Skip to main content

FB grupi Õmblustuba koosõmblemine ja sellest inspireeritud linik

Selle aasta alguses kuulutasime FB Õmblustoa grupis välja taaskasutusteemalise projekti nimega Lugudega loodud. See koosõmblemine kestab märtsikuu lõpuni ja koosneb kahest kategooriast: 
1. rõivad ja aksessuaarid ning 
2. kodutekstiilid ja mänguasjad.

Me koosõmblemise mõte ongi pöörata rohkem tähelepanu taaskasutusele ja selle kõikidele võimalustele. Üks asi on võtta ette suur tükk kangast ja siis midagi valmis õmmelda, teine asi on võtta ette (vana) triiksärk, kardinad, kampsun või seelik (või need kõik!) ja siis midagi uut nendest luua. Piiratud koguse materjaliga töötamine, eelneva kuju muutmine ja näiteks varasemate õmbluste ära kasutamine paneb mõtlemise teistmoodi tööle! 

Meie koosõmblemise projekti pilt koos sponsorite logodega.

Me koosõmblemise reeglid on lihtsad:

1. Lae foto valminud tööst õigesse kausta: kodutekstiilid või rõivad. Lisa juurde kirjeldus, millised materjale taaskasutasid ja kuidas.
2. Kommentaari lisa foto materjalist enne õmblema asumist.
3. Kõikides töödes peab vähemalt pool materjalist (50%) olema taaskasutus.
4. Tööd peavad olema õmmeldud vahemikus 1.01-31.03.2018.
5. Iga osaleja võib lisada kuni 5 tööd mõlemasse kategooriasse (kokku 10 tööd).
6. Ole aus!

Kui ma eelmine aasta sponsoritega läbirääkimisi pidasin, siis oli nii hea meel tõdeda, et Sõbralt Sõbrale kauplused kohe suurima heameelega nõus olid ja pakkusid lausa suuremat kingitust kui lootsime. Ma ise külastan ka nende poode tihti ja mul on nii südantsoojendav näha, et nad teevad oma tööd hingega! 

Me koosõmblemise toetajate hulka kuuluvad veel:
  • REaD raamatupood - täiesti fantastiline kauplus ja meeskond jällegi, kes loetud raamatutele uued lugejad leiavad!
  • Karnaluks - sest isegi taaskasutades võib mõni lukk, nööp või sutike kangast puudu jääda - kõik vajaliku leiab sealt
  • FB grupp Meriinovillane kangas - sest kes ei tahaks end imemõnusasse pehmesse meriinosse mähkida - eriti praegu lume ja külmaga.
Kahe kategooria peale kokku on meil auhinnafond lausa 110€! Ma olen nii tänulik kõikidele sponsoritele!

Projekti vedamisest innustust saanuna kaevasin oma kangakapist välja ühed linikud, mis kunagi teiseringipoest leidsin. Kolm ilusa ääremustriga linikut, mis aga suuruse poolest mulle koju kuhugi hästi ei sobinud. Lisaks oli suure liniku peal keskel ka paar plekki, mis pesus kaduda ei tahtnud. 

Enne pilt linikutest - kasutusse läksid vaid kolm keskmist. Sinise-halli triibulisest said aga köögirätikud ja tumesinine linik ootab veel oma õmblusjärjekorda

Mulle on Prantsusmaa lapitöömessilt kummitama jäänud Paula Nadelsterni kaleidoskoobid ja ma kuna ma midagi sarnast pole varem teinud, otsustasin millegi lihtsaga alustada. Nende linikute ääremuster kõnetas ja seega said nendest sellised lapiplokid. 

Samasuguse ääremustri erinev paigutus :)

Seitsmest lapiplokist koos raamidega sai täpselt parajas suuruses liniku mu köögi aknalauale. Ma olen sinna juba hiiglama pikka aega plaaninud linikut õmmelda, nüüd sai mitu head asja ühes - taaskasutus, uus tehnika minu jaoks, linik kööki ja palju õmblusrõõmu! 

Äärtesse said nõukaaegsest sissekootud lillemustriga kangast raamid, äärtesse diagonaalkant ja taguseks läks jupp vana kardinat.
Linik peaaegu täies ilus! Vaat, kuidas väiksed linikud oma uut elu nüüd elavad ja mind päevast päeva rõõmustavad :)
Lisaks kaks kööki sobivat käterätikut - see materjal tundub linane olevat ja seega ma loodan, et rätikud jäävad mind pikalt teenima :)

Tule osale ka meie FB grupi Õmblustuba koosõmblemises!

Comments