Skip to main content

Sügisvärvides äärestusmasina kate

Ma võin ju koolitööde pärast kilomeetrite viisi viriseda, kuid kui õppejõud jätab tulemuse osas vabad käed, on mul tuju kõrgel. Alati võib teha tööproovid ja need ilusti ära vormistada (kudumises just nii tegingi, sest ma pole suurem asi kuduja), kuid õmblemises! Eriti kui aineks on Loovtekstiilid... Loovtekstiile kohe mitte kuidagi ei taha paberite külge kinnitada. Loovtekstiilidele tuleb loovalt läheneda. Loovalt ja praktiliselt mõeldes sai minu maalitud niidigraafika tööst hoopiski äärestusmasina katte tasku. 

Need on kased. Ütlen nii igaks juhuks :)

Kui kangale maalimisega alustasin, oli õues veel nii ilus - oli rohelist, oranži, kollast, kuldset. Oli päikesevalgust, et seda kõike täies ilus näha. Seetõttu sai maalitud paar kaske, hunnik kõrsi ja rohututte. Mina ja maalimine väga hästi kokku ei käi. Kodus töötlesin maalitud pildi niidiga üle. Nii sai valmis tasku, millele tuli praktiline ese külge õmmelda. Esiteks plaanisin lihtsat poekotti, kuid ühe olen juba selle loengu raames õmmelnud (varsti näitan ka). Istusin oma õmblusmasina taga ja vaatasin tolmu koguvat äärestusmasinat. Õnneks paistis sel hetkel päike ja tolm oli kogu oma kohutavas hiilguses näha. Masinale lubasin katte õmmelda juba poolteist aastat tagasi.

Sangast saab kinni ka hoida.

Viskasin mõõdulindi üle äärestusmasina ja niimoodi umbes täpselt saigi kate kokku. Kõik õmblused on kanditud ja pea kõik kandid erinevast kangast. Katte kolme taskusse (kaks külgedel ja üks ees) saab sujuvalt ära mahutada pintsetid, harja puhastamiseks ja teised tarvikud. 

Ülevaade

Kangatriibud on õmmeldud vatiiniga kaetud aluskangale. Aitäh, Ilme! Ma kohe pidin selle tehnika ära proovima, siis jääb ehk kauemaks mälusoppi ja tuleb teinekordki meelde kui kiirelt lapitehnilist pinda vaja.


Kate tööd tegemas. Hoiab tolmu eemal ja minu meele rõõmsana.

Viimasel pildil paistab praegu masina all lõpetamist ootav tööproov. Mõtlesin ägeda lapitehnikas koti peale teha sellise tasku. Aga kui koti külg valmis sai, nägi see nii äge välja, et suure lillega katta ma seda küll ei taha. Järelikult tuleb hoopis kaks kotti. Teisipäeval on arvestus ja seega nii mõnigi töö jõuab novembris veel blogisse. 

PS. Ilmselgelt oli see aine mu sügise kõige põnevam aine. Seetõttu saab sellest 
veel (tülli alla tükeldatud kangatükkidest pilt ja selle külge õmmeldud kott), 
veel (kaunistuskroogetega asi, mida ma homme lõpule viin), 
veel (tüllist ja traadist liblik-kiil), 
veel (sulava kile abil loodud tekstiil)
ja veel (vatitikandi lillega kotike) 
lugeda :)

Comments

Arella said…
Kadestan koolilast, nii põnev oleks neid tehnikaid katsetada. Kate on tore ja praktiline.
Õmblusmamsel said…
Ah, ma okeks ka tahtnud loovtekstiile teha! Oh, ja overlok nõuab juba ammu katet. Su sügisvärvid on imelised.
Nii ilusad värvid :D
Ja kate ise on nii armas :P