Skip to main content

Õmblen endale 2015: märtsis kangajääkidest tuduriided

Märtsis oli mul valida pildil olevate ajakirjade vahel. Ottobrest olin varem juba õmmelnud ja selle jätsin sujuvalt mängust välja. Maadlesin hoopis vene keelega Diana Modenit kasutades. Lisaks jõudis märtsi alguses mu koju ka uus Ottobre naisterõivaste number, millest leidsin kohe kolm eset, mida kindlasti lähiajal õmblen.

Nüüdseks Modenist õmmeldud, mõlemad Ottobred ka kasutust leidnud. Burdast lõige maha võetud, ehk saan lähiajal sellegi valmis :)

Modenist polnud ma varem üldse kunagi õmmelnud. Olen kasutanud Simplicity ümbrikulõiget, kuid rõivas tuli kaks numbrit suurem. Õnneks oli meeles, et nendel on 1.5cm-laiune õmblusvaru lõigete sisse arvestatud. Otsustasin katsetada kangaga, mida oli piisavalt väike/suur tükk, et peaaegu õiges pikkuses pluus valmis saada. Lõige niisiis Moden 3/2010 ja mudel Simplicity 2603 E variant. 

Järgmiseks korraks jätan meelde, et lõige on mulle sobivas pikkuses, lühemaks jätta ei tohiks! Lisaks suutsin seekordsel pluusil kaeluse esiosa välja venitada. Kaelust tuleks õrnalt ja tasakesi õmmelda ;) Alläärega ei ole ma samuti rahul - ma ei tahtnud, et pluusi alläär jätaks dressipluusi mulje ja lõikasin alumise riba seega piisavalt pika, et krookima ei hakkaks. Kuid nüüd jäi alumine äär üldse lainetama. Ilma lisatud allääreta oleks aga tõeline nabapluus välja tulnud... Järeldus - lõige töötab, aga järgmine kord tuleb õiges pikkuses kangas võtta.

Tudupluusiks mõnus

Kangast ei jagunud piisavalt, seega tagumise poole altäär on lõigatud piki kudumise suunda, mitte risti nagu õige oleks... Ehk magamist ei sega :D

Katsetamiseks oli kangas mõnus - piisavalt tugev ja samas esiosa krooked ei jäänud väga pussakad. Ainult 10 cm rohkem oleks võinud seda olla! Siinkohal suured tänud Kai-Epule ;)

Tudupükste lõike sain uuest Ottobrest. Mulle tohutult Ottobred meeldivad, sest ma ei tööta kontoris ja ülikoolis käimiseks just kostüümi kandma ei pea. Uues Ottobres on esmapilgul lausa 8 lõiget, mida tahaks enda jaoks läbi õmmelda. Kõige rohkem meeldib mulle see jope number 20 - täpselt minu stiil. Esimese hooga ajasin lõikelehelt maha lühikeste pükste, varrukateta särgi ja eest lahtise kardigani lõiked. 

Hea, et öösiti pime on ;)

Plaanisin kohe endale tudupüksid õmmelda. Kangas on jäägitükid (üks täiesti untsuläinud pluus valmis sellest kunagi, aga lendas kohe prügikasti), kuid triibud sain enam-vähem klappima. Õnneks rohkem seda kangast ei ole. Pärit on see Humanast, kuhu keegi oli selle tõenäoliselt alistunult viinud. Tundub mõnusalt puuvillane, aga need mustad triibud on tegelikult reljeefsed ning kangas ise eriti veniv ja sõnakuulmatu. Mõtlesin, et kui midagi välja ei tule, siis rändab kogu kupatus lihtsalt prügikasti. Pükse proovides olin aga üllatunud - jalas on need väga mugavad ja lähevad kindlalt tudukatena käiku. Kui suvi peaks väga palav tulema, siis õmblen (küll natuke pikematena) endale suveks ka kodus/aias olemiseks taolised. 

Kuidas pükse Manni seljas pildistada? Näevad ikka väga kahtlased välja...

Lõpetuseks annan teada, et 35-st õmblemata ajakirjast sai vahepeal 36. Tänu tudupluusile ja -pükstele on hetkel ainult 34 õmblemata ajakirja alles. Õnneks märtsi ja aprillikuine Burda tõid pettumuse ja neid mu kodunt ei leia :)

Kuidas teil ajakirjade/kangaste realiseerimisega lood on? 


PS. Arusaadavatel põhjustel (no teki alt ja pimedas ei paista midagi välja) minust endast nendes tudurõivastes pilte internetti ei tule ;)

Comments

Õmblusmamsel said…
Meil, Kadrikene, on asjad teatavasti kehvasti. Vähemalt esialgu. Kui kehvasti, tuleb asju paremuse suunas lükata. Hull on see, et vist pooled Burdad jäävadki õmblemata. Ei ole lihtsalt midagi õmmelda. Tuleb ka Ottobredele panustada.