Skip to main content

Üks tore toru

See tore toru sai alguse kangastest. Mina sain kangaid - nii väikeseid juppe kui ka suuremaid, trikotaaži ja õhulisi šifoone. Andja sai tuppa ruumi. Lisaks veel lubaduse, et kohe kui kool mu graafiku vähegi vabamaks laseb, saab ta endale toru. 

Torul on kahekordsest materjalist põhi all ja valmistatud vähemalt veidi veekindlast materjalist (nailon äkki selle nimi?), mis ühelt poolt ilusti läigib ja üllatuseks kergelt hargneb. Triikrauda kannatab ainult kõige nõrgemal kuumusel ja kuna mul kangatükid olid kokku volditud, siis kott jäi ka voltimise jälgedega. Kasutuse käigus ehk vajuvad siiski välja. Koti ülemine sinine äär on topelt kangast, seal jookseb kanal paela jaoks ja pealmisse kihti on löödud öös, kust paelaotsad välja tulevad.

Kõik küljedetailid on ühendatud kaetud lõikeäärega kappõmblusega, mis peaks ehk paremini vihmale vastu pidama. Kott on seest sama ilus kui väljastki. Ümmargune põhi on kinnitatud kahekordse õmbluse ehk pesuõmbluse ehk prantsuse õmblusega. Eks heal lapsel ole ikka mitu nime :) See annab põhjale natuke vormi ja samuti peab niiskust paremini kinni kui lihtne äärestatud õmblus. 

Kott nagu kott ikka  :)

Niiskust aga peab see kott pidama, sest esiteks läheb sinna sisse tugev 30-sentimeetrise läbimõõduga rull, mis omakorda hoiab väärtuslikke pabereid kortsumast. Paberitele vesi väga ei meeldi, aga kui tore õpetaja käib erinevaid töötubasid tegemas, võib juhtuda, et minemise-tulemise ajal pole ilm kõige parem...

Lisaks on kotil kaks pikka sanga ja seetõttu saab toru kanda nii ühel kui ka kahel õlal korraga. Sangad on reguleeritavad ja sangade õlapealne osa on pehmemaks õmmeldud sellesama sinise kangaga - täpselt paras jupp oleks muidu raisku läinud. Sangapael on aga koti omaniku enda varalaost pärit. Igati kasulik koostöö!

Pildistamiseks ajasin koti vatiini täis. Kõik sinna ära ei mahtunud..


Koti nailonmaterjal on samuti nö tasuta saadud - kangastest loobuja sai jällegi tuppa ruumi (sest neid oli kaks suurt musta kotitäit, millest umbes 2/3 rändas omakorda edasi nii Kristale kui teistele Lapimaailma Märjamaal toimunud kokkusaamisel olnutele). Lisaks sai kangastest loobuja ploomid  tumedas šokolaadis :) Minul oli aga tõsine mure kangaste mahutamisega, mis nüüd kotti õmmeldes natuke kergenes. 

Hoolimata mahutavuse probleemidest ma siiski olen avatud kõikidele kangastele, kes minu juurde tulla tahavad :)

Siia peaks ehk tulema üks pisike õmblus. Aga seda otsustab uus omanik juba ise!

Metallosad Karnaluksist, minu rõõmuks täpselt parajas laiuses.

Paelaotstes puidust mummud


Koti üleandmisega ma olen teinud kõik endast sõltuva, et õpetaja saaks tegeleda õpetamisega ja mitte muretseda :) Kerget pagasit ja palju teadmisi!

Mina aga naudin jahedust ning koon villast. Täna sokke, homme kindaid ja ülehomme kirjutan nendest  oma eelviimase eksami :)

Comments

Lembe said…
Mina tänan suurepärase koti eest ning hakkan seda ilmselt juba juulis kasutama. Suured-suured tänud "hea abimehe" eest! Ja nüüd poodi toru järele ;)
Kairi said…
Väga äge kott! Ja milline mmmmõnus rõdu... :P
Õmblusmamsel said…
Tühja see toru toru sees, raudselt on see Lembe poekott. Väljanägemiselt sobib väga hästi.
Lembe Inkinen said…
Jah, loomulikult poekott, et Paberipoest suuri kartonge rullina koju vedada ;)