Skip to main content

Minu värvid, riiete värvid, aksessuaaride värvid, värvid, värvid...

Ma olen enda riietuses alati teatud värve eelistanud. Nii palju, kui valida võimalik oli. Alguses punased, roosad toonid, väheke ka siniseid. Must, hall ja valge nagunii. Korra käis miski khakirohelise laine ka, õnneks see läks üle. Pruuni värvi riideid on mõni üksik sattunud. Tugevaid ja erksaid toone olen alati natuke peljanud - nende välja kandmiseks on vaja rohkelt enesekindlust. Ma eelistasin pigem silmatorkamatu olla.

Mäletan, et ostsin kord Hollandist ühe vanaroosa kampsuni ja hoolimata sellest, et see läks pea kohe lötsakaks, kandsin kampsunit pea igal võimalusel. Mu ema ütles tihti, et see kampsun on täpselt õiget värvi minu jaoks. Vanaroosa muutis mu jume tervemaks, "peitis" pigmendi ebaühtlused ja ausalt öeldes tundsin ma selles kampsunis end alati paremini. 

Endale rõivaid õmblema hakates ostsin palju uueväärilisi aga liiga suuri rõivaid teiseringi poodidest. Varusin hunnikus punaseid pluuse, ka punast kangast sai valitud kokku ostetud. Tegin need ümber endale kandmiseks ja kandsin punast täitsa mõnuga. Mingi hetk aga hakkas üha enam tunduma, et punane pole minu värv. Võibolla ma kasvasin sellest välja. Igal juhul nüüdseks on punane pea samas hunnikus, kus roheline ja kollane värvgi - kellegi teise riidekapis :)

Ajaga olen üha värvitundlikumaks muutunud. Hiljuti enda rõivakangaid sorteerides jäid kumama lilla, roosa, sinine ja kõiksugu hallid toonid - need on sisetunde järgi kõige minulikumad värvid. Uurisin värvusõpetusi, omavahel kokkusobivaid värve. Sattusin vahepeal päris palju lugema aastaaegade järgi liigitusi - neid on muudkui põhjalikumaks muudetud ja 4 liigituse asemel on neid juba 12 või 16. Erinevaid artikleid uurides ja pilte kõrvutades jõudsin arvamisele, et ma olen nö hele suvi (Light Summer) tüüp. Minu rõivaste ja meigi värvid peaksid olema sellised:

Google ja märksõnad "seasonal color analysis" aitavad uudishimu puhul

Hiljaaegu aga liitusin ühe FB grupiga, kus viimase kahe nädala popimaks teemaks oli endale sobivate värvide leidmine. Inspireeritud oli see põhiliselt Seamwork.com artiklist. Seejärel tegi üks blogija Becca minu jaoks asja veelgi selgemaks. Nii ma siis ootasin päeva, mil saaks korraliku pildi teha ja enda värvid välja uurida. 

Ootamisaja täitmiseks kasutasin üht varasemat pilti ja Google märksõnu colors from photo. Selle pildi põhjal on päris hea valik neutraalseid toone, mida aksessuaaride valimise puhul kasvõi silmas pidada. Parempoolse paleti koostas see leht.

Mu silmad polegi sinised! :D
 
Ma saan aru küll, et paar tumedamat tooni on hoopis dressipluusilt võetud (just see ilus tumesinine ka) ja tegelikult on antud foto liialt kollase alatooniga. Samas neid värve vaadates on ainult mõned pruuni toonid, mida ma üldse enda ligidale ei laseks. Ülejäänud tunduvad väga "sõbralikud" olevat.

Ühel vähe valgemal päeval tegin lõpuks endast võimalikult tõetruu foto. Tähtis on päevavalgus, meigivaba nägu ja väga vähene arvutitöötlus. Viimase osas andsin pildile ainult natuke heledust juurde. Minu foto sai selline:

Ma olen alati arvanud, et mul on sinised silmad. Aga ikka ei ole! Heal juhul võib nende kohta öelda sinakas-hallid.



