Skip to main content

Itch to Stitch Hvar jakk

Lugu jakist, mis sai alguse Pinterestis nähtud jakist, nägi korduvaid harutamisi, kuulis vandesõnu, nägi peaaegu pisaraid ja lõpuks piltidele jõudis. 
 
Nagu kõikidele juba teada, siis Pinterest on üks paras hukatus. Kui vähegi väsimus peal, aga magama minna veel ei raatsi, on nii mõnus seal ringi surfata ning omale ägedaid mõtteid ja pilte salvestada. Nii ka mina seal ringi surfamas olin ja koperdasin selle jaki otsa (link). Vaatasin ja mõlgutasin mõtteid, et kuidas ja millest ja millal... Viimane oli muidugi kõige tähtsam, sest ideid on rohkem kui aega, vajadust ja materjale (kuigi selles viimases ei saa väga kindel olla, sest kangaid on ikka väga palju koju kuhjunud). 
 

 
Lõpuks kraamisin oma kapist välja musta bengaline tüüpi kanga ja oma kunstnaha efektiga trikotaaži. Bengaline kangas on pärit poest "ma enam üldse ei mäleta" ja tõenäoliselt sain soodsalt, sest miks muidu mul seda pea 5 m kapis on oli. Kunstnaha trikotaaž aga Minervast (sarnase kanga link).  
 

 
Lõikeks valisin ilma ühegi kõhkluseta Itch to Stitch-i Hvar jaki oma, sest esiteks ma olen seda korra juba õmmelnud ja teiseks - ITS-iga ei saa lihtsalt mööda panna! Nii ma siis olin põnevil ja tegutsemisvalmis. Kõik sujus ideaalselt kuni ma esimest korda lasin auruga bengaline kanga üle - see paisus ja laienes! Tegelikult ka. Kui muidu aurutamisel tõmbab kangas oma endisesse vormi ja igasugu lainetuse saab sujuvalt ära kaotada, siis selle kanga puhul läks asi hullemaks. 
 
 

 
Järgmine suur takistus oli varrukate ühendamine -  ükskõik kui mitmeid kordi ma ka ei üritanud (noh, ühe varruka puhul harutasin vist 4 korda, teise puhul 2), aga see varruka ühendus õlal jäi ikka krookesse ja lainetama. Tahtsin seal ka triikraua abi kasutada, aga see ei teinud sugugi asja paremaks. Selleks hetkeks olin üsna pahane ja tüdinenud sellest kangast. Korra käis peast läbi ka mõte mingi teine kangas kasutusele võtta, aga kahjuks ei võtnud. Arvasin, et pesu päästab. 
 
Pesumasinas pesemine tegi kõik hullemaks. Märg jakk oli nagu pudru ja kapsad - bengaline kangas üleni välja veninud ja jäik, kunstnaha trikotaaž aga oma õiges suuruses. Kõik lainetas, lokkis ja mul oli esimene mõte sellega lihtsalt prügikasti juurde marssida. Õnneks tõmbas kangas kuivades kokku tagasi ja peale ilma auruta triikimist sai isegi enam-vähem väljanägemise. Ma olen õnnelik, et niigi hästi läks :D 
 


Hvari jaki lõikele lisasin külgedele taskud. Järgmine kord teen kindlasti sügavamad, sest allääre tagasipööramine võtab osa sügavust taskult ära. Krae ühe poole lõikasin bengaline kangast, teise poole kunstnahka meenutavast trikotaažist. Venivuselt on need mõlemad sarnased ja saavad muidu koos ilusti hakkama. Varruka otstesse lisasin ka kunstnaha trikotaažist detailid - need on lihtsalt peale õmmeldud. 
 
Kokkuvõtteks: kannan seda jaki nüüd kuniks uue õmblen. Hoolimata sellest, et mõne õmbluse juurest kangas natuke lainetab. Järgmise Hvari jaoks valin mõne raskema ponte roma kanga ja lisan samamoodi kunstnahka meenutavaid elemente - mulle nii meeldib see stiil. 
 

 

Comments