Skip to main content

Õmblen endale 2015: veebruaris kaks pluusi

Veebruari ajakirjades tuhnides leidsin mitu lõiget, mis meeldisid ja samas ükski ei kõnetanud mind nii, et kohe teaksin, millisest kangast õmblema hakkan. Lõpuks otsustasin ühe lihtsa paatkaelusega pluusi kasuks. Pikkade varrukatega pluusid kuluvad praegu veel täitsa marjaks ära ja kapis ulub korralike pluuside osas tuul...

Kuniks mu õmblusmasin teppimistöid tegema pole nõus, otsustasin hoopis äärestusmasina tööle ajada. Varrukaotste, alläärte ja kantide pealt teppimisega sai õnneks tavamasin hakkama.

Lõige on pärit BurdaStyle 02/2009 ajakirjast, number 108. Alguses plaanisin ainult värviliste triipudega kangast teha, aga sinine triibuline sattus esimesena kätte. Seega sai neid pluuse kaks.

Kangad ja lõige

Sinine kangas (100% puuvill) on pärit Abakhani kaalukangaste hulgast. Tõenäoliselt soodushinnaga ostetud. Kangas on toruna ja ma eeldasin, et triibud jooksevad ka ringidena kordamööda. Kui pluusi kokku ajama hakkasin ja aru sain, et esikülje triibud jooksevad viltu, oli paanika. Tegelikult jooksid kangal triibud spiraalina ja seetõttu on pea võimatu triipe suurtel lõigetel otse jooksma saada. Nii et nüüd on mul kergelt vildakas paatkaelusega pluus.


Puuvillane materjal on seljas ikka mõnus


Triibud ei jookse ideaalselt kokku. Lahku ka mitte.

Teine pluus valmis kohe sinise otsa. Loost õppinud ja eriti tähelepanelik olles ajasin triibud kokku. Täiesti ideaalselt kukkus ka varrukatriipude ühildamine välja. Materjal on (enam ei mäleta kuskohast ostetud) 100% polüester ja hullult staatilist elektrit täis. Värvid on muidu ilusad, venivus on hea, aga no see naftaprodukt ei hinga. Külmal päeval hakkab sellega külm, vähe soojemas keskkonnas on palav. Ehk kevadel saab mõned korrad selga ajada. 



Esimest korda kaelusesse kanti õmmeldes suutsin midagi täitsa untsu keerata. Teine kord läks õnneks. Muus osas olen täitsa rahul. 

100% polüestrit enam poest kaasa naljalt ei too. Isegi katsetamiseks on mõttetu materjal, sest triikrauaga läheneda pea üldse ei tohi ja seljas ka hea ei tundu. Viimane ost (ma tean, ma tean, et lubasin mitte osta :D) oli 100% viskoos. Seega veebruarisse tuleb veebruari ajakirjast üks töö juurde. Näpud juba sügelevad selle projekti järgi, aga enne ei saa kui mõned teised pakilised tööd tehtud.

Veebruari eesmärk täidetud!

PS. Mõlemad pluusid õmmeldud palavikuga. Tundub, et aitas kaasa. Teiseks - fotodel jalas olnud teksad õnnestus mul aega parajaks tehes Humanast leida. Ma ei suutnud oma õnne riietuskabiinis uskuda - mulle parajad ja ideaalses pikkuses ideaalses värvitoonis ning ilma kivikeste ja kulinateta tutikad Levi'se teksad, millel olid kleepsud ja sildid küljes. Hind? 6.30€ kliendikaardiga. Mitte ainult parim päeva- või nädalaleid vaid ütleks kohe aasta parim leid! :)

Comments

Õmblusmamsel said…
Ma käisin ka Humanas tustimas ja ainus mida leidsin, oli üks tükk lapitöökangast. Triibuline pluus näeb maru efektne välja. Seljas ei ole vähemalt näha, et kilekott.
Arella said…
Pluusid näevad head välja igatahes.
Kadri Kivistik said…
Aitäh! Mulle endale ka triibulise värvid väga meeldivad. Saaks samasuguse välimusega puuvillast kangast, oh jah :D