Skip to main content

Kas võib olla liiga palju lõikeid?

Ma sattusin ingliskeelseid blogisid sirvides ühe blogipostituse peale, kus kirjutati sellest, kuidas tänapäeval on tohutult palju erinevaid lõigete pakkujaid ja nii lihtsalt kättesaadavad pdf lõiked. Mõtlesin, et sama kehtib vist minu puhul ja otsustasin oma kogemusest kirjutada.

Minu lõikekogud aasta alguses - lambi kõrval karbis on Ottobred ja mõned nn ümbrikulõiked. Kummuti peal Babolati kast on enamasti Burdasid täis.

Kui ma õmblemisega alustasin umbes 7 aastat tagasi, olid põhiliselt Burdad ja Ottobred olid vist väga vähe levinud. See, et netist oleks saanud lõikeid välja printida (ka suuremalt kui A4 peale), polnud üldse levinud.

Nüüd, kui osalen mitmes erinevas FB õmblusgrupis (me enda Eesti omas, mitmes erinevas rahvusvahelises grupis), tuleb infot erinevate lõigete pakkujate kohta nii palju, et silme eest võtab kirjuks. Mul on tekkinud mõned lemmikud tegijad, kelle lõiked tihti kõnetavad ja tahaks need kohe töösse panna.

Nii ma siis vaatan Itch to Stitch grupis imelisi rõivaid, Jalie grupis enamasti ägedaid spordirõivaid ja Eleonore pull-up teksaseid ning erinevates lapitööde gruppides kauneid lapitekke. Mustal Reedel tegid paljud nii häid soodustusi, et ei saanud kohe "puhta nahaga" sellest välja tulla. Nii ma ostsin kaks Itch to Stitch lõiget, laadisin alla Colette omasid (Seamwork) ja pidasin plaani, mil ma jõuan need tegelikult läbi õmmelda. Täna tõin need printimisest. Nüüd kerin neid rullidesse ja panen kapinurgale kangahunnikute otsa ootele.

Kas kuskil ei müüda lõigete kõrval ka aega õmblemiseks?

Kui palju ma oma kokku kogutud lõigetest olen tegelikult ka valmis õmmelnud? Ehk nii 5-10% ma pakuks... Mõni värskelt soetatud lõige läheb kohe kasutusse, teine alles aasta-kahe pärast. On juhuseid, kus alguses väga meeldinud lõige pärast enam üldse ei meeldi.

Mõeldes aga erinevate lõigete pakkujate ja kogu infotulva peale, siis tekib küsimus, et mis edasi? Sama kehtib vist kangamüüjate puhul - kui neid hiiglama palju on ja hinda enam tõepoolest allapoole lasta ei saa ostjate meelitamiseks, siis kuidas edasi tegutseda ja püsima jääda? Millega tarbijat enda juurde meelitada, kuidas teda tagasi tulema panna?


Comments