Skip to main content

Kolmas kott ja Barcelona kaks kangapoodi

Alustan kaugemast sündmusest. Nimelt sain kaheks päevaks linnaloale :) Kahekesi koos mehega. Kaks aastat möödas sellest, kui me kahekesi reisida oleme saanud ja seekord kulus see täiesti asja ette. Barcelona on kogu aeg olnud mu üks lemmiklinnadest ja mees jagab mu vaimustust. Minu jaoks lisab linnale mõnusat gooti hõngu Carlos Ruiz Zafón'i raamat "Tuule vari". No ja kui raamatus on lisaks mõnusale linnakirjeldusele veel sellised lõigud.... 

".... asi on lihtsalt selles, et mees - kui Freudi juurde tagasi tulla, ja antagu mulle see kõnekäänd andeks - kuumeneb nagu lambipirn: hetkega tulikuumaks ja silmapilk jälle külmaks. Naisterahvas jälle, ja tegemist on puhtalt teadusega, kuumeneb nagu metall - mõistate? Tasapisi, aeglasel tulel nagu maitsev pajaroog. Ja kui ta kord kuumaks on läinud, ei saa ta enam pidama. Nagu Vizcaya rauasulatusahjud."

"...aga kuna ma olen sisimas vanamoeline kavaler, siis ei kasuta ma naisterahvast ära ja olen täiesti rahul siivsa suudlusega põsele. Sest kiiret mul pole, eks? Kõikide heade asjadega tuleb oodata. Leidub matse, kes arvavad, et kui panevad käe naise tagumikule ja naine ei vaidle vastu, siis ta ongi õnge läinud. Kollanokad. Naise süda on peensuste labürint, mis esitab petisest mehe tahumatule mõistusele tõelise väljakutse. Kui te tõesti tahate, et naine teie omaks saaks, tuleb õppida tema moodi mõtlema, ning esiteks tuleb võita enda poole tema hing. Kõik muu, kogu see armas pehme ümbris, mis teilt mõistuse ja vooruslikkuse röövib, tuleb pealekauba."

... siis see raamat lihtsalt peab ühele naisterahvale meeldima ;) Sama raamatu eellugu on ka ilmunud, ise võtan hoogu, et sellele täielikult pühenduda.
 
Barcelonas pühendusin mina aga täielikult puhkusele ja elu nautimisele. Mererestoranid ahvatlevate roogadega, veinid, juustud, singid ja nende vahele mahtus ka kaks kangapoe külastust. Esimesena läksin internetis palju räägitud poodi Ribes&Casals. Valik oli väga heal tasemel, leidus ka spetsiaalseid lapitöökangaid. Sagimist oli aga poes nii palju, et mina lahkusin sealt tühjade kätega. 

Carrer de Roger de Llúria 7, Barcelona

Teine pood asus sellest peaaegu kohe üle tänava. Internetis sobrades ma seda ei leidnud. Pood oli tunduvalt pisem, kuid kangavalik palju "minulikum". Samuti oli rahvast vähem ja vanahärrast teenindaja sai minu soovidest väga hästi aru (hoolimata sellest, et mina ei rääkinud hispaania ja tema inglise keelt). 

Sinna lähen tagasi :P
Omastasin sealt poest 3 erinevat kangast. Üks puuvillane öökullidega, teine puuvillase ja sünteetika segu (kohe kangast nähes teadsin, et sealt tuleb mulle suvine seelik :P) ja kolmas lumivalge tekstuursete lilledega kangas. Nii võrratu lihtsalt :)


Tegelikult oleks ostnud kohe veel ja veel. Seal oli terve sein täis kleidi/seeliku jaoks mõeldud imekena pitsilist riiet (nii venivaid kui mitte variante), erinevat tugevat mööbliriiet jne jne. Arve aga kippus käest ära minema ja endale peale pandud limiite ületama. Ning kahjuks kohver ka kummist ei ole...

Sedasi siis selleks korraks. Ja ega see viimaseks jää ;)
 
***

Nüüd aga kolmandast kotist. Selle võitis Ennike, kes on mu blogis juba tükk aega "nurunud" plikalikult roosasid asju. Kui poja tema nime loosis välja tõmbas, teadsin kohe, et talle tuleb teha eriti plikalik ja tõeliselt roosa kotike. Keskmises suuruses. Lühikeste sangadega. Tavapärase poekoti lõike asemel asusin katsetama ümaramat vormi ja esimene kott tuli täitsa enam-vähem. Lubasin küll suure suuga veel pilte, aga korduvate turukäikudega on kott juba päevinäinud :D  Seega rohkem pilte tuleb vaid Ennikese roosast. 
 
Roosa. Roosakas/lillaka roosi õielehtedega :)
 
Esimesel kotil jäid sangad teineteisest liiga kaugele. Kasutamise käigus tõdesin ka, et need on liialt pikad. Samuti tahtsin ääri ümaramaks teha. Taldriku abil uut lõiget tehes tulid "nurgad" ilusti ümarad ja paberi peal nägi kõik väga hea välja. Tagantjärgi tark olles arvan, et sangad võiksid veelgi rohkem koos olla ja äärtes võiks vaba ruumi rohkem jätkuda. Jätsin arvestamata küljeõmblustele kuuluva 1.5 cm...

