Skip to main content

Õlakott ja poekotid

Jälle kotid. Seekord kõik endale ja oma perele kasutamiseks. Eelmises postituses mainitud neljanda koti jaoks lõikasin küll kangad välja, kuid ei saanud neid nii hästi klappima, kui oleks tahtnud. Jätsin selle töö esialgu pooleli ja läksin hoopis viienda, kuuenda ja seitsmenda koti kallale. 

Viies, kuues ja seitsmes kott maikuus on poekotid. Mul oli juba tükk aega kangas nende jaoks ootamas ja oligi viimane aeg uued õmmelda. Vanadel on juba augud sees suurest kasutamisest. Uued poekotid on tugevast linasest pesuõmblusega õmmeldud. Tänu Sillulullu kottidele on neil üleval ääres kummipael, millega saab kotid ilusti rulliks keerata. Ei midagi keerulist, kuid praktilised.

Käisin poes :) Kaks kotti kokkurullituna, üks koos poekraamiga

Tänu teistele kottide õmblemisele, tekkis ka suur tahtmine ise uue kotiga ringi patseerima hakata. Algul tahtsin punast, siis mereteemaliste kangastega, viimasena kargas pähe aga ammu ihaldatud variant. Käisin Karnaluksis lõngariiulite vahel end tuulutamas ja leidsin täpselt õiged lõngad. Kuduma-heegeldama ma küll ei hakanud, mul oli lõnga hoopis kaunistamiseks vaja ;)

Võtmepael välja rippumas

Kott on linasest kangast, triigitud vatiinile, tepitud sik-sak-pistega. Sees on puuvillane vooder nelja tasku ja võtmete jaoks karabiinhaagiga. Tagumisel küljel ka üks lukuga tasku. Kahjuks polnud kodus beeži või halli piisavalt pikka lukku. Seega kasutusse läks hoopis valget värvi meetrilukk. 

Piisavalt ehk taskuid :)

Mulle meeldib, et kott pole üht kindlat värvi vaid sobib igasugu rõivastega. Enne olin ikka hädas, sest punase-roosakirju kott sinisekirjude riietega läks liiga silmi koormavaks minu jaoks. Lisaks mulle meeldib, et sellel kotil on üks parajalt pikk sang. Sanga sees jällegi vana püksirihm (need hakkavad juba otsa saama!) tugevduseks. 


Koti nurgad ümmargused ja diagonaalse voldiga põhjale laiuse andmiseks

Tagumine pool

Ainuke asi, millega ma üldse rahul ei ole: tagumise külje lukuga tasku õmblesin liiga kõrgele. Teist korda astun juba sama reha otsa... Kurjaks ajab lausa! Natuke võin nuriseda, et kott on liiga sügav. Järgmise teen kindlasti vähemalt 5cm lühema. 




Järgmisena tuleb käsile võtta Õmblen endale 2015 maikuu projekt. Mai hakkab juba läbi saama ja ma polegi ühtki ajakirja veel kasulikuks muutnud! MMM'15-st juba järgmises postituses. Viimasega on natuke nukrad lood...

Kivil istus väike kott... ;)

Comments

sillulullu said…
Nähh, kui tore, et kellelgi ka minust kasu on! (Või vähemalt minu tehtud kottidest :)). Aga käekott on sul vahva. Minul jälle, vastupidi, see kiiks, et kott peab olema sügav. See viimane, mille omale etteantud lõike järgi õmblesin, võiks olla 10 cm sügavam :) Linane materjal on minu suur lemmik!
Õmblusmamsel said…
Ai, see lõngakaunistus on nii äge! Selle võtan kohe muudetud kujul käiku. Loomulikult kui toruloru tujust lahti saan.