Skip to main content

Kangapoed Abu Dhabis

Nagu eelmistest postitustest juba välja paistab, käisin ma üle pika aja reisil. Seekord viis tee mind Abu Dhabisse ja nüüd tahangi kirjutada Araabia Ühendemiraatides kangaste ostmise kogemusest - see oli lihtsalt nii teistmoodi kui Euroopas. 

Kohe, kui lennupiletid ja hotell olid broneeritud, hakkasin targa Google abil uurimistööd tegema. Kus asuvad kangapoed, mis hinnad on, mida osta tasub jne. Lisaks mõlkus meeles ka küsimus, kas ma üksinda nendesse minna julgen. Mul on kogemus 2006. aastal Dubais käimisega - ainult selle reisi järgi otsustades poleks ma küll julgenud üksinda ringi uidata. Tookord tundsin end väga ebamugavalt ja teravate pilkude all olevat kogu reisi. Seega otsisin erinevat infot ja otsustasin Eestis, et maksku, mis maksab, kuhugi kangapoodi ma sõidan. Kas üksi või siis peret kaasa vedades.

Otsinguga tuli välja, et Abu Dhabis on kaks põhilist kaubanduskeskust, kus kangapoode leida võib. Lisaks mõni üksik sealkandis veel. Üks neist oli Madinat Zayed Shopping Centre, kus tundus vähemalt 3 poodi olevat. Seal ma käisin kahes poes ja ülejäänutesse ei julgenud enam minna (kartes miinusesse jäämist). Teine keskus kangapoodidega on Hamdan Centre, mille kohta taksojuht ütles, et see on tunduvalt väiksem ja kui ma Madinatist ei leia otsitavat, siis võib sinna vaadata. Küll aga panin ma kahes kangapoes kogu oma kangaostudeks planeeritud summa (ja natuke peale) hakkama, siis ei hakanud teise keskusesse enam minema.

Peale šoppamist oli kriips kõrvuni. Kotid asuvad pildistaja selja taga pingil - oleks pidanud need ikka kätte haarama :)

Eeltööd tehes üritasin leida ka kangahindade taset - kas ja mida tasub üldse vaadata ja osta. Pähe kõlama jäi mõte, et kes maksab sildil näidatud hinda, on ikka päris rumal. Ehk et neil on tingimisruumi küllaga ja hinna üle kauplemine ongi nende komme. Mõne aasta tagusest artiklist lugesin, et puuvillase sitsikanga (popeliin jms) puhul on 6-12€/m selline hea vahemik, millest allapoole enam väga ei saa. Eks meil Eestis saab ka sarnase hinnaga kangaid, kuid reisilt toodud kangad on ikka erilisemad kui kodused :)

Al Omara Textiles kangapood. See esimene. Kõik mehed seadsid end pildistamiseks ritta ja järgmisel pildil lehvitasid ka - kaup oli selleks hetkeks juba tehtud!

Esimesse poodi sisse astudes oli nagu kerge hämming - kangad oli rullides püsti seintel riiulitesse laotud, seal ees oli lett, mis samuti kangarulle täis. Leti taga seisid viis meest, kõikide pilgud mulle suunatud. Kangastest leidus enim puuvillast popliini (kerge, üldjuhul väga hästi langev ja käe vastas imemõnus). Mulle meeldivate kangaste hinnad olid 35-50 dirhamit (eurodes hinna saamiseks jaga neljaga). Leidsin paar lemmikut, lasin need välja lõigata. Seejärel hakkas meeldima valgel taustal sinise mustriga kangas, mida aga lõigata ei saanud. Tegu oli viimase 4 meetriga ja kuna kohalikud pidid just nii palju korraga ostma, siis seda nad jupitama ei olnud nõus. Kauplesime nii- ja naapidi (mina: ma tahaks ainult ühte meetrit lapitöö jaoks; tema: ma teen hea hinna, osta ikka kõik ja nii see pall põrkas muudkui) kui lõpuks oli kogu oma ostusummast pea pool alla saanud :D Tulin sealt poest ära 8 meetri kangaga ja 200 dirhamit (ehk 50€) vaesemana.