Täpid, mummud, lilled, õunapuuõied, roosid - ikka roosad :)
 
Minu enda kott on väga lörts. Linane riie on küll tugev, aga vormi ei hoia nii hästi, nagu ma lootsin. Seega Ennikese kott sai sisevoodriks veel ühe kihi linase-puuvillase segust kangast. Sama lugu oli sangadega - minu kotil liialt pikad ja liialt pehmed. Roosal täpselt parajad ja tugevad :)


Tagumine pool roosa niidiga läbi tepitud triipudena
 
Veel üks asi häiris - nimelt tegin enda kotile mõlemale poole taskud. Ühel pool kolmeks jaotatud (millest kahesse käsi sisse ei mahu :S) ja teisele poole nööbiga kinnitatava suure tasku. Tegelikkuses aga seda suurt taskut üldse ei kasuta - hoiab see ju vastu keha ja sinna sisse saaks vaid üüratupikad poenimekirjad panna :D Lahendasin asja tasku ärajätmisega. Nüüd on ainult ühel küljel 3 taskut (kõikidesse mahub käsi ikka sisse ka).Tasku on alt äärest voltidega, et kõikidesse vahedesse ikka midagi panna ka annaks. Tasapinnal oli tasku kotist pea 10 cm laiem.

Sees õunapuuõitega roosa-rohelisekirju kangas
Sees piilub ka roosa telefon, kuid see on täitsa minu :P

Voodriks valisin puuvillase riide, mida kaunistavad õunapuuõied. Mõtlesin ka korra kinnise peale, kuid sellele kotile sobivat varianti välja ei nuputanud. Kui vaja, saab sinna alati õmmelda aasa ja nööbi :) 
 
Tehnilise poole pealt: lapitehnikas tasku jaoks lõikasin välja 8x8 cm-suurused ruudud erinevatest puuvillastest kangastest. Roosa punaste täppidega kangas oli algselt tegelikult valge-punasetäpiline, aga sattus punaste asjadega pessu ja nüüd sobis siia kotti imehästi. Minu enda lemmik on hall roosade roosidega kangas ja rohelise-roosakirju õunapuuõitega kangas. Viimasest sai ka vooder sisse. Koti põhiosa on õmmeldud täislinasest tugevast kangast, sisevoodriks taaskasutatud linase-puuvillasesegu valge kangas. Sangad samuti põhiosaga samast linasest, sisepool aga linase-puuvillase segu roosa kangas.  Niit oli roosa :D

Tühi kott seisab püsti vaid roosipõõsa toel :)
 
Kott aga hakkas endale nii väga meeldima, et lõikasin välja uue hunniku 8x8 cm suuruseid ruudukesi ja õmblen juba endale uut kotti. Seekord tuleb ühe sangaga ja klapiga kott. Poolikuid töid on jälle hulgim ning suureks ahvatluseks algas IT-s jälle lapitekikonkurss :) Sel aastal võiks ju minu võit tulla :D ...
 
Head jaani ja ilusat suve! 

Comments

Ennike said…
No mis sa kostad... Ma pean ruttu linna tulema :D
Ülle said…
Ah mis armas roosa kott, väga kihvt!!!
Barcelonas olen käinud, aastaid tagasi... läheks veel:) Mulle nii meeldib lugeda su reisijutte ja poekülastusi... põnev!
Diana Tammann said…
Väga armsad roosad kotid. :)
Anonymous said…
Väga lahe kott! Mulle meeldib see lapiline pind ja ka lõige. Mina olen kottidel tugevduseks kasutanud vatiini, mille olen eelnevalt kuuma triikrauaga läbi küpsetuspaberi kokku triikinud, st muutub tugevamaks ja pole enam nii mahuline, seda on kergem õmmelda. Hoiab väga hästi vormi!
/Sillulullu/
Kadri Kivistik said…
Seda kotti ikka ainult üks hetkel :) Võrdlesin seda oma eelmise kotiga, millest üks hädine pilt postituses "Pisike eelpala kottidele." Tänud kiidusõnade eest! :)
Kadri Kivistik said…
Sillulullu - ma olen ka teinekord seda kuuma triikraua ja vatiini nippi kasutanud, seekord lihtsalt jäi taaskasutust ootav tugev riie pihku, mis ideaalselt sobis voodriks. Vatiiniga oleks muidugi kott kergem tulnud. Pistan omale kõrva taha ;) Aitäh!
Krissu said…
Väga ilus kott! :) Jah.. kätt Sul tõepoolest sellisteks asjadeks on! :)
Anonymous said…
Tere! Tahtsin lihtsalt tänada nende kangapoodide eest. Internetist otsides tõesti seda Donna poodi ei olnud, aga oli tore pood küll! Ja seekord oli ka üks inglise keelt kõnelev noormees seal (kuigi ka selle vanahärraga sai asjad aetud):)
Anželika
Kadri Kivistik said…
Oh kui tore, et ma sain kasulikku infot anda! :) Ja hea on teada, et see pood ikka tegutseb - ma ise tahaks väga sinna tagasi minna ja leida, mida neil uut pakkuda. Aitäh!