Skip to main content

3 on kohtu seadus

Reisiks valmistudes sain mitu asja õmmeldud. Nende hulgas olid ka poja kolmed lühikesed püksid. Lühikeste pükste vajaduse avastasin reisi jaoks riideid välja vaadates, õnneks hakkasin seda tegema mitu päeva varem. 

Esimesena valmisid kellelegi kuulunud rohelisest velvetseelikust bermuuda pükste moodi alt laiad poolpikad püksid. Lõige on pärit ajakirjast Ottobre 3/2011. Suuruseks valisin 98 ja läks õnneks. Viimast just seetõttu, et kuigi mu poja on 90 cm kandis, siis 98 lõike järgi õmmeldud püksid on täpselt-täpselt parajad. Kui Eestis peaks kunagi suvi tulema, teen tõenäoliselt suurema lõike järgi uued...


Paremal alumine püksipaar sai valitud lõigete jaoks
Minu püksipaar ei saanud erinevaid värve, samuti jäid tegemata taskud. Natuke lühemad kui algselt määratud tegin kah. Väikemees sai nendega käidud kenasti ja kuigi mul pildilist tõestust ei ole anda, istusid need jalas ilusti.


Esimest korda tegin faux fly-d ka :) Pidin kõigepealt Google abi kasutama, et teada saada, kuidas seda nimetatakse ja seejärel sain teada ka kuidas sellist asja õmmeldakse. Jälle targem. 

Õmblused tehtud enamasti overlokiga, pealmised kollased õmblused on niisama ilu ja värvi pärast lisatud. Püksisääre peale sai embleem, mis on kõvasti vanem kui noormees ise. Noormehe vanaema tõi ja rõõmustas, et nüüd see poisi pükse ehib. Ülemises ääres kummipael. Hea kerge jalga visata. 

Teine püksipaar sai alguse abikaasa sõnadest, et need esimesed pole üldsegi mitte lühikesed püksid vaid pikad :) Noh eks need ulatavad jah poolde säärde välja. Seega oli vaja Lühikeseid Pükse. Jätsin alumise osa lisamata ja tegin sääreotsad natuke kitsamad. Nii saingi teise paari lõike. Materjal on samuti taaskasutus - seekord kellegi salatirohelised hästi laiad seelikpüksid või püksseelik. Igal juhul oli piisavalt suur tükk head linast, et ei tasunud lihtsalt katla alla lasta (siinkohal aitäh Marikale, et sain materjali hoolega varuda). 

Sääre peal sõidab poja poolt välja valitud auto. Eks ta leiab ka endale miskit, kui ma järjekordselt raha Karnaluksis "investeerin"
Nende puhul tuli lukukoha petukaup paremini välja - harjutamine teeb meistriks :) Sääreotstes olin laisk - keerasin lihtsalt enne overlokiga ääristatud sääreotsad sisse ja lasin pealt tavaõmblusega kinni. 

Kui need kahed püksid lõpetatud olid, tahtsin miskit põnevat teha :) Natuke Google abi jälle ja tuli ette nii mõnigi vana hea õpetus. Kuigi kell oli tol õhtul juba uut päeva tiksumas, ei suutnud ma magama minna ja nii tirisingi välja oma vana trikoosärgi, poisi dressipüksid, käärid, kriidi ja punased niidid. 

Joonistasin umbkaudsed lõiked kohe enda vanale trikooasjandusele, lõikasin välja.

Valmis püksid ja järgijäänud varrukad. Need panin kappi tagasi uut ideed ootama.

Murupilt ka :)
Need püksid ei võtnud üldse aega. Ega raha :) Selline taaskasutus istub mulle kohe väga hästi. 

Grupipilt :)

Nüüd aga joon ma oma superema kruusist teed edasi ja teenin nime auga välja - täpselt 23 tundi peale kodumaa pinnale tagasijõudmist on mu poja kätte saanud kõhuviiruse. Saigi nädal aega juba terve oldud... Aga seekord jõudsin enne lapitöökursusel ära käia ja homme võistlust ka tulemas ei ole :) 

Hoidke end!

Comments

Kairi said…
Väga lahedad asjad! Selline taaskasutus on väga inspireeriv :P Nt MADE blogis on ka seda palju, super!
Siret said…
Tore ülevaade! Loodetavasti saab poja peadselt terveks ja saad kursusel õpitut kasutada - no et ikka kinnistuks ja kui ma kursusele tulen, siis oleks juba nõksud käe sees ;)
Kadri Kivistik said…
Siret! Ma kirjutasin sulle Skypes ;) Aitäh heade soovide eest!

Kairi - ma olen jah MADE blogi ikka jälginud. Paljud ideed tulevadki inglisekeelsetest blogidest. Ja sellised igapäevased poiste trööpamispüksid kuluvad nagunii ära ja milleks siis neid poest osta kui ise tehes jääb raha alles ja saad tegemisrõõmu ka :P

Varsti näitan üht endale õmmeldud seelikut ka - samuti taaskasutus :P