Skip to main content

Õmblen endale 2015: Jaanuari pluus ja väikesed muudatused

Ma sain tasapisi nokitsedes valmis oma Õmblen endale 2015 väljakutse raames jaanuari pluusi. Valisin lõike BurdaStyle 2014 jaanuari ajakirjast, pluus number 122.



Triibuline trikoopluus oli ajakirja kaanel ja ajakiri sai just seda silmas pidades ostetud. Tundus selline mõnusalt kroogitud ja omapärane. Enda pluusiga ma nii väga rahul pole.

Esiteks on mu rõivaste õmblemise oskused ikka roostes. Annab väga hästi tunda, et rõivaid pole üldse viimasel ajal õmmelnud ja näpud oleks nagu kanged. Teiseks vedas mind seekord kangas alt. Ostsin selle kanga Kangas ja Nööbi poest kaalukangaste kastist. Värv on ilus, kangas on piisavalt õhuke ja venib täitsa toredalt, kuid õmblustest hakkavad kohe silmused jooksma ja kõik õmblused tuleb vist peale esimest pesu üle õmmelda. Sarnast viga täheldasin ka samast kangast teist pluusi õmmeldes, seega ei ole asi kindlasti roostes oskustes. Lihtsalt tahab rohkem tugevdatud õmblusi ja õrnemat käsitlemist.

Eestvaade

Pluus või õigemini tuunika on tõeliselt pikale inimesele. Kui alustasin külgmiste kroogetega märgitud kohalt, jäid need mulle ainult jala/puusa peale ja kõhu pealt hoidis pluus kahtlaselt kotti. Seega tõstsin krookeid 10 cm kõrgemale ja nüüd on asi ka minu seljas õigetes propotsioonides. Kaeluse kandi lõikasin 60 cm asemel 50 cm pika ja jäi ikka natuke liialt veniv. Seda õnneks taipasin enne netist lugeda, et kõik tegijad on hädas õiges pikkuses kandi õmblemisega.

Nüüd peaks omale vist retuusid õmblema, sest teksadega seda pluusi kandes olen nii 20 kg raskem :D Iseasi, kas retuusidega parem oleks. Tuunikad pole ikka päris minu teema. Samas kui kapis nagunii rõivaste osas suhteline tühjus haigutab ja väljas ikka veel külm on, siis küll see asi ka minu selga jõuab.

Selja tagant

Olen avastanud, et kui kasutada Burda või Ottobre lõikeid, tasub enne õmblema asumist väheke teiste tehtud töid uudistada ja juttu lugeda. Üldjuhul on keegi ikka, kes toob veakohad ette ja annab soovitusi.

Korralik krooge :)


Õmblen endale 2015 väljakutse esimest postitust sai natuke täiendatud. Nimelt omandasin vahepeal lausa 3 numbrit Ottobre naistelõigete ajakirja. Tänud Pisi-Pisile! Ma olin nõnda mures mai ja juuni pärast enne. Ottobre ajakirju saab küll netist ka tellida (nii uuemaid kui vanemaid), aga otsustasin enne teiselt ringilt uurida. Minu suureks õnneks saingi! Praegu otsin veel järgmisi ingliskeelseid naistelõigete numbreid:
kevad/suvi 2013;
sügis/talv 2012;
sügis/talv 2010;
kevad/suvi 2010;
sügis/talv 2007
kevad/suvi 2007.


Nendest veel vanemaid võib ka pakkuda :) Kui sul on midagi üleliigset, siis anna aga teada.

Minu mai, juuni ja augusti ajakirjad said nüüd sellised:





Kokkuvõte jaanuarist oleks siis nii: üks õmblemata ajakiri vähem, kolm õmblemata ajakirja juures. Ma usun, et veebruaris näitan lausa kahte tööd :)
Praegu aga pöördun suurt tekki edasi õmblema. Oh, ma unistan paremast õmblusmasinast...

Comments

Anonymous said…
Tubli algus! Tahaks pluusi ikka Sinu seljas ka näha. :)
Kui saladus pole, kas sa lihtsalt googeldad mingit konkreetset mudelit ja nii otsid kommentaare v burda kodukalt v kuidas sa seda teed?
Igaljuhul ma võtan ka end kätte, asun ka just ühe Burda pluusi kallale. Küll teistsugune saab pluus olema, kui sul tehtu. (see sinu oma jäi minulgi silma, kuid kartsin neid tohutuid voldikuhilaid enda ümber näha :D )
Arella said…
Kena pluus! Krookeid on kõvasti. Ma ei olnud nii täpselt uurinud ajakirjast, ei teadnudki, et ka seljal on krooked. Tahaks ka seljas pilti näha.
Õmblusmamsel said…
Vat kui tore, et selle pluusi läbi õmblesid. Siis ma tean et lõige tuleb vööst kohe lühemaks teha. Pluus ise on ju kena ja värv võrratu!
Kadri Kivistik said…
Lõikeid googeldan nime järgi - näiteks Burda 1/2015 112 (suvaline praegu valitud). Enamasti ikka keegi on õmmelnud ja heal juhul ka kirjutanud lõike istumisest. Pilt seljas on nüüd ühte teise postitusse lisatud publiku soovil :) Aitäh!