Suvi võib tulla! Mul on imeilusad ja hästi langevad puuvillased kangad olemas! Ma tahaks neist nüüd mõned ilusad pluusid õmmelda.

Mõtlesin küll, et teise poodi ei lähe, aga ülejäänud pere oli kuskile kadunud ja mu jalad justkui iseenesest viisid mind poodi sisse "lihtsalt vaatama." Muidugi juhtus see, mis alati - üks kangas jäi silma, hakkas meeldima, siis teine, kolmas ja neljaski. Kauplemine läks jälle samamoodi - nemad ei tahtnud ainult meetrit-kahte lõigata, mina ei tahtnud 4 m korraga osta. Lõpptulemus: 230 dirhamit läinud ja käe otsas teine kott, kus sees 8,5 m kangast.

Näete ikka vasakul letil lahtirullitud kangaid? Need olid kõik minu jaoks :D


Lapilist kangast sain rullilõpu - 2.5m, teisi kas 1 või 2 meetrit. Jällegi puuvillased, hästi langevad ja ideaalsed suverõivasteks!


Mida ma järgmiseks korraks endale meelde peaks jätma ja mida teistele soovitan Abu Dhabis (või üleüldse Emiraatides) kangast ostes?
  • Rahulikku pead! Isegi kui vaatavadki 5 meest sellise näoga otsa, et nad on kõik ja korraga valmis sulle kangaid ette laduma, siis hoia kainet mõistust!
  • Tee enne nimekiri, millist tüüpi, materjali; kui palju ja mis värvi kangast üldse tahad! Ma jäin oma puuvillastega rahule, sest Eestis pole mulle selliseid meeldivaid silma jäänud, kuid oleks võinud ka teisi kangaid vaadata - seal oli riiulite kaupa pitse ja siidi!
  • Kauple! Ära lase enne kangast välja lõigata kui oled täitsa kindel, et ostad kasvõi letihinnaga. Nad on väga agarad kangast välja lõikama, sest siis sa ju ostust ei tagane! Ma vaatasin, et kohe kui ma jäin pikemalt mõtlema ja arvutama, hakkas kangahind langema ja müüjad nihelema. 
  • Puuvillast kangast taheti kangesti 4 m kaupa müüa - kas see tuleneb sellest, et 4 meetrist saab täispika kleidi või millestki muust, kuid sellest kogusest allapoole osasid kangaid üldse ei müüdud. 
  • Ostes suurema koguse (kasvõi erinevaid kangaid), tehakse parema meelega allahindlust. 
  • Pane tähele, kas räägitakse meetrist või jardist. Viimane on teadaolevalt väiksem (1 jard = 0.91m). Üks müüja tahtis kangesti hoopis jardides arvutada - nii ju talle kasulikum. 
  • Naudi! Ma ikka silitasin mõnuga neid kangahunnikuid, mis mulle ette laoti. Teises poes oli 4 meesterahvast ja peale minu üks kohalike seltskond veel ostlemas - jätkus kõikide jaoks müüjaid ja jäi veel kangaste kokkulappimiseks ka mees üle :D 
Kokkuvõttes oli ainulaadne kogemus ja kuigi tagantjärgi mõtlen, et oleks võinud sama keskuse ülejäänud kangapoed ka läbi lipata, siis sel hetkel mul enam nii palju kainet pead ei olnud. Tõenäoliselt oleks pidanud endale isikliku lennuki tagasisõiduks tellima :D 16.5 meetrit kangast on aga rohkem kui küll ja nüüd on vaja need kangad rõivasteks õmmelda! Õnneks kevad alles näitab oma nägu vaikselt ja suveni on veel aega. Praegu on masina all hoopis teised tööd. Õmblemiseni! 

Comments

Arella said…
Põnev kogemus! Ma vist ei julgeks sellisesse poodi minnagi ;)