Skip to main content

Itch to Stitch Oia dress

Ma olen ikka aeg-ajalt mõelnud, et kumb tuleb enne: kangas või lõige? Mul on ju kodus suur hulk kangaid olemas, paljud nendest ostetud mingit lõiget silmas pidades. Samas selleks hetkeks, kui õmblusjärjekord mingi kangani jõuab, on ammu meelest läinud asi. Nii ma siis "ostlengi" oma kangakapis kui olen leidnud lõike, mida järgmiseks õmblen.

Selle kleidi puhul käisin ka peadpidi kangakapis. Leidsin ühe ja teise kanga aga kumbki ei tundunud see õige olevat. Siis läksin (täitsa teadlikult) ühel neljapäeval Cara Moda müügipäevale ja kohe hetkega teadsin, mis kangast minu kleit tuleb. Nimelt müüsid nad seda mustrilist teksalaadset kangast (puuvill vähese elastaaniga) ja mul oli just seda vaja, sest Itch to Stitch pakkus testimiseks välja Oia kleidi lõike.

Sobib tennistega kandmiseks ka!

Nüüd jäi üle vaid lõige välja printida, kokku kleepida, välja lõigata ja valmis õmmelda testkleidi osa (testkleidi puhul lased lihtsalt vajalikud tükid kokku, ei mingit ekstra viimistlust) ja alustada kleidi õmblemist. 
Ja sügise poole saab vabalt jaki peale visata.
Itch to Stitch lõiked on alati nii põhjalikud ja kui ma alguses natuke põdesin, et kleit on minu jaoks liiga raske, siis tegelikult poleks üldse põhjust olnud. Ajamahukas jah, aga mitte raske :) Muidugi algajale õmblejale seda ei soovitaks, kogu kleidi esiosa on siiski täitsa täppistöö. 
Kui ma end pildil ei väänutaks, oleks kleidi seljaosa täielikult kortsudeta. Aga ma ju nii ei oska! :D
 
Selle kleidi puhul tegin ma nõgusa selja tõttu muudatusi - umbes 3 cm sai vöökoha tükilt ära võetud ja see siis kleidi allaäärde juurde lisatud. Kui selja keskel on õmblus, on sellist muudatust imelihtne teha. Sarnase muudatuse tegin ka Kosice pluusi puhul ja tundub, et edaspidi saab sellest mu tavapärane tegevus. Nii ei jää seljal hunnik kangast kortsu ja kleit hoiab ilusti. 
Need öösid ja punutud pael mõjuva väga lahedalt!

Oia (hääldus on kusjuures kreekapärane ja kõlab pigem "eia") kleiti õmmeldes õppisin päris palju uut. Esiteks seda, et alati ei saa kanga otsast otsani õmmelda ja tulebki väga täpselt õmbluse algu ja lõpp rihtida. Teiseks sain teada, et ööside löömine on imelihtne kui on täpselt õiged ja korralikud tööriistad. Kolmandaks seda, et õpetuse puhul tasub ka paar sammu edasi lugeda kui kohe kõigest aru ei saa - äkki järgmiste sammude lugemisega saab pilt selgeks! 

Sobib ka kontsakingadega väga hästi.

Mul on nüüd kindel plaan hiljemalt järgmiseks suveks sellest kleidist maani versioon õmmelda. See oleks ilmatu uhke!

Kui meeldis ja tahad ise ka seda õmmelda, siis kleidi lõike saad osta siit (link).

Comments

Anonymous said…
See kleit oleks oluliselt efektsem, kui mustad paelad oleks kontrastvärvi, nt punased. Ja klassikalise kinga asemel pigem tennised.
Kadri Kivistik said…
Mul ongi esimesel pildil tennised jalas ja tõenäoliselt igapäevaselt kannakski kleiti just tennistega aga fotode tarbeks tahtsin erinevate kingadega kleiti näidata - võimalik ka klassikalise kingaga kanda. Ja tumesinised paelad meeldivad mulle palju rohkem kui punased. Aitäh siiski soovituste eest.