Skip to main content

Koogimaania

Tänasesse postitusse püüan viimase aja "koogid" ära mahutada. Iseendale märkmeteks. Kui ilm külmaks läheb, siis tahaks ju ikka rammusamalt süüa ja mina tahan rohkem magusat...

Ja kuigi see on juba teine toiduteemaline postitus, siis tegelikult teen ma käsitööd ka. Luban, et juba järgmine postitus tuleb õmblemisest ja ülejärgmine käsitsi õmblemisest ja tikkimisest, siis ootamas on 300 grammi jõulurõõmu (hetkel ootab ühes postkontoris), lõpuks veel jõuluehted tulemas koos pärja ning "kuuleritega..." Detsembris jagub mind rohkem siia :)

Aga nüüd kookide juurde. Tegin õunakooki. Kanada õunakooki kui täpne olla. Retsepti leidsin siit (ja see on ka olemas raamatus "Rahvaste toite"). Seda oli nii lihtne teha ja tulemus sai suurepärane! Kindlasti tahan seda järgmisel suuremal õunahooajal veelgi küpsetada.


Teiseks tegin neid kooke. No neid, mida jõulude aegu ikka tehakse ja mis tegelikult koogid polegi. Küpsised pigem :) Tähtis on hoopiski see, et sel aastal päris esimest korda valmistasin ma ise taigna. Küll ilma suhkrut kärsatamata, aga siiski päris ise. Retsept on pärit jällegi Nami-Namist ja ma võin kinnitada, et need koogid tulevad võrratud. 


Kasutasin DanSukkeri heledat suhkrusiirupit, lisasin erinevaid maitseaineid nii nagu retseptis ette oli nähtud. Siirupit läks küll natuke rohkem, hiljem panin jahu ka umbes 4-5 sl ettenähtust enam. Tainas jäi alguses täitsa kleepuv ja vedel. Imelik oli seda kile sisse panna... Aga järgmiseks päevaks oli tainas täpselt selline nagu olema pidi - sai mõnusalt rullida, ei kleepunud ja mis kõige tähtsam - täpselt õige maitsega! 


Mulle meeldivad õhukesed piparkoogid. Sellised, mis praksuga keskelt katki lähevad kui vähegi painutada. Ja sellised piparkoogid ma sain! Mäletan eelmisest aastast kui hädas ma olin poetaigna rullimisega. See kleepus ja oli minu jaoks liialt vürtsikas. Oma tehtud taignaga oli kõik vastupidi. Küpsetamine oli puhas rõõm :) 

Minu lemmiklusikas ja kõrvitsamoos koos õhukeste piparkookidega :)
Ja kel on tahtmine suhkrut kõrvetada, siis siit leiab hea retsepti. Minu järgmise aasta piparkoogid tulevad ka selle retsepti järgi :)

Ilusat jõuluootust teilegi!

Comments