Skip to main content

Õmbluskalender 2018

Ettevaatust! Tegu on tõeliselt pika ja põhjaliku postitusega :)

Nagu blogist juba ammuilma näha on, siis mulle hirmsasti meeldivad nimekirjad ja organiseeritud, planeeritud ja korrastatud asjad. Kui ma õmblustoa koristamisega ühele poole sain, oli peas ka kõik nagu rohkem korras. Hetkel veel teises toas segadus ja seetõttu ei saa oma 2018. aasta lubadustest ühtegi maha kriipsutada aga küll see varsti muutub.
Järjest rohkem ilusalt volditud kangaste riiuleid tuleb.

Igal juhul sedasi oma õmblusnodi korrastades on nii hea ka muid asju süsteemi panna. Mõtlesin, et mis mulle päevikut koostades vajalik on, mis järjekorras asjad peaks olema ja mida oluliseks pean. Miks üldse õmbluskalendri faili koostada ja siis see veel välja printida? Abikaasa arvas küll, et ma võiks parem oma Androidi äpi (uhh, mis sõna!) teha ja selle kallal nokitseda...

Sedasi oma mõtteid korrastades ja erinevaid planeerimisega seotud lehti uurides jäi mulle ette üks tore blogi Just a Girl and Her Blog, mis just kõikide asjade organiseerimisele keskendub. Mõnda aega tagasi kuulutas ta välja Planeerimispeo... Tegelikult tähendas see otseülekannet ja blogi põhiline kirjutaja selgitas oma süsteemi aasta eesmärkide seadmisel ja palus osalejatel selle käigus oma eesmärgid ja lubadused paika panna.

Abby Lawson - How to Crush Your Goals

Abby Lawsoni süsteem on mõnes mõttes väga lihtne - alustades suurest pildist lähed järjest väiksemate osadeni. Ehk et oma tulevikule mõeldes paned kõigepealt paika, kus tahad olla 5 aasta pärast (erinevates kategooriates: pere, kodu, finantsid, hobid, tervis, töö jne). Siis vaatad igas kategoorias, mida sa järgmise aasta jooksul pead eesmärgi saavutamiseks tegema. Edasi jagad oma aasta eesmärgid 12 kuu peale ära ja kui see ka tehtud, hakkad iga kuu alguses üle vaatama oma eesmärke. Tavaliselt selle koha peal jääb minul asi soiku ja iga kuu lõpus tõden, et pool või rohkemgi jäi tegemata. 
Selle lause ütles David Allen ja see on ju täitsa tõsi!

Nüüd Abby't kuulates mõistsin, et pean asjad ka nädalate ja päevade peale ära jagama. Lisaks iga päeva õhtul/hommikul üle vaatama, mis sel päeval kindlasti ära teha tuleks. Tegelikkuses see võtab koormat palju väiksemaks - ma ei pea KÕIKE ja KORRAGA jõudma, lihtsalt iga päev pean ära tegema selleks päevaks mõeldud osa. Samal teemal Õmblusmamsliga telefonis jutustades sain veelgi enam aru, et tähtis on just etapiviisiline kirjapanek, eriti kohe nende tööde puhul, mida nii väga teha ei tahakski (aga on vajalikud suurema töö osadena). 
Lõputuid nimekirju UFO-dest, WIP-dest ja soovprojektidest olen ma teinud juba aegade algusest peale... Pildile said mõned üksikud, mis ma lapitekkide kaustikust välja rookisin.

Sedasi mõtteid mõlgutades jõudsin tõdemuseni, et mu õmbluskalender, mis on kokku pandud erinevatest kohtadest inspiratsiooni saades, on täitsa õigel teel. Mu õmbluskalendri alguses on aasta eesmärgid erinevates kategooriates, mu aasta on jaotatud kvartaliteks ja igaks kvartaliks saan seada eraldi eesmärgid. Iga kvartal koosneb ju teadagi kolmest kuust ja iga kuu alguses ja lõpus on leheküljed selle analüüsimiseks.

Tindipliiatsid on juba valmis mu õmbluskalendri peal!
Kvartalite analüüsi osas võtsin aluseks Eduplaneerija, mille aastal 2015 olin endale soetanud. Millegipärast ma tol ajal seda siiski põhjalikumalt kasutama ei hakanud, kuigi mulle väga meeldis inspireerivaid ütlusi lugeda ning kvartalite ja kuude eesmärke püstitada. Ma väga loodan, et kui nüüd olen endale teoreetiliselt sobiva nädalaplaani disaininud, siis kasutan õmbluskalendrit ikkagi igapäevaselt.

Oh, kui õnnelik ma olin, kui seda reaalselt käes hoida sain!

