Skip to main content

Enesekindlaks värvide abil - raamatutvustuse 2. osa

Värvide osas sain selgeks, et ma olen heledamatel päevadel Hele ja jahe tüüpi, tumedamatel päevadel Pehme ja jahe tüüpi. Ehk kui juukseid vähe tumedamaks hakkan värvima, saan lisada tumedamaid ja sügavamaid toone ka oma rõivaste hulka ja ei pea plassiks muutumist kartma. Aga päris musta värvi ikka üleni kanda ei ole mõtet...

Järgmine osa raamatust algab nii hea lausega: 

Suurus ei loe, kuju loeb.

Tegelikult nii ongi. Naised on loodud kumerustega :) Lihtsalt vastavalt oma kõige kumeramatele kohtadele tuleb rõivaid valida, et need ei sisse ei sooniks ja rõhutaks just seda, mida soovid välja näidata.

Nagu ma juba varasematest kehakuju analüüsimistest tean, siis ma ei sobitu ühegi kindla tüübi alla. Täpselt sama tuli ka selle raamatuga välja - Liivakella jaoks on mul tagumik liiga suur, Kolmnurga jaoks õlad liiga laiad, Ristküliku jaoks liiga väljajoonistuv talje, Ümara jaoks liiga tugevad jalad jne. Kõige rohkem peaks ma soovitusi jälgima Küllusliku Liivakella ja Kolmnurga jaoks.

Külluslik kolmnurkne liivakell võiks ju olla :)

Ma võiks enda riietumisel silmas pidada järgmist:
  • kannan taljes rõivaid - need muudavad mu büsti kauniks ja toovad istmiku ja puusad esile
  • väldin rõivaid, mis kaotavad taljejoone - nii annan endale näiliselt kaalu juurde
  • rõivad ei tohiks mind kokku pressida, need peaks järgima mu kehakuju
  • vältima peaks raskeid või paindumatuid materjale.
 Materjalidest võiksin valida:
  • kudumid (peened kudumid)
  • vabalt langevad
  • kaalult ja tekstuurilt kerged või keskmised
  • stretškangad
Mustritest võiksin:
  • eelistada voogavaid: täppe, lilli, vanaaegseid ornamente
  • pigem vältida geomeetrilisi mustreid, mis mu kehakumerusi ei kaunistaks
Rõivastest peaksin vältima:
  • sirgeid seelikuid
  • sirgeid tuunikaid
  • lotendavaid spordirõivaid
  • mehelikke (kaherealisi) jakke
  • liiga palju rõivaid üksteise peal
Mu ideaalses garderoobis võiksid olla need esemed:
  • sallkraega kehakuju järgiv jakk
  • hõlmikpluusid
  • A-lõikeline seelik
  • hõlmikkleit
  • kehakuju järgiv (vööga) kleit
  • Üherealine kehakuju järgiv mantel
"Enesekindlaks värvide abil" raamatu järgmistelt lehekülgedel leiab soovitusi erinevate lõigetega rõivaesemete jaoks - millised jätaks parema mulje ja mida tasub silmas pidada. Neid pilte ja kirjeldusi vaadates tuli mulle kohe silme ette pilt mu enda minikollektsioonist, mida plaanin õmmelda. Selle raamatu abil saan suurepäraselt oma kollektsiooni enda kehatüübile vastavaks timmida!
 
Erinevad lõiked, erinevad rõivad - mis kellelegi hästi sobib?
 
 
Proportsioonidele on pühendatud paar lehekülge ja antud ka häid näpunäiteid, kuidas enda proportsioone hinnata. Ma liigitan end enesekindlalt taskaalustatud proportsioonide alla, sest mul pole väga pikki jalgu ega väga pikka keha. Samas on hea mängida pluusi ja kleitide-seelikute pikkusega - millises kohas peaksid need täpselt lõppema, et luua tasakaalus tervik?
 
Oma kasvu järgi olen ma samuti ideaalne (tegelikult on raamatus kirjas, et kõik on ideaalsed ja õnneseened). Ma peaksin kandma aksessuaare, mis on tasakaalus minu suurusega (ei liiga väikesed ega ülisuured - kusjuures ma olen alati tundnud end ebamugavalt nende väikeste kettide otsas olevate peopesa suuruste kottidega..). Mustritest võiksin valida keskmise suurusega (jällegi instinktiivselt olen eelistanud pisikesi mustreid vältida). Võiksin valida mõne statement-eseme - muljetavaldava rõivaeseme või tähelepanuväärse aksessuaari oma garderoobi. 
 
Kuidas end visuaalselt pikemaks või hoopis lühemaks muuta?
 
Järgmisena on antud nõu, kuidas värvid ja rõivad kombineerida. Näiteks ühte värvi (või sarnastesse) riietumine kogu pikkuses annab pikkust juurde, kahe tugevalt erineva värvi kasutamine ülaosas ja alaosas (näiteks roheline pluus ja sinine seelik) vähendavad pikkust näiliselt. Samuti vähendab visuaalselt pikkust kontrastse vöö kandmine.

