Skip to main content

Kleit, kee ja kotid

Alustan siis kõige tühistemast aga samas väga praktilistest asjadest - poekotid. Neid pole vist kunagi liiga palju. Pealegi oli mul neid hunnik välja lõigatud ja nüüd siis alles sain viimase kokku. 


See valmis juba eelmine aasta. Pilt mobiiliga tehtud, sest kott läks kohe teele.

Vasakpoolne raamatukogus käimiseks, parempoolne on koolitööna valminud (mõlemad juba tükk aega kasutuses).

Erinevad õmblused sisetaskul


Viimane südametega sai kokku kahest linikust :)

Üks kottidest oli meil koolis õmblemise tööks. Selline sissejuhatav: üks tasku sai kanditud, teine ümber pööratud ja koti sees olev tasku sai mitmest detailist erinevate õmblustega kokku õmmeldud ja ülesse äärde lõikekohase kandi. Ehk hea õmbluse näidistöö. Materjal on dekoratiivkangas, millel värvivead peal. Minu meelest väga effektne kottide jaoks. Aitäh siinkohal Vanatädile! 

***

Kee valmis ka koolitööna. Mul on kevadsemestril loeng Tekstiilide modelleerimine I ehk kokkuvõttes hõlmab see heegeldamist. Loengus istume heegelnõelad käes, vaatame erinevaid heegelpindasid ja muudkui heegeldame ning õpime uusi töövõtteid. Tekstiilide modelleerimine II on mul ka - seal istun samamoodi aga koon :P Kevadel on siis kudumeid ja heegeldatud esemeid oodata. Õnneks  esmaspäevane õmblemine tasakaalustab liigse heegeldamise-kudumise!

Kee on tehtud puuvillasest heegelniidist nõelaga 1,5 ja sinna sai ohtralt klaaspärleid sisse. Tegelikult ongi üks hästi pikk heegelkett, mida saab vajadusel lühemaks või pikemaks siduda või hoopis vööna kasutada. 

Sidumiseks heegeldatud paelad ja pärlid kummaski otsas

Kolmekordseks seotuna on täpselt paras pikkus.

Siit edasi saan sujuvalt kleidini minna. Kangas on pärit Kangas ja Nööbist. Ostsin selle augustikuus kui neil olid suured soodushinnad ja sain Kadaka poest viimase jupi. Nüüd, jaanuaris soodushindade ajal oli neil sama kangast uuesti hea hinnaga müügil, kuid kuna ma enda omaga parasjagu jändasin, ei hakanud juurde ostma.

Paks polüestrist trikotaažkangas jätab pildi peal säravama mulje kui tegelikult on. Kanga ainuke pahupool on staatiline elekter, mis mind kleiti kandes pidevalt saadab...

Tegelikkuses on vasak alläär ikka samal kõrgusel paremaga. Kaamera tegi mul trikke vist :D

Lõikeks kasutasin NewLook 6095 B varianti. Kõige rohkem valmistas muret vahemaa õlaõmblustest rinna sissevõteteni. Lõpptulemusena jätsin ära õlaõmbluste õmblusvarud ja sissevõtted tõin kõrgemale (vastasel korral oleks need mul naba juures olnud). Huvitav, kas ameeriklased (või kus iganes neid NewLook lõikeid kokku pannakse) on siis õlgadest laiemad/paksemad/jämedamad? See pole mitte esimene kleit, millel täpselt selle sama kohaga probleeme on... Lisaks tõstsin seljaosa sissevõtteid 2 cm kõrgemale, sest muidu oleks need mul poole kanni peal olnud. 

Esimene pool heledam, selja tagant tumedam

Mõõtude järgi valisin endale  ülaosa suuruse 12, mis alates vöökohast sujuvalt suuruse 14 peale muutsin. Nüüd kleiti kandes tunnen, et oleks võinud kleidi numbri võrra väiksema teha.

Lõike järgi oleks pidanud luku ka lisama. Aga ma ju ei oska juhendi järgi töötada...

Lõike järgi pidi kleit olema trikotaažist ja selja peal lukuga. Kui aga kleit ilma lukuta täiesti vabalt selga läheb, siis ma küll lukul mõtet ei näe. Seega lukku ei ole ega tule.


Selja tagant

Käe- ja kaeluseavasse said lõikekohased kandid (kui nii suuri tükke niimoodi nimetada võib). Igal juhul olen ma kleidi pahupoolega ülimalt rahul. Mu õmblusmasin ja äärestusmasin tegid minuga väga head koostööd.


Ma olen kleidi sisemise poole osas nii uhke :P Hakka või pahupidi kleiti kandma!

Pahupool selja tagant

Kanga mustriga oli üks mure kah. Nagu näha, siis kleit on eespoolt heledam ja tagant tumedam. Kangas oli ilusti ombre (järjest tumeneva) effektiga, kuid see ei vastanud kleidi tükkide lõikamise suunale. Selleks, et saada kleit ülevalt alla järjest tumenev, oleksin pidanud kangast lõikama kudumise suunale risti. Tõenäoliselt oleks tegu olnud siis ühe järjest pikeneva kleidiga.

Teiseks mureks oli õmblemisel tekkinud tunne, et kleit on liiga kirju ja midagi tasakaalustavat selles pole. Pidasin plaani juba õmmelda alläär hoopiski ühevärvilisest mustast kangast. Õnneks või kahjuks ma piisava raskusega ja paksusega trikotaaži ei leidnud. Kannan kleiti hoopis vöö, mustade sukkade ja ühevärvilise pluusiga - need tasakaalustavad kirjut mustrit päris hästi :)

Mõnikord riputan endale ehteid ka külge

Tundub, et taolisi riideesemeid võiks mu kapis veelgi olla. Ehk natuke õhemast ja heledamast kangast, et näiteks maikuus kanda saaks... sest Me Made May on tulemas! :P

Ilusat pikka nädalavahetust!

Comments

Arella said…
Kaunis kleit! Ja pärlikee meeldib mulle väga!
Lembe Inkinen said…
Võtsin aega ja lugesin läbi ;)
Väga hästi kanditud!