Skip to main content

"Kile"kotid kangast

Kui üks asi viib teiseni ja teine kolmandani, võib juhtuda, et ühest nõu küsimisest saab lõpuks hunnik poekotte. Täpsemalt käis rada vist niimoodi: Terje küsis nõu kahe erineva õmblemise video kohta; meil oli plaanis naistega kokku saada ja õmmelda; keegi ei teadnud täpselt, mida õmmelda ikka võiks; mu aju pani 1 ja 1 kokku; tegin kiired õmblused ja õpetasin (kui nii võib üldse öelda) teisi ka; kokku sai hunnik poekotte nii mul kui teistel. Terjet muidugi kokkusaamisel polnud. Talle õpetasin pärast eraldi ;)

Väga tore, et juhendamise jaoks peab endale asja selgeks tegema, ja kui oma peast jääb väheks, tulevad teised paremate mõtetega lagedale. Sedasi sai selles videos (link) näidatud koti õmblemisest lihtne ja palju kiiremini valmiv koti õpetus ja lõige kokku. Me õmblesime kotid tavalise pesuõmblusega, sangade servad palistasime enne külgede kokku õmblemist ja põhjas volditud küljed saab viimase pesuõmblusega kinni. 

Koti osa tuleb 2 tk lõigata, taskut aga 1 tk. Sellisest kangast kotte on mul kaks tükki kasutuses, hiiglama mõnusad!

Kott on täiesti võrreldav kilekotiga - umbes samade mõõtmetega, samamoodi sisse volditud külgedega ja kõndides käes hoides maad ei puuduta. Koti sees on väike tasku. Kui kott õigesti kokku voltida, mahub see täpselt sellesse taskusse ja nii saad selle ilusti käekotti paigutada. Ei ole hunnik kangast laiali ja vajalikul hetkel on kott olemas. 

Võrdlus tavapärase Selveri kilekotiga.
Ma kasutasin nende kottide õmblemiseks nõukaaegset puuvillast sitsikangast, mis on piisavalt tugev aga samas piisavalt õhuke. Väga jäika või paksu materjali sellise suurusega taskusse kokku ei voldi ja tasku tuleks suurem õmmelda. Üks hele kott sai õmmeldud Humanast ostetud tugevamast kardinast ja selle jaoks tegin ka suurema tasku. 

5 kotti heategevuslikule laadale.

Need viis kotti läksid lapse kooli heategevuslikule jõululaadale loosi auhindade hulka. See on minu väike viis panustada Nõmme Loodusmaja loomadele raha kogumiseks. Ma oleks küll õnnelik, kui mulle mõni selline praktiline auhind tuleks. 

Lahti olev kott puuvillasest paksemast kardinakangast, teised nõukaaegne sits, millest nii mõnelgi ehk voodipesu oli ;)

Mine sa tea, võibolla potsatab mõni kott ka mu kallitele jõuludeks kingikotti. Kangast mul ju jätkub. 

Voltimise õpetus: 1. keera kott niipidi, et taskut saaks avada.
2. Voldi sangad alla.
3. Voldi koti üks külg keskele umbes tasku laiuselt (või natuke kitsamalt).
4. Voldi teine külg samamoodi.
5. Hakka alt otsast kotti kokku rullima/voltima.
6. Pista kokkuvolditud kott tasku sisse ja keera tasku klapp peale.
Pista kott oma käe-, õla- või seljakotti! ;)

Mõnusat kotitamist ja rahulikku teist adventi!

Comments