Skip to main content

Bloggeri statistikast, spämmist ja Bloggeri köögipoolest

Üks õhtu otsustasin ette võtta enda Bloggeri müsteeriumi. Mind on juba pikemat aega kummitanud Bloggeri ja Google Analytics-i (edaspidi GA) andmete erinevus - Bloggeri statistika näitab igapäevaseid külastusi isegi 100-200 kliki võrra rohkem kui GA. Mõtisklesin spämmkommentaaride üle ja kõige rohkem huvitasid mind kahtlased lingid Referring URLs loetelus (hunnik .ru või .md lõpuga või hoopis muid linke). Sain tol õhtul kogu müsteeriumi lahendatud ja jagan nüüd tulemust teiega :)

Esiteks nendest spämmkommentaaridest. Mu blogis saab kommenteerida sisselogimata ja ei pea sisestama lugematuid numbrikombinatsioone. Mõni arvab, et siis tekib hiiglama palju rämpsu, kuid isegi kui seda tekib, läheb see otse rämpsu kausta. Spämmi ehk rämpsu kommentaaride kausta näeb ainult blogi omanik Bloggeri köögipoolelt ja kuskil blogis need nähtavale ei tule. Harva juhtub (mul viimase nelja kuu jooksul ainult ühe korra), et kohatu kommentaar juhtub blogisse teiste kommetaaride kõrvale aga selle saab kustutada ja asi ants :) 

Järgmiseks Bloggeri statistika all Traffic sources valikust Referring URLs (eestikeeli siis suunavad viited ja peaks näitama linke, millelt on sinu blogisse tuldud). Mul on seal igasugu imelikke linke. Kõige tähtsam - nendel ei tasu klikkida! Kui nendel linkidel ei kliki, siis vaikselt kaovad need päris ära. Asja kohta on inglise keeles kirjutatud siin. Süsteem on väga lihtne - spämmirobotid (või mis iganes täpselt asjad) "käivad su lehel" ja sellest jääb maha märk mingi lingi näol. Tegelikult sellel lingil ei ole sinu blogiga mingit seost - seal ei ole ühtki viidet su blogile. Aga kui sa sellel lingil klikid, siis nemad saavad kasu (sest nende eesmärk ongi klikke koguda). Mida rohkem sa klikid, seda rohkem neid linke su statistika alla tekib. Jällegi kord - neid linke näed ainult sina ise Bloggeri köögipoolelt, keegi teine neid su blogist ei näe. Seega jäta need lingid heaga rahule ja ära usalda Bloggeri statistikat :)

Selleks, et saada usaldusväärset statistikat oma blogi külastatavuse kohta, kasuta mõnda Bloggerivälist statistika kogujat. Mina kasutan Google Analytics-it hoolimata liiga keeruliseks aetud süsteemist. Lihtsamad statistika saamiseks on FlagCounter, Sitemeter, ja StatCounter. Kõik need nimetatud loevad kokku tegelikke külastusi (mitte seda rämpsu) ja näitavad seega tõest statistikat (nii palju kui statistika saab tõene olla :D).

GA loeb kokku need, kes tegelikult ka blogi külastasid ja näitab mulle, millistelt linkidelt nad tulid. Mu blogi algusajast peale (vahelduvate aukudega, kui ma blogi uuendasin ja unustasin GA uuesti ühendada) on mu blogi saanud pea 170 000 pageview-d (ehk siis blogi vaatamist), 21 000 erinevat vaatajat, keskmine blogis veedetud aeg 1 minut ja 40 sekundit :) Päevane blogi vaatamiste rekord on 600 ligidal :) 
Kõige rohkem on mu lehele tuldud järgmistelt aadressidelt:
  1. isetegija.net :) (nii mu enda teemast, blogid mujal ja muudelt IT linkidelt)            36% (läbi viitamiste tulnud liiklusest)
  2. blogger.com (ehk siis teiste blogidesse jäetud kommentaaridest on klikitud minu nimel ja jõutud mu blogisse)  10%
  3. facebook (FB Kadristiku lehelt kui ka mu enda ajajoonele jäetud linkidest) 7%
  4. sallihullupevaraamat.blogspot.com       6%
  5. yllepshandicrafts.blogspot.com       6%
  6. sirtsuk.blogspot.com     4%
  7. koonjaheegeldan.blogspot.com      3%
  8. drexiriiul.blogspot.com      2%
  9. ilunikerdused.blogspot.com      1%
  10. sallihullupevaraamat.blogspot.de (Saksamaa domeeni pealt .com domeenile lisaks)   1%
Aitäh kõikidele viitajatele! 
Kõige levinumad otsingusõnad mu blogisse jõudmiseks (nende hulgast, mida GA välja näitab):
  1. http://meisterdaja.blogspot.com    364 korda  :)
  2. lapitekid   196 korda
  3. lapitekk        99 korda
  4. kadristik      88 korda
  5. pitsilised sokid    84 korda
  6. meisterdaja.blogspot     81 korda
  7. rootsi põiming      78 korda
  8. beebitekk     74 korda
  9. isetegija      52 korda
  10. heegelpitsid      47 korda
Tegelikult on blogisse jõutud  veel 5397 korral mingisuguse otsingusõnaga. GA neid ei näita, sest need otsingud on tehtud sisselogituna Gmaili või Googlesse ja selle info saamiseks pead kas raha maksma või leidma mõne muu tee (muude teede juhendeid on inglise keeles piisavalt, kuid ma hetkel ei hakka neid taga ajama).

