Skip to main content

Ruuduline käekott

Ma ei teagi, kuidas alustada. Algus on nagu liiga kaugel (seal eelmine aasta valminud mereteemalise koti juures), vahepealne osa tühi (no polnud aega ja õiget mõtet ja ideed) ja lõpp on pea kaks nädalat kantud kott ning isu uue ja parema järele. Ehk järgmine aasta valmib uus :)
Esikülg

Mõnusad trukid :)
Koti lõige on sarnane merelainete kotile, ainult põhjaks olev vahetükk on peenem ja külgede pealt kitsenev. Koti esiküljel ja tagaküljel on taskud - tagapool üks suur ühe trukiga kinnitatav ja esiküljel kolm trukkidega kinnitatavat taskut. Päris kinni trukid taskuid ei hoia aga vähemalt kohe välja ka asjad ei kuku. Lisaks annavad trukkide hallid pealsed koti välimusele nagu midagi juurde. Tagapool oleva tasku äärde on kinnitatud kangast õmmeldud paela külge võtmete jaoks karabiinhaak. Just välistasku ja õige nurk on välja arvestatud selle jaoks, et võtmeid võimalikult lihtsalt kätte saada. Ukse avamiseks tõmban lihtsalt paela koos võtmetega koti seest välja ja ei pea võtmeid sealt haagi küljest lahti võtmagi. 

Võtmed paela otsas koti tagumise poole tasku küljes. Kui parasjagu kasutada pole vaja, siis saab võtmed tasku sisse peitu panna.
Esikülje taskud on erineva kõrgustega nagu tagumise osa taskugi

Kott on peal lukuga, sees on üks lukuga tasku ja kolm küljetaskut. Taskuid peab olema - saab paremini asju sorteerida.

Roosa vooder tuli kuidagi iseenesest
Koti küljed, põhi ja taskud on kõik eraldi läbi tepitud, igal nendest erinev teppimismuster. Sedasi oli hea kätt harjutada - detailid polnud liiga suured ja tüdimust ei tekkinud. Üldse, mis tüdimusest saab rääkida kui kott kahe päevaga valmis saab :) Koti sangade sisse on õmmeldud valge roheliste triipudega püksirihm. Annab tuge ja hoiab sangad vormis. Taaskasutus pealegi.

Kangas, diagonaalkant ja sisuks püksirihm
Lisaks tepingutele sai ka kõik õmblused kinni õmmeldud (tepitud), et kott paremini vormi hoiaks ja kauem vastu peaks.

Koti ruudulised kangad on pärit Lembelt (ma jälle tänan!). Õnneks on mul neid erinevates toonides veel - kui kellelgi peaks pähe tulema, et soovib taolist kotti näiteks roheliste värvidega ;) Kangatükid olid suhteliselt väikesed (ma pakuks, et kõige suurem oli nii A4-suurune) ja seepärast sai need ribadeks lõigutud. Mulle meeldib, et ribad on erineva pikkusega ja seega välistaskute ääred pole sirged.


Kui lukk on kinni, siis koti sisse ei näe ;)

Roosa kangas on tavaline puuvillane; hall aga seesama linane, mida kasutasin viimati valminud suures tekis. Mulle nii meeldis see kangas, et peale teki üleandmist läksin poodi ja ostsin tüki endale ka. Peab vist varsti uuesti minema...

Tore täppidega ruuduline märss.

Miks ma uut tahan? Sellel kotil on kaks sanga. Mul jälle ei olnud meeles, et eelistan ühe sangaga kotte :)

Comments

Ruthy said…
Ei saa ma selle postituse juurest sõna võtmata lahkuda. Lihtsalt pean komplimendi tegema, kui lahedalt läbi mõeldud see kott on. Kõik tepingud ja taskud...vinge värk!
Õmblusmamsel said…
Äge, äge, äge! Mulle kohe meeldivad sellised teksastiili asjad. Kummaline, minu peas tiirlev kott oli suhteliselt sarnane. Ainult linase asemel mõtlesin teksapükse. Idee paljunes Märjamaal. Üks lendas Pärnusse, teine Tallinna. Huvitav, mida Airi teeb?