Skip to main content

Pajalappidest ja siiditrükist

Pajalapid on nagu pajalapid ikka. Valminud kiirelt enne külla sõitmist, sest 5€ täiesti tavalise pajalapi eest maksta tundus liig. Ju ma siis olen kooner, aga eelistasin säästa 10€ ja tegeleda õmblusteraapiaga. Tunduvalt odavam on õmmelda kui psühholoogi juures käia rääkimas, et miks ma olen närviline, pahur ja tüdinud koolitöödest. Elu peab ju tasakaalus olema - teed tööd, omandad tarkusi ja lõbutsed. Minu arusaam kvaliteetaja veetmisest on kas õmblusmasina taga või oma perega koos olles. Viimast kahte on viimasel ajal kahjuks vähe olnud ja seetõttu ka pahurus. 

Pajalapid on nagu pajalapid ikka. Vahel villane vatiin, mis ei tohiks nii kuumaks minna kui õhuke polüester. Termovatiinile pole veel jahti pidanud ja seega kasutasin kodus olemasolevaid variante. Puuvillased kangadki pärit oma kangakapist. Musta-punasekirju kangas on muideks kunagi Humanast leitud. Siiani imetlen ja mõtlen oma vedamise üle. 




Teine viis pingeid maandada on õppida midagi sellist, mis huvitab. Sellel korral leidsin end siiditrüki töötoast. Ma arvasin kõikse aeg, et siiditrükk tähendab paku(kartuli)trükki siidi peale. Lõpptulemusena kujutasin ette mõnusalt õhulist siidisalli. Vot nii rumal saab ka üks inimene olla :) Tegelikkuses pole siiditrükil enam pea üldse pistmist siidiga ja trükitakse hoopis puuvillasele või mõnele teisele looduslikust kiust kangale. Mina trükkisin alguses puuvillasele kotitoorikule ja pärast tõmbasin kolm korda enda kööbakat kaheksakannahunnikut kangaribale. Eks näeb, mis sellest saab :)

Kotitoorikule peale tõmmatud vabakäelised kaheksakannad

Ideid, mida ellu viia, tuli siiditrükist igasuguseid. Näiteks ei pea üldse omama spetsiaalseid värve (mida tuleb hapukoorelaadsest massist kokku segada), ega imepeenikeste aukudega polüestervõrku, mis on raamil hiiglama pingule tõmmatud. Ma usun, et kilesse lõigatud aukude abil saab ka ilma nende vahenditeta trükkida. Jõulukaartide jaoks on päris mitu ideed juba soojas :) Tulederohke jõuluaeg on vaid 4 nädala kaugusel.

Ilusat hingedepäeva! 
Meenutage oma lähedasi.
Hoidke neid, kes veel teie kõrval.

Comments

Ruthy said…
Oioi, Kadri, kust sa sellise laheda töötoa leidsid? Ajasid kohe isu peale!
Kadri Kivistik said…
Siiditrükk oli Eesti Tarbekunsti- ja disainimuuseumis :) http://www.etdm.ee/et/yritusedprogrammid/siiditryki_tootuba/ Kuidagi sattusin peale ja väga tore oli. Ma ise spets raame ei katsetanud (Bruno Sõmeri mustreid) aga tore oli vaadata, kuidas teised seda tegid. Ehk nad teevad veel neid töötubasid :)
herz said…
Sul punase-valge täpilist riiet ei ole? Ma telliks kohe pajakindad/-lapid sult :)
Kadri Kivistik said…
Mul on valge punaste täppidega ja punane valgete südametega ;) Kui pakub huvi, võid mulle näiteks FB-s kirjutada.