe uut tekki alustada :P
Tiina said…
Mulle ka väga meeldis.Väga selge ideega, suur ja ilus töö.
Lariata said…
Kadestamisväärselt ilus! Meeldis idee kasutada väikest mustrit nii suures mastaabis. Tekk on igati esikoha väärt!
Moni said…
Imeilus tekk, lemmiktekk millele kõige rohkem punkte andsin. Lihtne, eestipärane, ise kujundatud ja armas.
Ilus töö! Just selline mida peres põlvest põlve uhkusega edasi pärandada!
Tervitustega,
Moni
Kadri Kivistik said…
Ma nii tänan heade sõnade eest Lariata ja Moni! :) Südame teevad soojaks Teie kõigi kiidusõnad!
Kai said…
Ma olen ... kade :S
Kadri Kivistik said…
Kai - ära ole! Tee ise ka ;)