Skip to main content

Head aega 2012!

Aasta 2012 on mulle käsitöös olnud kõige produktiivsem aasta. Algas küll vaikselt, sest jaanuaris sain valmis vaid kahed sokid, kuid mida aeg edasi, seda rohkem ma teha jõudsin :) 

Veebruaris sain maha selle aasta esimese tekiga - pisike beebitekk rändas Iirimaale ja sai ühele armsale tüdrukutirtsule rõõmuks. 


Samuti sain veebruaris valmis esimese pakivahetuse asjadega. Paeltikandis roosid kaunistama kotti, käevõru ja prossi. Pakk sai minu meelest tõeliselt armas. 





Märtsikuu jäi täiesti vahele. Kindlasti ma midagi ikka nokitsesin, kuid ju siis midagi näidata polnud, mille üle uhke saanuks olla. 

Aprillis aga osalesin järjekordses pakivahetuses. Tundsin, et selles lihtsalt peab osalema - romantika ju. Tänu sellele sisetundele jõudsin rootsi põimingu juurde. Romantika pakivahetuses sain ise maailma parima paki - Tintsult. Karp on kasutuses - see hoiab poja sünniga seotud asju, mis mulle tähtsad (kaardid, nabanööriklamber, vana-vanaisa kingitud kuldmünti ja vanavanemate kingitud hõbelusikat jne). Ja kuna see on nii võrratult ilus, siis on see meil elutoas klaaskapis aukohal. 

Ise aga olin saanud paraja väljakutse. Pidin paki tegema Susale, kelle töid ja tegemisi alati imetlusega vaatan. Aitäh saatusesõrmele ja Susa Rootsi vaimustusele! Tänu sellele leidsin käsitööliigi, mis mulle tõeliselt hästi sobib. 


Aprillis sai õmmeldud veel 2 heegelnõelte pesa ja ühe kleidi ning heegeldasin pojale mütsi, kuid need loeksin vähemtähtsateks töödeks sel aastal. 

Mais õmblesin trikotaaži - kleidi ja seeliku. Eks näeb, kas järgmine suvi annab põhjust kleiti kanda ka :) Üks müts sai veel heegeldatud. Selle kandis poiss suvega päris ilusti ära, järgmine suvi tuleb mütse uuesti heegeldama hakata. Veel tekitasin mais elevust mõistatusemäng-loosimisega. 

Viimase tulemusena õmblesin juunis lausa 4 poekotti. 3 tükki loosimise võitjatele ja ühe proovikatsena iseeendale :) Enda kotti sai suve läbi kaasas veetud. Ainukeseks puuduseks sai luku puudumine. Järgmiseks suveks tuleb midagi kinnist õmmelda.



Juulikuu oli mu selle aasta kõige tähtsam kuu. Sain sõrmuse sõrme ja teise perekonnanime. Selleks päevaks õmblesin endale kleidi ja tikkisin-õmblesin sinna peale vöö. Lisaks tahtsin heegeldada pisikese randmekoti, kuid too jäi pooleli ja alles aasta lõpupoole lõpetatud. Sõrmusepadi sai pisikese heegelmotiivi ja õhtu enne "ära võtmist" kokku õmmeldud. See puhkus Haapsalus ja registreerimise päev olid tõeliselt ilusad ja rahulikud. Ei mingit jooksmist-närveldamist, vaid ainult meie kolme aeg. Poja sai mööda mänguväljakuid mürgeldada, meie puhata ja endi jaoks aega ning mälestusi luua. 




Augustis esitlesin üht tagasihoidlikku rootsi põiminguga käterätikut, muud ei jõudnudki teha. Ju ma siis puhkasin ja nautisin olemist :) (Tegelikult küll õmblesin hoopis konkursi tarvis tekke, aga neid ei saanud ju näidata.)

September nagu korralikult koolilapsele ikka, sai palistatud rohkete töödega. Lõpetasin hulga pooleliolevaid töid ja näitasin ära lausa 3 tekki - kaks suurt ja ühe pisikese.





Peale selle andsin septembris oma esimese õpitoa ja selle lausa IT foorumi sünnipäeval.