Mulle on alati meeldinud enda blogi statistikat jälgida - nii saab mõndagi huvitavat teada. Bloggeri köögipool saab ka üha enam selgemaks.

Ma loodan, et mu pikast jutust oli teilegi abi. Kel küsimusi, siis kirjutage need kommentaaridesse. Kui vähegi asja oskan, siis aitan hea meelega :)

* On sul tänane MMM foto juba tehtud? ;)

Comments

Arella said…
See on teema, millega olen viimastel nädalatel tegelenud. Olen leidnud hulga erinevaid juhendeid, kuidas lisada GA jälgimiskoodi bloggerisse. Praegu on tulemus selline, et GA näitab mul rohkem vaatamisi, kui blogger! Miski on vist valesti.
Kadri Kivistik said…
AlleRaa - kas sa vaatad sama statistikat? Ses osas, et ma ka pikalt vaatasin Bloggeri Pageview-de hulka ja GA-s hoopis Sessioni hulka aga need on erinevad mõisted. Seal GA-l saab muuta, mida ta graafikuna näitab (mul näitas pikalt sessione, tahtsin näha hoopis pageview-d). Nagu ma aru olen saanud erinevatest kohtadest, siis GA statistika on usaldusväärsem kui Bloggeri enda oma.
Arella said…
Jah, ma vaatan pageview'sid. Nt eile oli bloggeris 81, GA's 161 pageview'd. Iga päev pole olnud kahekordne vahe.
Kadri Kivistik said…
Ma nüüd vaatasin, et mul eile oli 168 bloggeri järgi, 235 GA järgi. Ma tean, et Bloggeris saab enda blogivaatamised statistikast välja jätta ja seetõttu võib olla väiksem number. Lisaks GA loeb korduvaid vaatamisi ka eraldi üles - võibolla Blogger loeb need üheks kokku? Sest Blogger loeb serveri logi põhist statistikat, teised juurde lisatavad analüütikud loevad aga brauseri (ehk reaalselt sinu blogisse tulnud vaatamisi) järgi minu teada. Siin (http://jensontaylor.blogspot.com/2012/03/blogger-stats-vs-google-analytics.html) on üks postitus, kus ka arutletakse nende asjade üle.
Malle said…
Mulle meeldib ka aeg-ajalt statistikat vaadata! :)
Ma ise jälgin kõiki mitte-isetegija blogisid FEEDLY kaudu. Mul on seal mitusada blogi ja kodulehte. Ja ma millegipärast arvan, et ega need lugemised ei lähe ju pageview´de alla? Päris blogisse lähen tavaliselt vaid siis, kui tahan kommentaari lisada.
Kadri Kivistik said…
Need Feedlys on vist jah RSS kaudu ja need ei tohiks blogisse jälge jätta. Eks seal näeb vist muud moodi asju :) Ma ise käin läbi enda blogis nähtavate blogide listi - sinna viskab ka uuendused ja olen oma lemmiku kokku kogunud. Huvitav oleks muidugi teada, kui palju liiklust veel minu blogist teistele läheb :)
Arella said…
Laadisin nüüd alla Tag Assistant. Kollasest hoiatusest sain lahti, kaks sinist jäid, sest aru ma ei saa, mis ma tegema peaks.
How Tag Assistant Works:
After installing the extension, you will see an icon indicating the status of the tag on the page you're viewing.
A grey icon with an 'x' indicates that no code was found on the page
A green indicator will show if a valid tag was found. The number in the icon indicates the number of tags that were found
A blue indicator will show there are suggestions on improving overall tagging health
A yellow indicator will show that a tag was found with minor implementation issues
A red indicator will show that a tag was found with critical implementation issues
Kadri Kivistik said…
Sinised peaks ütlema selle kohta, kuidas seda paremaks muuta.Ja seal peaks olema Suggestions - kas ei anna midagi välja lugeda, kuidas paremaks muuta? Ma Tag Assistantit pole ise kunagi katsetanud, täitsa uus ja huvitav asi mu jaoks :)
Arella said…
On jah sóovitused, aga vähe kasu, kui pole "puust ja o´punaseks" tehtud minu jaoks. Eks ma teinekord püüan edasi. Praegu näiteks Feedjit näitab, et 12 min tagasi oli külastaja Eestist, aga GA real time view ei näita midagi.
Sirtsuk said…
Tõesti huvitav! Olen ka jälginud veidi seda liikumist, aga mitte nii põhjalikul, kui Sul siin välja toodud!! ;)