Heledam rõivas tõmbab endale alati tähelepanu ja seetõttu ei tasuks seda kanda seal, kuhu sa tähelepanu koondumist ei tahaks. Ma peaks vältima tumeda pluusi + heleda seeliku kombinatsiooni, sest siis paistaks mu tagumik üüratu. Samas hele pluus + hele seelik kombinatsioon sellist efekti ei tekita.

Üks väga hea kuldreegel riietumisel on: 

Ära kunagi luba rõivaesemel lõppeda sinu keha kõige laiemas punktis! 


Mu teine lemmikosa raamatus oli stiiliküsimustik. Tegin ennustuse ka enne kui küsimustikku täitma asusin. Pakkusin mõttes, et vastus tuleb klassikaline... Tegin testi, lugesin vastused kokku ja minu isiksuse stiilitüüp tuli - klassikaline :D Tihedalt klassikalise tüübi järgi oli naturaalne.
 
 
Ma olen tegelikult vist naturaalne klassik :P
 
Minu lemmikuks lauseks klassikalise tüübi kirjelduse juures oli: ... sulle ei meeldi, kui su juuksur ära kolib. Tõesti ei meeldi!

Ma olen üdini klassikaline kui välja jätta see, et mu garderoob on ametlik. Mulle meeldib olla elegantselt ja hästi rõivastatud, mulle meeldib mu tavapärane meik (enamus päevi tähendab see meigivaba nägu), mu soeng on olnud samasugune või sarnane juba aastaid ja mul on teatud lemmikud rõivastes ja poodide hulgas. 
 
Mu stiili tunnused on
  • ajatu 
  • ma ei kanna julgeid värvikombinatsioone
  • mu "ametlikum" riietus on tark ja tagashoidlik, elavamad mustrid ja värvid on vaid näiteks sallidel
  • kannan klassikalisi musti teksaseid (raamatu järgi ei peaks ma üldse teksaseid kandma, ma aga olen mugav ja eelistan klassikalist sirge lõikega musta teksat, millel pole tikandeid ega kulinaid küljes)
  • ma ei järgi moodi
Oma stiili edasi arendamiseks:
  • kombineerima olemasolevaid esemeid, et luua erinevaid muljeid
  • lisama värvilisi pluuse
  • leidma lemmikud ehted, millega pidulikke riietusi ilmestada
Naturaalse stiili osalise esindajana saan siia lisada, et 
  • tähtis on mugavus
  • eelistan vaba aja rõivastust 
  • mulle ei meeldi ülekuhjatud välimus
  • eelistatuim on pikad püksid ja madalad kingad
Naturaalsetele antavate nõuannete hulgast jätan meelde, et eheteks võiks valida naturaalsed materjalid nagu puu, nahk ja merekarbid; soeng võiks olla lihtsalt hooldatav; pika õlarihmaga kott on minu jaoks parim.

Natuke oli minus ka linnadaami ja endale panin kõrva taha šoppamas käies (või endale õmmeldes) valida rõivad, mis sobiks olemasolevatega kokku :) Seda võiksid kõik stiilitüübid tegelikult järgida.
 
Ma väga loodan, et sellise soenguga mind küll kunagi ei näeks :P
 

Edasi tuli raamatus näokuju analüüs (ümar), silmade ja huulte kujule vastavad meigisoovitused ja siis eraldi aksessuaaride osa. Tore oli lugeda, et mu lemmikuteks olevad käekotid ongi mu kehatüübi ja ka stiiliga kokkusobivad. 

Raamatu lõpus oli oma garderoobi korrastamiseks nõuanded, šoppamiseks nõuanded (tee nimekiri, mida täpselt vajad), nipid ja nõuanded hea ametliku ja vaba aja garderoobi koostamiseks. Mulle väga meeldis veel tuleviku planeerimise osa - garderoob peaks vastama sellele, kui palju aega sa veedad erinevaid asju tehes. Näiteks kui oled 50% ajast tööl, siis peakski pool garderoobist olema ametlik riietus. Mina olen enamik ajast praegu lastega/sohver/õpetaja/koristaja/kokk ja kõik muud emaks olemise võlud ja seetõttu saan oma riietuses vaba olla. Pigem peaksin rõhku panema nendele hetkedele, kus peaksin esinduslik välja nägema :) 

Igal juhul on see väga asjalik raamat, õppisin palju uut ja palju vana sai ka meelde tuletatud. Ma tahaks seda nüüd endale ka riiulisse, panin juba ostusoovi mõnda gruppi üles. Järgmisena võiks aga näidata mõnda oma tööd jälle - midagi on ikka valmis ka saanud suure lugemise kõrvalt.

Comments