Oktoobris sai veel hulganisti pooleliolevaid töid lõpetatud (ja häbi-häbi mulle, et neid nõndapalju kuidagi tekkinud oli). Oktoobris sain veel väga suure austuse osaliseks - nimelt pidas Annelix mind vääriliseks kutsuda enda sõbraks ja jagada temaga koos Isetegija kalendris ühe kuu ruumi. Selle jaoks pildistasin üles kiirelt 3 rootsi põimingus käterätikut ja paar lapitehnikas kotti. Need pildid jõudsid 2013 aasta Isetegija käsitööfoorumi kalendrisse. Ma olen kohe nii uhke :)


Novembris käisin pärnakatele rootsi põimingut õpetamas. See oli tõeliselt vahva pärastlõuna ja arvan, et ise õppisin kõige rohkem :) Peale selle sai novembris kootud ühed väikesed kindad ja sokid, õmmeldud nipet-näpet ja ühe Eesti lipuvärvides beebiteki. Viimane lendas lausa Austraaliasse :) Samuti tegin otsa lahti rootsi põimingu õpetustega.


Detsembris sain jällekord kinnitust, et Murphy seadused töötavad. Kõige kiiremal ajal jäi laps haigeks, arvuti vajas uuendamist, ise olin haige, mees oli haige, laps jäi uuesti haigeks, ise jäin uuesti haigeks... Kõige selle keskel sain ikkagi üles paar rootsi põimingu õpetust, käisin Tartus (või õigemini Ülenurmes) rootsi põimingut õpetamas ja IT advendikalendris ilmusid 2 minu kirjutatud rootsi põimingu õpetust. Aasta kõige suuremaks ja tähtsamaks tööks oma pulmakleidi kõrval loen aga teki. Mul on nii hea meel, et mulle selline palve usaldati ja nii hea meel, et ma ise just palkmaja välja pakkusin.  Nagu Sunray ütles - iga tekk on omamoodi eneseületus ja see minu jaoks oli lausa mitmekordne :) 


Ma olen enda aastaga väga rahul. Tegin käsitöös täpselt seda, mis mulle kõige rohkem meeldib - põimingut ja lapitehnikat sekka natuke kudumist-heegeldamist. Ma andsin/müüsin ära vahendeid, mida ma ise ei vaja ja kasutada ei taha (suur hunnik lõngasid, fimosavid ja pastamasin; pärlitest ja heidest olin juba 2011 lahti öelnud). Ma arenesin edasi ja õppisin palju uut. Ma kohtusin nii toredate inimestega, kellega on palju ühiseid huvisid. Sain endale paar lähedasemat tuttavat, kellega jutustada on huvitav ja kellelt saan alati abi paluda. Aitäh teile, kes te mu ellu sel aastal tulite ja häid mälestusi koos minuga lõite!

Järgmise aasta plaanid olen juba valmis teinud. Need panin eraldi kirja teisele lehele (2013. aasta käsitöömõtted). Arvan, et polnud ülemäära ambitsioonikas. Kevadeni jätkub samasugune režiim, nagu nüüd sügisel (et nädalas 4 hommikut vabad), ja sel ajal saab mõnuga käsitööd teha. Arvuti taga võiks vähem istuda ainult :) Sügis toob kindlasti uusi väljakutseid, kuid loodan, et käsitöö jaoks jätkub ikka piisavalt aega.

Kuidas teie aasta möödus? Jäite rahule?

Ilusat särtsakat aastalõppu kõigile teile!

Comments

Taive said…
Head tööd ja aina paremaks lähevad! Ma kohe huviga ootan, millega sa lõpetad järgmise aasta! Jõudu ja jaksu sulle ja jätkuvat edu uuel aastal!!
Diana Tammann said…
Tegis aasta. .) Palju ilusat käsitööd ja tähtsad sündmused elus. :) Huvitavat ja käsitöörohket uut aastat sulle.
Arnikai said…
Oi kui ilus aasta... juulikuu oli vast kõige magusam... head uut käsitöö aastat ja õnne, mida hoida.
Kairi said…
Väga mõnus ülevaade :) Ja asjad muidugi üliilusad!
Anonymous said…
Tõeliselt suurepärane aasta on Sul olnud!
Õnne uueks aastaks kogu Su perele:)

Kungla rahvas
Triin said…
Kadri, Sul on olnud tore aasta igas mõttes! Et uus tuleks samuti vahva ja teguderohke! Ikka põnevaid ideid soovides, Triin
Ennike said…
Kallis Kadri! Millised võrratud tööd ja tegemised :) Soovin Sulle uueks aastaks palju ilusaid mõtteid ja tegusid ning olen sinu tegemiste tihe jälgija ka edaspidi!
Kadri Kivistik said…
Aitäh teile! Ilusat uut aastat! Ja et oleks rohkem aega iseenda jaoks! :)