Skip to main content

Lapitekk "Vana ja uus ruudus"

Osalesin sel aastal jälle IT Suurel lapitekikonkursil. Eelmine aasta oli peale konkurssi peas sada mõtet ja plaanisin lausa ajakava teha õmblemiseks, aga järsku oli käes august ning konkursi lõpp ligidal... Kõik mu mõtted ja plaanid muutusid. Osalesin küll kahe tekiga, kuid eelmise aasta mõtteid ei teostanud. Ehk järgmine aasta! :)


Esikolmikusse pääseda ei looda, imeilusaid tekke oli sel aastal kohe rohkem! Enda lemmikuteks oli MariMarikese imeilus Garden Fence, Sutsukese Põimik ja Pireparmu Ummamuudu. Selliste tekkideni on mul veel pikk maa käia! Aga oskused arenevad tasapisi muudkui edasi ja ükskord suudan kindlasti ka mina nii ilusaid tekke esitleda :)

Mulle väga sümpatiseeris lilleline muster :)
Minu esimene tekk valmis nädala ja paari päevaga. Koos kangaostu ja pesemisega :) Nimelt oli mehe emal sünnipäev lähenemas ja ei osanud kohe mitte miskit kinkida. Kuni üks hetk tuli mul meelde ämma juhuslik lause, et kui mul aega jääb, siis ma võiks talle ka ühe teki teha. Plaanisin kasutada mehe vanaisalt saadud toorpuuvillast kangast, mis pärit 70-datest. Selle kõrvale sobis imehästi tänapäevane lilleline kangas. Muud polnudki vaja. 


Mure tekkis siis, kui vana toorpuuvillane kangas otsa sai ja sama paksusega kangast enam kuskilt juurde ei leidnud. Algselt pidi tekil üks hele raam veel olema, kuid see tuli asendada. Lillelist käisin samuti juurde ostmas :) 






Tehnilised andmed:

Kasutatud kolme erinevat kangast: taguseks 100% puuvillane beežikas-kollane kangas; pealmise osa tarbeks 70-ndatest pärit beež toorpuuvillane ja tänapäevane linase-viskoosisegu sinisekirju kangas. Vahele sai täispuuvillane vatiin. Kirjut kangast kulus 3 m (laius 140 cm kanti), toorpuuvillast raami jagu vähem :)

Idee pärit Marja Matiiseni raamatust "Lapitöö Eesti kodus." Tehnikaks ruut ruudus ehk valeananass (õmblesin raamatu eeskujul ruutudest, mitte kolmnurkadest kokku). Väiksed ruudud said lõigatud 20x20, suur ruut 26x26 cm. Kokkuõmblemine kiire ja lihtne :) Kanditud masinal puuvillase diagonaalkandiga. Tepitud kõikide plokkide kokkuõmbluste mõlemalt poolelt.

Mõõdud  171x203 cm.

Järgmise tekini! ;)

Comments

Ennike said…
Küll näed, et tänu Sinule teen mina ka ükskord tekke:D
Drex said…
Aga mina saatsin oma valiku hulgas just sellele tekile hindepunktid :)