Skip to main content

Jõuluaegsed toimetamised

Nüüd tuleb üks suur sigri-migri postitus. Mul on hetk aja mahavõtmiseks ja mõtlesin, et kostitan end oma käsitööpäeviku täitmisega. Muidu läheb enne meelest ja pärast muudkui nuputan :)

Olen sel hilissügisel mitmesse IT koostegemise projekti kirja pannud. Ikka põhjusega - mulle ei meeldi seal katteta lubadusi anda ja seetõttu pingutan rohkem.

Üks nendest projektidest oli voodipesu oma. Mul on suvest saadik välja lõigatud tekikott ootamas, et saaksin hetke ja selle kokku õmbleksin. Nüüd siis lõpuks sain mahti. Mäletasin, et me suur tekk oli 210x240 ja teised tekikotidki nii suured just said ostetud. Nüüd tegin ise ka sellise ja suur, mis suur! Mõõtsin siis teki üle. Lambavillane tekk puuvillase katteriidega on ajaga mõnuga kokku tõmmanud - nüüdsed mõõdud on kõigest 220x205. Korraks arvasin juba, et mu mälu mind petab algsete mõõtude osas, kuid sellel kotil, milles tekk tuli, on samuti vanad mõõdud märgitud. Noh, hea et niigi palju tekki järel :D

Uus tekikott sai siis parajaks lõigutud ja 4 padjapüürigi juurde õmmeldud. Lisaks üks padjapüür poja padjale - talle kangesti meeldis lõvipoja sõprade kangas ja sellest ma talle padjapüüri tegingi.

Üks ühispilt.

Teine projektidest on aastaprojekti novembrikuu osa. Sinna esitasin äärestusmasinal õmmeldud käpikud. Käpikud olid eelmises elus suur kampsun, mis kellelgi me perekonnast seljas olnud. Ega enam ei mäleta. Mina leidsin konkust, tõin koju ja pistsin pesumasinasse. Mõtlesin juba tookord, et las vanub - siis hea kasutada :) Nüüd saidki sellest vanutatud kampsunist käpikud, mille elukohaks auto kindalaegas :) Juhuks kui tali ükskord Eestisse jõuab ja mina seda ei märka ning kinnasteta välja torman. Saan siis oma käpikud otsa tõmmata ja autot kraapida...

Natuke kitsad, aga ajavad asja ära :)

Kolmandaks aastaprojekti detsembrikuu. Võis teha vabas tehnikas jõulutöö. Minu jõulutööd läks vaja kohe detsembri alguses, sest poja sussi sisse kommi toonud päkapikk oli minestamise äärel ja komm hommikuks haises... Teisel päeval oli spetsiaalne päkakommisuss valmis :) Kasutasin punast käsitöövilti ja kunagi viltimiskoolitusel käies valminud oranži ja punasesegust vilditud tükki. Lisasin mõned pärlid ja kellukese koos paelaga. 

Nii näeb sussi päkapikk :)

Vahetult enne lapse lasteaia jõulupeole minekut tuli mul meelde, et päkapikumüts pidi lapsel peas olema. Kraamisin enda fliiskangad välja ja kiirelt õmblesin kokku ühe kahe lõngatutiga mütsi. Natuke suur sai, aga püsis peas ja on järgmine aasta muretu. Mingi ime läbi oli noormees nõus seda jõulupeol isegi kandma. Ma pisikese uhkusega julgen öelda, et asi on selles, et müts on emme õmmeldud. Kuidagi on väljakujunenud nii, et emme tehtud-õmmeldud asju kantakse väga hea meelega :)

Müts ja suss koos.

Lõngatuttide tegemine sai uuesti üle korratud sügisel ühes loengus. Uskumatu, mida kõike lahedat saab ülikoolis õppida, kui valid õige eriala ;)

Ülikoolis õppimise ja lapse jõulupeol osalemise kõrvalt valmisid ühel öösel veel ühe projekti tööd - 11 kangast kuusega jõulukaarti. Sel aastal ei jõudnud kahjuks kõikidele saata, kellele oleks tahtnud. Korraks mõtlesin juba, et ei pane ühtki teele... Hea, et need mõnedki valmis said :) Panin kaardid suhteliselt viimasel hetkel posti, kuid täna olen kuulnud siit-ja-sealt, et postitöötajad on tublid olnud ja need kohale viinud. TK Jõulukaardi võib ka sellega edukalt lõppenuks kuulutada.

Aitäh kõikidele, kes oma kaartidega mulle jõulurõõmu tõid!

Ilusaid jõulupühi mu käsitöösõpradele! :)

Comments

Elina K said…
Kauneid pühi ja palju uusi ideid uude aastasse! Tervist ja õnne otseloomulikult ka! :)
Malle said…
Palju ilusaid tegemisi! Eriti meeldivad kampsunikäpikud ja kangast kuuskedega kaardid!
Imelisi jõulupühi ja meeleolukat aastavahetust Sulle ja Su lähedastele!
Diana Tammann said…
Nii palju vahvaid tegemisi! Kauneid pühi sulle!
Õmblusmamsel said…
Imelist jõuluaega ning nobedaid näppe!
Kadri Kivistik said…
Aitäh teile heade soovide eest! :)