Skip to main content

Rootsi põiming: alusta keskelt!?

Minu käest on mitmeid kordi küsitud, et mis värk selle keskelt alustamisega ikka on. Miks peab alustama keskelt? Äärest oleks ju mugavam...

Vastan siis kohe päris mitme põhjendusega :) 

  1. Kui sa alustad keskelt, jääb su plaanitav muster ka ilusti keskele! Ja kui näed, et äärde enam mustrikord ei mahu (või mahub poolikuna), siis saad äärmise mustrikorra ka üldse ära jätta ja viia lõngad sirgelt küljeõmbluseni.
  2. Kui alustad küljelt ja mustri tegemiseks on vaja 3m lõnga, siis on ikka jube tüütu seda kõike sealt esimeste koeniitide alt läbi vedada. Kui alustad keskelt, siis jääb sulle mõlema poole jaoks ainult 1,5m ja töö läheb palju libedamalt :)
  3. Kui sa ei tea täpset vajalikku lõngapikkust, siis küljelt alustades on lihtsam "puusse panna."  Uute mustrite põimimisel jätan ma ühe poole lõngatoki külge ja teist poolt põimin. Juhul kui lõng jääb liiga lühikeseks, saab tokist juurde anda ja hiljem tean teise poole lõnga kohe parajalt pika varuda. 
  4. Kui on tihe põiming ja suur ese, siis ühest äärest teise põimides hakkab ese ühele poolele kiiva kiskuma (õnneks või kahjuks ise väidet kinnitada ei saa, see on minu "raamatutarkus").
  5. Täiesti minu isiklik kiiks aga mina teen nii - alustan keskelt ja põimin kogu ühe poole mustri korraga ära. Keskele jääb küll hunnik lõngasid, kuid need ei sega ja ma saan täieliku ülevaate mustrist (ja vajadusel on lihtsam harutada ja uuesti põimida). Õpitubadest jäi mulje, et mõnele veel selline kiiks meeldib :)
Mustrirätik alguses :)


***

Mu pildiruum Picasas sai otsa. Kuna aga ma mujale kolida ei taha ja abikaasa kiitis Google hinna sobivaks (ja märkis, et nemad müüvad kallimalt serveriruumi), siis järelikult tuleb juurde osta. Seega järgmine nädal jälle uus õpetuse osa - siis saab ka mustrilehed üles laadida :)

Comments