Skip to main content

23rd European Patchwork Meeting - II osa

Näitus: TRIP TO THE END OF THE WORLD ...

 

Messi müügiala juures oli üks näitus, mis mind väga kõnetas. Näitus koosnes messikorraldajate poolt korraldatud konkursile esitatud töödest ning kõik, kes tahtsid, saanuks osaleda. Isegi mina :) Nõuded töö suurusele, kihtidele ja teema olid ette antud, vaja oli vaid tulla lööva idee peale ja see vormistada. Ideega saanuks ehk veel hakkama aga vot idee teostamise oskusi pean ma veel kõvasti lihvima. Igal juhul oli väga põnev vaadata, mida teised loonud olid. Tase oli ikka väga kõrge! 

Kohe uksest sisse minnes vajus suumulk lahti ning väljudes ei jätkunud enam piisavalt sõnu, et töid kiita. Jah, oli neid, mis mulle ei meeldinud, kuid see oli probleem minus või minu vaadetes, mitte töö kvaliteedis. Mõni tundus liialt poliitiline, mõni liialt modernne. Küllaga oli aga neid töid, mida vaadates tahtnuks kunstniku pähe ka näha.

Esimesena jäi mulle silma Romana Cerna (Tšehhi) töö "The Flying Dutchman" - Romana kirjutas ise töö kohta, et ta on kuulnud nii palju lugusid sellest laevast ning ta tahtis töös välja tuua oma nägemust, kuidas see salapärane laev liugleb teadmatusest lõpmatusse (floating from unknown to infinity...). Kõik need killukesed kangast, kõik need tepingud, mis liidavad töö ühte. Võiks vist lõputult seda vaadata. Töö sai ka auhinna žürii poolt.

Romana Cerna - "The Flying Dutchman"

Fragment R. Cerna tööst.

Kohe eelmise töö vastas asus väga helge tulevikku vaatav töö - Ungarist pärit kunstniku Tatiana Varshavskaya "In the beginning." Kunstnik kirjutas töö kohta, kuidas kolmeaastane laps on alles oma teekonna alguses, mandrid veel vallutamata, vaba ja ankurdamata olles saab lõputult ringi rännata lapsepõlve unistustes ja kuidas see laps saab maailma avastama sõita paberist paadiga.

Tatiana Varshavskaya "In the beginning"

Üks töödest, mida ma kauaks vaatama jäin, on Monarch liblikat sinisel taustal kujutav lapimaal, mis on loodud Saksamaalt pärit Barbara Lange poolt. Töö nimi on "Monarch Migration" ja see on pühendatud nendele liblikatele, kes rändavad Mehhikost Kanadasse ja tagasi. Läheb vaja neli generatsiooni, et jõuda Kanadasse ja ainult üks, et tagasi Mehhikosse jõuda - kunstnik ütleb, et nende jaoks on see tõepoolest reis maailma lõppu.
Barbara Lange "Monarch Migration"

Järgmine üleni sinine töö oli Marielle Huijsmans "Trip to the end of the world" lapimaal. Inspiratsiooni leidis ta mere ääres kõndimisel taeva ja mere kokkupuutepunktist. Ta kirjutas, et võib igavesti kõndida, aga kohta, kus pilved lainetega kohtuvad ja maailm otsa lõppeb, ta ei jõua. Minu pilgu hoopis naelutasid erinevad kangakihid ja teppimised.  

Marielle Huijsmans "Trip to the end of the world"


Üks koht, kus tahaks ise ka kunagi ära käia, on Finistère. Üldse Prantsusmaa põhja(lääne)rannik tundub sellise paigana, mis tuleks oma silmaga ära näha ja oma jalaga läbi astuda. Antud piirkonda hüütaksegi maailma lõpuks, koha nimi tuleb ladina keelsest sõnast Finis Terræ, mis tähendab maa (earth) lõppu. Pole siis ime, et Saksa kunstnik Gabriele Voeller sellest inspiratsiooni sai ja oma kirkamad kangad "Finistère" töösse kokku õmbles. 