ColourLovers lehel sain selle pildi järgi omale järgmised värvid valitud. Paremal pool näitab jälle pea kõiki pildilt leitud värve. Pildi all olevad värvid valisin aga huultelt, silmadelt, otsa eest ja juustelt. Kõik roosa tooniga värvid meeldivad mulle kohe väga. Peaks vist rohkem enda riietusse neid värve kombineerima.

Mulle väga meeldib esimene toon - mu huultelt värv sobiks väga hästi uueks lemmikkampsuni värviks!

 
Seejärel lippasin Adobe Color CC lehele ja valisin vastavalt Becca blogi juhendile enda fotolt värvid. Ma seal tükk aega valisin ja jälgisin, et leiaks need, mis minu jaoks kõige tõetruumad paistsid. Valitud värvide juurde kirjutasin värvide html-koodid (vist sai õige nimi), et hiljem ka endale sobivad üles leiaks.

Värvide järjestus: huuled, juuksed, juuksed, nahk otsaesisel ja silmad.

Nüüd tuli kõige keerulisem ja aeganõudvam osa. Kõik need värvid tuli ükshaaval värvirattast läbi lasta. Tegin muudkui arvuti ekraanist pilte ja koostasin omale meeldivate värvide kollaaži. Jätsin osa pruune (need kohutavad kakatoonid) ja osa rohelisi (sellised koera okse moodi toonid) kohe heaga välja. Mõned toonid hakkasid ka korduma ja üritasin neid topelt mitte kasutada. 
 
Üleval pruunid toonid (mida ma rõivastuses pigem ei kasuta), vasakul pea kõik mu lemmiktoonid, paremal pool rohelised (neid ma ka enda rõivastel ei salli).
 
Kollaaži tegemine võttis üksjagu aega, aga mida enam ma oma värve vaatasin, seda enam tundusid need õiged minu jaoks. Ma saan aru, et siinne analüüs ei pretendeeri absoluutsele tõele ja tõenäoliselt ei viska ma oma mõnda viimast punast ja pruuni pluusi seetõttu kohe prügikasti aga mul on hea meel, et edaspidine suund on selge ja kahe erineva meetodi alusel kokku klapib. 
 
Seega siht on järgmine: kangaid valida vasakpoolsete värvide järgi (lisaks must ja tumesinine (navy), millest ma loobuda ei saa kuidagi), aksessuaaride valimisel võin vabalt kasutada ka pruune toone ning ehete puhul jään alati kasutama hõbedat või valget kulda. 

Kuidas teil värvidega lood on? Kas on mingid lemmikud hea tunde värvid? Kui keegi endale veel sellise analüüsi viitsib teha, andke mulle ka teada! Ma hea meelega loeks-uuriks :)

Comments

Anonymous said…
Ma olen pikemat aega soovinud sama asja teha eks. Täna võtsin ette ja nüüd pool päeva olen kollaažiga jamanud ja ei saa hakkama. :D Lihtsalt kohutav. Tahan ju näha üldpilti, kuid ei saa hakkama. :P Mõtle, kui palju õmblemise aega raisku läks (või õppimise :P)
Kadri Kivistik said…
Mul võttis ka kollaaži tegemine mitu tundi aega. Vist üle kahe päeva nokitsesin selle kallal. Kasutan Linuxit ja pilditöötlusprogrammi GIMP (GNU Image Manipulation Program), muidu olen kõigega kiirelt hakkama saanud ja enda arvates nagu tundsin programmi ikka väheke :D Aga samas - see on tulevikku investeeritud aeg ;) Ausalt öeldes ma küll tunnen, et kogu sellest sobivate värvide leidmisest kasu - ma ei osta enam endale sobimatuid kangaid kokku isegi kui nende muster mulle väga meeldib :D