Kvartali eesmärkide püstitamised ja mõõdud - sest ühel peamiselt endale rõivaid õmbleval õmblejannal võiks oma mõõtude muutumisest ikka aimu olla :)
 
Nädalavaatesse panin kõik päevad ühele leheküljele võrdsete vahedega, sest mulle üldse ei meeldi, kuidas tavaliselt laupäevale ja pühapäevale tunduvalt vähem ruumi jäetakse. Enamasti koduse emana on mul ka nendeks päevadeks palju plaane, mis pole sugugi vähemtähtsad tööpäevade omadest. Kõrvalolevale leheküljele sai aga heade harjumuste kujundamise tabel, sel nädalal vajalike tegevuste jaoks nimekiri, finantsi osa (kuhu plaanin kirja panna oma käsitöö kulutused-tulud) ja peale väikest tühja ruumi ka nädala võitude koht. Mulle üdjuhul ei meeldi kalendermärkmike kellaaja süsteem, seega minu päevade kohad on tühjad ja ma saan ise vastavalt tujule seda täita. Mulle meeldivad mitmed bullet journali põhimõtted ja ma tahtsin, et mu õmbluskalender oleks segu traditsioonilisest kalendrist ja bullet-stiilis päevikust.

Ilmselgelt joonistan oma kalendri täis ja esimesed plaanidki paika pandud.

Nädalavaade ja esimesed kulutused ka kirjas. Ma väga loodan, et järgmine nädal kulutusi ei tule vaid finantsi all on kirjas: säästan kattemasina ostmiseks :)
Lisaks sai mu õmbluskalendrisse leheküljed mu stiili jaoks, et see ikka silme ees püsiks ja mind õigel rajal hoiaks. Stiililehtede jaoks võtsin malli mitmelt erinevalt õmbluspäevikult - Colette Sewing Planner'ilt, Suzie Bullet Journalist, Maker's Workbook'ilt ja mujalt (mul oli planeerimise ajal lahti vist 30 Firefoxi lehte, mis kõik millegagi inspireerisid, kuid need siin olid põhilised).

Lemmikute lehed. Meeldetuletuseks ja uuteks katsetusteks.

Mulle meeldis koostada enda lemmikute lehte - algselt tahtsin kõik osa arvutis ära täita, kuid siis oleks nagu pool lõbu ära jäänud. Nüüd käsitsi lehte täites oli nii hea keskenduda, õiget tooni värvipliiatseid otsida ja mõelda, mis siis tegelikult minu stiil on. Õmbluskalendrit trükki saates tõdesin uuesti, kui hea see otsus sai - värviline trükk oleks maksma läinud üle kolme korra rohkem!

Trükkimise ja köitmise osas läheb minu suur tänu Akadeemia teel olevale Koopia Niini&Rauam firmale, kelle tore müüja aitas valida sobiva traatkammköite, pakkus välja lamineeritud kartongi mõlemaks kaaneks (et päevik oleks kaua vastupidav ja saaks muretult seda kaasas kanda) ja oli väga vastutulelik ning tore isegi siis, kui ma täpselt ei osanud oma tahtmisi välja öelda. Mu õmbluskalendri lõpphind oli ka väga mõistlik - 12.18€.

Osaliselt täidetud :)

Õmbluskalendrisse said lisaks veel inspiratsioonilehed, mis ootavad täitmist; mu unistuste stiili leht, nimekirjade lehed. Iga kuu eesmärkide seadmise juurde sai erinev tsitaat, mis peaks inspireerima, motiveerima või vähemalt naeratuse näole tooma.

Inspireerivate ütluste ümber saan jälle joonistada :)

Lisaks õmbluskalendrile on mul plaan oma lemmikud projektid üles kirjutada ja joonistada, kleepida ja liimida oma uude paksude lehtedega kaustikusse. Mul on mõned enda õmmeldud rõivad, milles end tõeliselt hästi tunnen ja just nende rõivaste lõikeinfo ja muu vajalik hakkab sinna kogunema. Praegu käin ja otsin oma infot blogist, aga on osa asju, mida siia ei kirjuta ja siis ununevad kuniks sama reha otsa uuesti astun. Igal juhul ma loodan, et sellest lemmikute kaustast saab mu suur lemmikkaust :)


Õmbluskalender ja lemmikute kaust. Pealmine hakkab igal pool kaasas käima, alumine asub aga elama õmblusnurka.

Sobiv esileht lemmikute kaustale. Edasi sisukord ja sisu :)

Selle postitusega kokkusobiv nõuanne - oma tegevuste paremaks planeerimiseks saab tasuta alla laadida inglisekeelseid lehti ja järgmistest kohtadest:

Egas midagi - nüüd tuleb hoogsalt päevikut pidama hakata, kõik vajalikud kirja pandud asjad ära teha ja blogis uusi projekte näitama asuda. Ma loodan, et mu õmbluspäeviku koostamise ja sisu postitus oli sinu jaoks inspireeriv ja leiad siit nippe ja tarkuseterasid enda jaoks!

Kirjutamiseni!

Comments