Skip to main content

Itch to Stitch: Arenal, Tallinn, Orono and Uvita tops with Liana skinny jeans

It's going to be a long post as I was on a sewing mission and got so many items done last week. Nothing motivates me better than knowing that I have a trip coming up and I could get photos and feel myself good in some new clothes. I focused making clothes that would be weather appropriate, warm and comfortable for walking in the woods and eating out with family. Nothing fancy, just much needed basics for everyday life. 

See siin on pikk postitus, sest ma olin eelmine nädal õmblemise missioonil ja sain päris palju tehtud. Miski ei motiveeri mind rohkem kui teadmine, et reis on tulemas. Minu jaoks tähendab see alati, et saan teha kuskil uues kohas fotod ja tunda end uutes rõivastes hästi. Õmblesin rõivad, mis vastaks ilmale, oleksid soojad ja mugavad metsas jalutuskäikudeks ja väljas söömiseks koos perega. Ei midagi uhket ja kiiskavat, lihtsalt igapäeva rõivad. 

 

Itch to Stitch Arenal top

Itch to Stitch Arenal top

I had several Itch to Stitch top patterns that I hadn’t sewn up yet. I chose to make Arenal the first. It has curved V-neck and front yoke for color blocking that I really like. I used floral knit fabric (much like ponte is) and I only had one meter of that. I had to use something else for the sleeves and I chose this light to medium weight black French terry. I feel like these to fit together really well. I made the handkerchief high-low hem version and it’s so comfortable! I love how easy it was to sew the corners on the hem and how perfect they look!

Itch to Stitch Arenal top and Liana skinny jeans

 

Itch to Stitch Arenal pluus

Mul on mitmeid Itch to Stitch pluuside lõikeid, mida ma pole veel valmis õmmelnud. Otsustasin nende hulgast esimesena Arenali valmis õmmelda. Sellel on V-kaelus ja õlgadel passed, mida annab erinevat värvi kangastest õmblemiseks kasutada. Ma kasutasin pontele sarnast lillelist kangast, mis on aastaid mu kapis seisnud. Lillelist kangast oli mul ainult 1m  ja seetõttu võtsin varrukate jaoks musta french terry dressikanga. Need kaks kangast sobivad hästi kokku minu meelest. Ma valisin nö taskuräti allääre - see on 90-kraadiste nurkadega ja tagant veidi pikem kui eest. Nii mugav! Lisaks õpetus nurkade õmblemiseks on väga hästi selgitatud ja kõik neli nurka tulid väga hästi (võib öelda, et lausa ideaalsena) välja :) 

Itch to Stitch Tallinn top

Itch to Stitch Tallinn top

If I have to choose one favourite pattern from ITS patterns, then: 

Front and back princess seams for an ultra-flattering fit and option for the peplum top say it all – it's well drafted (no surprise there with ITS patterns, they all are well drafted!), looks good and I can use this pattern for different knit fabrics. This time I used warm knit fabric that I bought from local fabric shop Abakhan. I had just enough to cut out the top and only some little pieces found their way to the bin. This Tallinn top will be one that I throw on a lot when going out in winter. 

Tallinn top (pulled up a little) and Liana jeans

Itch to Stitch Tallinn top

Kui ma peaks ITS-i lõigete hulgast oma absoluutse lemmiku valima, siis esiteks oleks see ülimalt raske, aga võitjaks osutuks tõenäoliselt just mu kodulinna nimega lõige. Tallinn on printsessõmblustega trikotaažile mõeldud kleidi ja pluusi lõige, lisaks on võimalus õmmelda see hoopis soosiga. Viimast varianti ma polegi veel jõudnud valmis õmmelda, aga pluuside variante olen nüüdseks päris mitmeid teinud. Kui ma leidsin kapist mõnusa paksu kudumi, mida oli täpselt-täpselt parasjagu, siis paigutasin Tallinna detailid sinna peale ja oligi mõnus soe pusa valmis. Jääke väga ei jäänud. Õmblemine oli imelihtne ja see on pusa, mille ma talvel kindlasti tihti selga viskan. Kangas oli pärit Abakhani kaalukangaste hulgast, ostetud sai tõenäoliselt viimase paari aasta jooksul. 

