Skip to main content

Itch to Stitch Lagan mantel

 The post about Itch to Stitch Lagan Coat in English will be posted shortly too! This one is in Estonian :) 

Mu selle aasta kindlaks plaaniks oli õmmelda endale mantel. Seega ma olin üliõnnelik kui talvel Kennis kutsus ITSi testijaid mantli lõiget testima. Ma olin kindel käpp! 

Lagan mantel: 

* on ühe nööbireaga (viie nööbiga, mis paigutatud keskjoonele) mantel, millel on:

* printsessõmblused esi- ja seljaosal, et mantel paremini selga istuks

* erinevad rinnakorvi suurused

* kaheosalised varrukad

* küljeõmblustes taskud

* üleni voodriga

Mantel on nii ilusa klassikalise lõikega, taljesse töödeldud ja samas piisavalt lihtne, et erinevate rõivastega kombineerida. Sobib kandmiseks kleidi või pükstega. 

Alustuseks tuli lõige välja printida. Mina printisin A4 paberitele, kuid nagu alati on Itch to Stitch lõigete puhul võimalik ka A0 formaadis välja printida. Kindlasti tuleb jälgida, et prindiksid õiged leheküljed - lõige on erinevatele rinnakorvi suurustele erinev ja tõenäoliselt pole vaja ju kõiki neid korraga välja printida. Lisaks A4 paberi puhul saab alati valida ainult omale vajalikud suurusnumbrid (ei pea kõiki suurusi printima).


Mantli õmblemine on suur töö ja kindlasti tuleks teha prooviversioon. Selle jaoks ei ole vaja kõike välja lõigata (näiteks taskuid, kraed, voodrit jne). Küll aga tuleks välja lõigata ja külge õmmelda mõlemad varrukad. Minu prooviversioon sai õmmeldud mingitest imelikest kangatükkidest (mõlemad täiesti venimatud ja suhteliselt jäigad). 

Ma olen nii palju ITSi lõigete järgi endale õmmelnud, et tean juba ette ära, et üldjuhul istuvad asjad ilusti selga ja palju muudatusi tegema ei pea. Ainuke asi, mida ma üldse muudan, on mittevenivate kangaste puhul varrukate laius. No mis teha, kui muskel suurem kui olema peaks...


Mantli õmblemise käigus puutusin kokku asjadega, mida ma seni väga kasutanud pole. Nagu näiteks õlakud! Läksin Karnaluksi ja jäin sõnatuks - terve pikk riiulitäis erinevaid õlakuid. Tegin siis pilti ja õnneks juhtus Kennis just sel ajal ka internetis kättesaadav olema ja soovitas just neid õlakuid. Need on kihilised ja "sulanduvad" paremini.


Kui pealmine osa valmis sai, ei saanud mitte jätta seda manni seljas imetlemata. Muudkui käisin ja silitasin. Mu hall villasegune mantlikangas on pärit Abakhani poest, kus ma kaalukangaste hulgast täpselt paraja tüki leidsin. Kodus on paar kangast veel, mis uueks Lagani mantliks saamist ootavad. 


Üks asi, mis mulle tohutult meeldis selle mantli õmblemise puhul - juhend! Esimest mantlit õmmeldes on ikka pidevat käehoidmist vaja ja just seda see juhend pakkus. Isegi sleeve heads sai ilusti õmmeldud.

 

Kui mul mantel oli peaaegu valmis, olin päris ärevil nööpaukude tegemise pärast. Mõelda vaid kui midagi untsu läheb ja kogu mantli ära rikud! Hunnikutes vaeva ja aega nähtud. Nii ma siis õmblesin kokku esidetailile sarnase äärega proovitüki ja hakkasin harjutama nööpaukude tegemist. Proovitükil töötas asi ilusti, aga millegipärast mantli peal pidin ikka harutama ja olin ausalt öeldes juba nutma hakkamas, kui järsku asi töötas ja ma viis nööpauku ikka tehtud sain.




 Kui meil parasjagu testimine käsil oli, tuli üks hetk järjest pilte mantli hõlma alläärest. Ma ei saanud midagi aru kuniks ise selle läbi õmblesin - üliäge! Nii et järgmine pilt ongi siis mõnele mõistatuseks, mõnele kaasa noogutamiseks. 

 Mu Lagan mantli voodrikangas on ammustel headel aegadel ostetud Eesti Tekstiili poest. Plaanisin sellest kunagi sirgele seelikule peale kroogitud detailideks teha ja pluusi juurde õmmelda või midagi sellist, aga näe, sai nüüd aastaid hiljem hoopis mu mantli voodriks. Ainult seljal on paksem õhukese vatiiniga läbi tepitud vooder - mul alatasa muidu selg külmetab. Talvel ja kevadel sai aga mantlit mõnuga kantud ja ma olen marurahul oma voodrivalikuga. 



Mu mantli pildid on tehtud veebruaris. Siis, kui oli väljas umbes -10 kraadi ja tuul ka asja paremaks ei teinud. Mantli all kannan Tallinn kleiti, mis ponte kangast õmmeldud. Ausalt öeldes nii oli ikka tol hetkel külm, seda ju näostki näha. Samas nii kui kraadid väheke järgi andsid ja ma mantli alla sobilikumad rõivad panin, oli hiiglama mõnus oma mantlis ringi lehvida. Ikka uhke tunne - enda õmmeldud mantel, ilus, kantav ja praktiline pealegi.


Kui sa siiani oled julgust kokku võtnud ja pole veel mantli õmblemiseni jõudnud, siis ma soovitan soojalt Itch to Stitchi Lagani lõige ära osta, rahulikult lugeda, materjalid oma kappidest välja otsida ja õmblemisega alustada. Mida siin ikka karta? Valmis saanud mantel hoiab sind soojas ja kohe kindlasti ei hammusta ;)

Comments