Skip to main content

Juulikuu õmblusmaania (teine osa): neerumustriline kleidike

See oli ennemuistsel aal, kui kangaid tuli kaaluga... võiks alustada selle kleidi juttu. Nimelt suhteliselt värskelt Minervacraftsi lehte avastades tellisin sealt mitu-mitu pakki kangaid ja pea oli plaane täis. Enne, kui jõudsin midagi plaanidest teoks teha, tulid teised kangad peale... Nii need jäid. Trikotaaži õmmelda tundus lihtne, viskoosist mitteveniv kleidikangas aga hirmutas.

Õmblusmaania algus. Nüüdseks on mõlemad lillelised kleidiks saanud, tumesinisest seelik :)

Õnneks oma juulikuu õmblusmaania käigus olin ühe "rannakardina" valmis õmmelnud (varsti ehk näitan sedagi) ja teise kleidi õmblemine ei tundunud ületamatu. Valisin lõikeks ammu plaanitud kleidikese Burda 2/2009 ajakirjast (mudeli nr 121 või 122) ja tahtsin maani kleiti, kuid kangast jagus vaid põlvini pikkusele. 

Diagonaalsest riideribast kummikanali õmblemine.

Ma olen viimastel aastatel ainult trikotaažist rõivaid õmmelnud, nüüd oli uudne kogemus sitsikangaga töötada, mis veel kergelt libe ka oli. Lisaks oli täitsa põnev Burdas näpuga järge ajada ja kleiti kokku saada. Kleidi tegumood on iseenesest lihtne - kahest osast raglaanvarrukad, millel keskel lõhik; taljel kummikanal ja osaliselt kummiga kroogitud kaelus. Ei mingeid lukke ega haake. 

Kuumaks suvepäevaks ideaalne - viskooskangas on jahe, lõige on avar ja õlad ei põle ära :)

Kaeluse õmblemine oli muidugi omaette ooper - selleks hetkeks olin vist otsustanud, et tean täpselt, kuidas teha... Ütleme siis nii, et päris ikka ei teadnud. Õmblesin diagonaalkandi kaelusesse, kinnitasin selle täies mahus ära ja siis sain aru, et 10 ja 11 sentimeetri pikkuseid kummijuppe on väga raske täpselt õigesse kohta (õlgadele ja ette keskele) ajada. Harutamine pidi meistriks tegema ja nii ma siis harutasin. 

Mann oli seekord nõus pärlitega poseerima - kleit eest ja tagant.

Lõike ma ajasin millalgi eelmisel suvel Burdast maha, sest kindel plaan oli endale maxikleit õmmelda. Kui ma olin sellest kangast kleidi tükid välja lõiganud ja leppinud faktiga, et 2m kangast maani kleiti kuidagi ei saa, siis leidsin oma üüratutest kangakuhjadest ka selle kanga, mis algselt kasutusse pidi minema. Nüüd jääb aga see 4m kangast järgmist õmblusmaaniat ootama :D 

Üritasin elulõngaga poseerida, aga see tahtis pildilt plehku panna...

Õnneks lubab ilmateade juuli lõpuni kuumasid suveilmasid ja ma saan kleidi mõnuga sisse kanda hoolimata sellest, et tegu pole üldse minuliku kleidiga. Parem see kui mitte midagi ;)

Järgmiste õmblustöödeni!

Comments

Sirtsuk said…
Väga armas kleit! Eelmisel nädalal tegin endale kleidi just sama lõike järgi. :) Kui pildile saan, kannan blogisse ka! Mul linasest kangast ja maksikleit. Ülemise äärega mässasin mina ka, aga tegin omaloomingut, ülesse ei harutanud. :D
Kadri Kivistik said…
Aitäh! Linasest võib see kleit väga ilus olla ja samamoodi ideaalne suveks. Ikka pildista üles ja pane blogisse, ma tulen kindlasti vaatama :)
Anneli T said…
Nii Mõnus kleit. Meeldib nii kanga muster kui kleidi lõige. Ja ära üldse aja, et pole sinulik. Väga-väga hästi sobib sulle!
Kadri Kivistik said…
Aitäh, Anneli! Mulle nende palavate ilmadega ka väga meeldib see kleidike :D
Anonymous said…
Nii ilus kleit! Ja kõik teised tööd ka!
Kas võiksid palun juhatada kust ma selle lõike leiaksin? Mul on viimasel ajal hull kihk õmmelda peale tulnud. Kui lukke ja nööpauke vaja pole, siis ehk saaksin hakkama...võib olla :)

Ülle
Kadri Kivistik said…
Aitäh, Ülle! Selle kleidi lõige on Burda 2/2009 ajakirjast (mudeli nr 121 või 122), muu oli lihtne, ainult kaelus ajas alguses segadusse - seal tuleb kõigepealt diagonaalkant äärde õmmelda ja siis jupikaupa kinni panna teiselt poolt (samal ajal ka kummijupid sinna vahele õmmeldes).
Ülle said…
Aitäh! Hakkan otsima ajakirja ja kangast :)