Orono top with Liana jeans

Itch to Stitch Orono top

Orono is a top with raglan sleeves, stand-up collar, high-low hem and it has in-seam pockets. It has overlapping fronts with curved hem. I used French terry fabric (cotton and polyester) for mine and it’s so soft and warm. I love the front, I love the collar and functional pockets. What’s not to love? I think I got the fabric from Minerva a long time ago and I ordered 2 m of black one and 1m of red one. This fabric has some gray thread fragments that make otherwise smooth fabric interesting. My boys say that these are the snowflakes. I used the leftover black for cutting out some pattern pieces from Uvita pattern.  

Orono top made from French terry

 Itch to Stitch Orono pusa

Orono on dressikangale (või sarnasele mitte väga venivale nö stabiilsele kangale) mõeldud pusa lõige, millel on raglaanvarrukad, püstine krae, eest lühem ja tagant pikem alläär ja küljeõmblustes olevad taskud. Orono esidetailid on osaliselt teineteise peal ja eest kaarja servaga. Ma õmblesin enda oma French terry dressikangast (ehk tagant aasalisest dressikangast), mille ma vist kunagi ammu tellisin Minerva lehelt. Mul oli 2 m musta ja 1 m punast ning Orono lõikamise jääke kasutasin Uvita dressika õmblemisel koos punase sama kangaga. Kanga teevad huvitavaks hallid sissekootud niidijupid, mis mu poistele meenutavad nagu lumehelbeid. Mu Orono on nii mõnus, pehme ja soe. Kui ilmad jahedamaks lähevad, siis ma tõenäoliselt ainult selles ringi liigungi. 

Uvita top with add-on and Liana jeans
  

Itch to Stitch Uvita top with the add-on

I’ve had my eye on the Uvita add-on for a while now and when it was ITS birthday sale, I just bought it. I’ve made several Uvitas (one even reversible!) and I knew I'll be making more in the future. The add-on gives you options to add a hood, different pockets, the bottom band and my favorite – thumbhole cuffs. Actually, there are even more options, but I didn’t use these this time. As I mentioned before, I used French terry (probably from Minerva site) in two colors – red and black one. I’m a big fan of this color combination – it's interesting and still subtle enough so it doesn’t scream “Look at me!”.   

I made zero adjustments to all of the tops above – I just used my regular size according to ITS size chart and as I’ve made quite many ITS garments, I know that these fit well. I was even so brave (or stupid) and just went ahead and cut my Liana jeans from the good material. I didn’t make any muslin or toile before. I don’t recommend this to anyone, but as I’ve made several Itch to Stitch pants before, I kind of hoped that Liana’s would fit me the same way. 

Uvita top with Liana jeans


Itch to Stitch Uvita top koos lisadega

Ma olen Uvita lõikele mõeldud lisasid piilunud juba tükk aega, vesistanud teiste pilte vaadates ja lõpuks ITS-i sünnipäeva soodustuse ajal omandasin minagi selle lõike. Ma olen mitu Uvitat valmis õmmelnud (üks isegi mõlemat pidi kantav) ja teadsin, et neid tuleb tulevikus veelgi. Uvita lisalõige annab võimaluse lisada Uvita pluusile kapuuts, alumise serva kant, erinevaid taskuid ja kätised (pöidlaavadega!). Seal on tegelikult teisi variante veel, mina sel korral lihtsalt neid ei kasutanud. Kasutasin Oronost üle jäänud musta aasalist dressikangast ja samasugust punast. Mulle tõeliselt meeldib nende kahe kanga kombinatsioon selles Uvitas - see paistab huvitav ja samas ei karju, et vaadake mind. 

