Skip to main content

Valge särgik

Mõnda aega tagasi jooksis BBC 2 pealt selline vägev sari nagu The Great British Sewing Bee. BBC on nii tore ja vastava plugina arvutisse laadimisel lubab sarja kohe otse vaadata ja nii ma iga teisipäeva õhtu võtsin oma arvuti ette ja olin tund aega muust maailmast eraldatud. 

See sari on lihtsalt fantastiline! Esiteks, see on õmblemisest! Teiseks ei ole seal mingit tobedat suhtedraamat, vaid inimesed tunnevad rõõmu enda proovile panekust õmblemise valdkonnas. Nad on oskajad, nad naudivad tehtut ja ma olen nendest vaimustuses. Üks osalejatest, Heather, oli algusest peale mu absoluutne lemmik - võibolla seepärast, et me mõtleme mõnes asjas ühtmoodi, võibolla sellepärast, et ühes osas tahtis ta uppuda ämbritäiesse džinni ja teises osas sellest enam ei piisanud... Igal juhul oskab ta väga hästi õmmelda ja see on asi, mida ma iga inimese puhul imetleks :)

Sarja esimeses osas pidid nad puuvillasest kangast (mitte trikotaažist) õmblema käisteta särgi ja neil oli selleks aega kaks tundi ja 30 minutit. Ma tundsin, et selline väljakutse sobiks mullegi ja peale lõike mahavõtmist alustasin aja peale õmblemist.

Lõige on pärit BurdaStyle 12/2012 ajakirjast (aitäh ajakirja eest! ;) ). Seal oli mõeldud see küll trikotaažile, aga vaadates mõõte, arvasin end sinna sisse ilma veniva materjalita ka mahtuvat. Ma ei saanud ainult lõike järgi teha (iseloom ei luba), seega lõikasin esi- ja tagaosa lõike omakorda kaheks osaks ja kasutasin nelja erinevat kangast.

Kahe tunni pärast oli mul valge särgik valmis, ainult nööp ja käsitsi õmmeldud aasake oli puudu. Nende kahe viimase asja jaoks läks mul pea kuu aega vaja...

Teisipäevane MMM-i pilt sellega tehtud :)

Väljakutse tulemusel tean, et sellise särgiku teen kahe tunniga valmis. Mulle ei meeldi küll selle eseme lohvakus kõhu peal, aga sissevõtete jaoks läheb lisaaega vaja ja kas siis sinna pluusi enam sisse ka mahun... Igal juhul on mul üks suvine õhuke viisakas ja omanäoline kehakate olemas :) Me Made May projekti raames tundus igati sobilik olevat seda teilegi näidata. 

See nööp ja niidist aas võtsid tegelikult ainult kümmekond minutit.

Kangad kõik puuvillased või linased. Pluusi ülemine osa tikitud lillelisest, esimene alumine osa linane, tagumine alumine osa puuvillane ja ülemise osa sisemine pool puuvillasest batistist. Kõik kangatükid olidki umbes-täpselt nii suured nagu pluusi lõiked ette nägid. Kui järgmine kord peaksin sama lõike järgi veel õmblema, siis teeks alla äärde lõhikud :)

Tikitud lilledega kangast oligi ainult selline kitsas jupp. Muidu ehk oleks kogu pluus selline tulnud.

Võrreldes eilsega on täna ikka mõnus selge päev. Elu on kohe palju ilusam kui päike väljas! :)

Comments

Arella said…
Kaunis suvine pluusike! Väga hea moodus kasutada kangajääke. Ja natuke avarust ongi hea, suvel käib õhk hästi läbi :)
Anu said…
Aitäh, et Sa kirjutasid The Great British Sewing Bee-st, ma vaatasin just esimese hooaja ära ja jäi mulje et teist ei ole olnudki, nüüd tean välja otsida.
Mis plugin aitab BBC-d vaadata?

Ma olen Sinu blogi uus jälgija ja aitäh inspireerimast :)
Kadri Kivistik said…
Aitäh-aitäh! :) Nii tore, et uusi lugejaid juurde tuleb! Pluginaks on Media hint - seda saab installida erinevatele brauseritele. Kõige lihtsam - trüki Google otsingukasti enda brauseri nimi ja media hint (nt firefox media hint) ning üldjuhul kohe esimeste hulgas pakub valikut, kus saad selle enda veebibrauserile peale installida. Kuigi hetkel enam BBC kodulehel neid teise hooaja saateid vaadata ei saa - neil on ainult teatud perioodi saated üleval. Usun, et leiad Youtubest ka teise hooaja saated üles :)
Õmblusmamsel said…
Hehee! Nii vahva pluus, aga nööpi õmbleb kuu aega. Miks ei ole mina Sewing Beed vaadanud. Seda viga tuleb parandada!
Ülle said…
Ilus pluus... aga, et nööbi õmblemine kuu võttis selle üle ma ei imesta. Mul on esinenud sarnaseid juhtumeid :)
Anonymous said…
No mis ma ütlesin! Et täna tuleb parem päev ja tuligi :)
Jätkakem õmblustöid samas vaimus - mulle ka meeldivad inimesed, kes hästi õmblevad :)

Siret
Arella said…
Tulin uuesti vaatama, kuidas lõike pooleks tegid. Pean sama nippi kasutama materjali nappuse tõttu.
Kadri Kivistik said…
Ma poolitasin rinna sissevõtete koha pealt - siis ei pidanud neid enam eraldi õmblema hakkama ja kangas ulatus ilusti. Muidu kuldreegel olevat see - et täpselt keskelt ei tasu poolitada. Nobedaid näppe! :)