Gabriele Voeller "Finistère"
Fragmendid G. Voelleri tööst

Fragmendid G. Voelleri tööst

Šveitsi kunstniku Maria Stolleri töö "Convergence" meenutab mulle hoopis miskipärast maiade või asteekide kultuurist pärit maske/näokujusid. See, kuidas näod ülejäänud tööst eraldusid, sai vist küll ainult palja silmaga näha. Fotoaparaadi sisse selle töö vau-efekti kahjuks püüda ei õnnestunud. Kunstnik sai aga oma töö mõtte metsas jalutades ja jälgides, kuidas pikad sirged puud taeva poole sirutuvad ja samas talle kaitset ja turvatunnet pakuvad. Värvidemäng võis olla lummav, sest töö on fantastiline!

Maria Stoller "Convergence"

Järgmised kolm tööd on kõik pilkupüüdvad ja samuti imepisikeste detailideni läbi mõeldud ja paika pandud. Lihtsalt selleks hetkeks olin oma sõnad ammendanud ja te peate piltidega leppima.

Vasakult paremale: Isabelle Cluzel (FR) "Zealandia", Krista, Chiaki Yagishita (Jaapan) "Japon" ja viimane Corrie Smit-Ruitenberg (Holland) "Traveling to the Light"

Chiaki Yagishita (Jaapan) "Japon"

Corrie Smit-Ruitenberg (Holland) "Traveling to the Light"

Mind lõi näilise lihtsusega rohelisel taustal värviliste täppide jada. Pildistama asudes nägin ära ka tepingu, mis teadvustas töö nime: "No return." Selle Hollandi kunstniku Anne Lillholmi töö on minu meelest lihtsalt geniaalne. Ei ole vaja tulesid-vilesid vaid väga efektset ideed ning meisterlikku teostust. Ta kirjeldas oma töö mõtet niimoodi (minu tõlge inglise keelest): sünnist surmani liikudes käime läbi erinevaid etappe. Meil on head ja vähem head asjad juhtumas elus, päevad rohkemate ja vähemate värvidega. Meil on tõuse ja mõõnasid. Mõnikord me otsustame minna paremale, mõnikord vasakule. Mitte keegi ei tea, mida reis läbi elu meile toob aga üks asi on kindel - tagasiminekut ei ole. Me peame lihtsalt oma rada mööda edasi liikuma. Ma näitan seda tepitud nooltega, mis ümbritsevad värvilisi mulle. 

Anne Lillholm "No return"

Ma ei saanud pilku ära..
  
Kodusena tundus üks töö, milles oli kasutatud linaseid kangaid. Nime uurides sain teada, et kunstnik Maryte Collard on pärit Leedust ning tema töö "Song of the Linen" ongi ainult linastest kangastest tehtud.

Maryte Collard "Song of the Linen"

Fragment M.Collardi tööst

Järgmised tööd jäid kõik ühel või teisel põhjusel pildile - ju tundus midagi mu silmale huvitav ning tekkis tahtmine neid teiega jagada. 

Marianne Burr "Penguins in Peril"

Vasakul Ursula Wilhsson Palmer "Antarctica" ja paremal Edith Leidi "Stargate. What's next?"

Rita Dijkstra "Mount Fitz Roy"

Gabrielle Paquin "Voyage en orbite"

Viimaseks jätsin töö, mis vist isegi mu lemmik on sellelt näituselt. Lõuna-Korea kunstnik Chang Misun kirjutas oma töö "Pieces of memories" kohta järgmist: mulle meeldib mõelda, et mu elu on nagu lõputu reis. Tükid mu minevikust ja tulevikust saavad kokku kui mu mälestused. Mõned neist on eriti selged, mõned veidi udused. Tema mälestustekatked said ühendatud ja väljendatud selles töös. 

Chang Misun "Pieces of memories"

Fragment C. Misuni tööst

Fragment C. Misuni tööst

Kas te ka ikka näete, et need rombid pole mitte kõik ühel kõrgusel? Mõni neist on palju esiletükkivam, mõni tuhmim. Täielik ruumiline efekt on saavutatud pealeõmmeldud ribadega.

See viimane töö sai järgmise aasta messi reklaami peale. Imehästi sobib sinna taustale ja tekitab veelgi rohkem huvi. Tahaks järgmine aasta jälle Prantsusmaale sõita, kuid meil vist juba muud plaanid...

Kunstnike mõtteid tööde kohta lugesin selle aasta näituse kataloogist, kus kõik antud näituse tööd olid ilusti piltidel olemas. Kes aga selle näituse kõiki 38-t tööd tahab näha, peab sammud FB-sse seadma ja seda albumit vaatama.

Comments

Ketlin said…
Tahan ka sellist mummudega tekki!