Ma ei teinud ühtegi muudatust nendele pluusidele. Olen ITS-i lõigete järgi päris palju õmmelnud, valisin oma tavapärase suuruse tema tabeli järgi ja lihtsalt õmblesin. Itch to Stitchi lõiked on hästi konstrueeritud ja ma ma tean, et mulle istuvad need üldjuhul väga hästi. Ma olin isegi nii julge (või loll), et lõikasin Liana teksad välja kohe õigest kangast. Ei teinud mingit proovipaari enne. Ma ei soovita niimoodi kellelgi teha, aga ma enda puhul juba teadsin, et ka enamus ITS-i pükste lõikeid istuvad mulle väga hästi. 

 

Showing my Liana jeans

I’ve made several Itch to Stitch pants before: Hermosa shorts, Gobi culottes, Samara pants and 3 pairs of Mountain View Pull-on Jeans. They all fit me well without any major adjustments. So, I took my chance with this 5€ per meter denim fabric that I bought from a former dressmaker and cut the jeans out. I did leave some extra room in the crotch area but in the end it was unnecessary. This denim has about 20-25% stretch and it’s quite soft compared to some of denim. I think it’s most suitable for fall and winter and it would be too warm to wear at summer time. I used the Liana's skinny version and added just a bit more room for my calves, I know I’ve needed it before. I love the instructions on the jeans – everything is said and drawn really well and I had no trouble to sew a zipper fly or rest of the jeans. I’m so proud of myself! I love that the back is a bit higher and it covers my bum well. The pocket stay in the front is a great idea and is so useful! I’m ready to sew up a straight leg pair next. I even have the fabric. Finally, it’s time to send my last pair of RTW jeans to well-earned rest. Now I have several pairs of jeans made by me. 

I hope I inspired you to make comfortable wardrobe for yourself. If you didn’t notice yet I wear my Liana jeans on every photo and I got some real good compliments from my husband while wearing these. If you haven’t sewn up a pair of jeans yet – don't be afraid! Just buy Mountain View pull-on jeans or Liana jeans pattern, get some cheap fabric with similar stretch as your final one and start to work. It’s easier than you know! 

Liana jeans' details

Itch to Stitch Liana stretch teksad

Ma olen ITS lõigete järgi mitmeid pükse õmmelnud: Samara püksid, Gobi püksseelik, Hermosa lühikesed püksid ja kolm paari Mountain View veniva värvliga teksaseid. Kõik need istuvad mulle ilma suuremate muudatusteta üsna hästi. Nii ma võtsingi julguse ja lõikasin kohe õigest kangast välja skinny versiooni Liana teksadest. Ma jätsin küll istmikuõmbluse kanti lisaruumi, kuid see polnud vajalik. Säärte jaoks jätsin samuti lisaruumi, liiga kitsaste pükstesäärte kogemus on mul juba varasemast olemas. Kanga ostsin ühelt hoovimüügilt endise õmbleja käest (vähemalt ta stuudios enam ei tegutse, ma loodan, et muidu õmbleb ikka edasi).  See teksakangas venib 20-25% ja on mõnusalt pehme. Suvel sellest õmmeldud teksaseid pigem ei kannaks, sügisel ja talvel aga küll. 

Liana teksade õpetus on nii põhjalik. Ma sain suhteliselt kiirelt ja ilma probleemideta luku ette, värvli külge ja kõik muu õmmeldud nii nagu peab. Mulle väga meeldib, et Liana teksadel on tagumine osa kõrgem ja isegi kummardudes ja kükitades ei teki liiga paljastavaid olukordi ;) 

Ma olen enda üle uhke. Järgmisena õmblen sama lõike järgi sirge säärega versiooni. Mul on isegi kangas olemas. 

Kui sa veel ei märganud, siis iga pildi peal on mul jalas just need samad Liana teksad. Ma sain abikaasalt ka komplimendi (või õigemini päris mitu) neid pükse kandes. Tegelikult pole mugavate teksade õmblemine üldse mingi raketiteadus - võta lihtsalt näiteks Mountain View või Lianade lõige ette, leia mingi odav aga sarnane proovikangas ja hakka õmblema. Siis saad teha nagu mina ja saata viimase poest ostetud teksapaari välja teenitud puhkusele.


 Õmblemiseni!

Comments