Skip to main content

2021 first - an Ottobre maxi dress and Itch to Stitch Aveiro bolero

2021 has been here for 2 months and this is the first blog post I'm writing. I've been sewing a lot, but I should manage my time better and make time to show everything in my blog too. I'm active in Instagram (here!) and on several Facebook groups (Estonian sewing group and Itch to Stitch Design group mostly) and my Kadristik page on Facebook shows my recent makes too. So, feel free and follow me there. 

I've updated appearance a bit and hopefully I'll keep writing posts about my makes to keep it here up to date this year too. It would be so sad to let all this go...


2021 on kestnud juba üle kahe kuu ja see on alles esimene blogipostitus, mida ma siia kirjutan. Ma olen päris palju õmmelnud, kuid lihtsalt pole oma töid siin blogis veel ette näidanud. Ma olen aktiivne Instagrammis (siin!) ja mitmes Facebooki grupis (Õmblustuba otseloomulikult ja Itch to Stitch Design grupis, kus ma ka adminnina kaasa löön). Mu Kadristik Facebooki lehele tulevad Instagrami postitused ja seal on ka päris aktuaalne info. Nii et jälgi mind mujal ka!

Ma muutsin blogi välimust natuke ja loodan, et ma nüüd jätkan siia kirjutamist ja enda tööde näitamist. Päris kahju oleks lasta sellel kõigel siin minevikku jääda... 

 


I'll start this year by showing a maxi dress I sewed in the end of last summer. I also made a bolero to wear with it and I love this outfit! It's so feminine. My tiered maxi dress pattern is from Ottobre Design 2/2014 magazine, the bolero is Itch to Stitch Aveiro cardigan and bolero pattern. As the fabric for the dress was provided by Minerva, I blogged more about it on my blog on their website. Go and read (link)! You can also find the direct links to the fabrics over there. 


Ma alustan selle aasta esimest postitust kleidiga, mille õmblesin eelmise aasta suve lõpus. Sellele lisaks õmblesin boolero, mida saab kleidiga koos kanda ja see komplekt on imeilus! Maksikleidi lõige on pärit Ottobre Design 2/2014 ajakirjast, boolero lõige aga Itch to Stitch Aveiro kardigani ja boolero lõikest. Mu kleidikangas on Minervalt saadud ja nende lehel näeb pikemalt kirjutatud teksti kleidi kohta. Samuti leiab nende lehelt lingid nii kleidi kui ka boolero kangale. Link!



Comments